Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei aio osallistua lakkiaisiin eikä juhlia. Käytännön neuvoja?

Vierailija
13.04.2022 |

18 v poikani ei aio osallistua lakkiaisiin eikä halua muutoinkaan juhlia. Se on ihan ok, jos ei halua niin ei halua. Onko teidän lapsenne tehneet joskus samoin? Pitääkö koululle ilmoittaa tms? Miten hemmetissä estän, ettei naapurusto tule kahville kun meillä ei juhlita... Huoh. Toki perheen kesken varmaan pieni kakku tai käydään syömässä jossain ja lahjan saa tietenkin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poika aikoo tehdä myös noin. Koululle aiomme ilmoittaa, että rehtori ei kutsu eteen lakitettavaksi, varsin ilmoittaa vain, että lakin saa myös x, mutta ei ole paikalla.

Oisin huolissaan jos mun lapsi ois noin arka ja pelokas.

Ei ole arka eikä pelokas. Oman tiensä kulkija on. Ei ihmetytä itsellä ollenkaan moinen päötös. On aina uskaltanut olla erilainen ja oma itsensä.

Erilaisuuden tavoittelun vuoksi siis vain on menemättä koululle?

Vierailija
22/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytin maaliskuussa 18, kun toukokuussa sain yo- todistuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poika aikoo tehdä myös noin. Koululle aiomme ilmoittaa, että rehtori ei kutsu eteen lakitettavaksi, varsin ilmoittaa vain, että lakin saa myös x, mutta ei ole paikalla.

Ei ole arka eikä pelokas. Oman tiensä kulkija on. Ei ihmetytä itsellä ollenkaan moinen päötös. On aina uskaltanut olla erilainen ja oma itsensä.

Erilaisuuden tavoittelun vuoksi siis vain on menemättä koululle?

En tiedä mikä syy, mutt hän päättää itse enkä kyseenalaista.

Vierailija
24/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen introvertti ja sielä mahdollisesti kiusaajat kytiksellä.

Vierailija
25/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaaksi pääsy saattaa silti olla tärkeä asia oman tiensä kulkijalle, vaikka hän ei perinteisin menoin haluaisikaan juhlia. Haluaisiko hän juhlistaa valmistumista jollain epätavallisemmalla tavalla? Perheen yhteisellä päivämatkalla jonnekin hänelle tärkeään kohteeseen vaikkapa?

Vierailija
26/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut lakkiaisiin, vanhojen tansseihin, en amk valmistujaisiin enkä hillunut haalareissa kaupungilla.

Juhlia en asian tiimoilta järjestänyt.

Luonnollisesti asianosaisille ilmoitin etukäteen, etten tule.

Naimisiin kun menin, vieraita oli 5. Ihan parhaat juhlat.

Jokainen tavallaan.

En koe että olisin jäänyt mistään paitsi.

M40

Vierailija
27/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole semmoisia juhlimisen perinteitä enää kuin ennen. Jokainen saa järjestää semmoisen juhlinnan kuin tahtoo tai juhlia vain oman perheen kesken, olla kokonaan juhlimatta tai vaikka palkita itsensä jotenkin. Eiväthän kaikki juhli jouluakaan, ei ammattiin valmistumista jne. Kaikki eivät myöskään pidä juhlien järjestämisestä, niihin liittyvästä stressistä, voi olla hankalia läheisiä, seuraa rahanmenoa ja sellaista. Minä en ole koskaan tykännyt juhlista, enkä niitä halunnut. Silti olen korkeakoulutettu, työssä käyvä, perheellinen ja minulla on ystäviä, olen matkaillut ja asunut ulkomailla. Lapsille järjestän kuitenkin synttärit, joulut ja kaiken niin kauan kuin tahtovat.

Vierailija
28/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kunnioitat poikasi päätöstä olla juhlimatta. Monelle juhlakalulle nuo tilaisuudet ovat sellaista pakkopullaa.

Vierailija
29/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaaksi pääsy saattaa silti olla tärkeä asia oman tiensä kulkijalle, vaikka hän ei perinteisin menoin haluaisikaan juhlia. Haluaisiko hän juhlistaa valmistumista jollain epätavallisemmalla tavalla? Perheen yhteisellä päivämatkalla jonnekin hänelle tärkeään kohteeseen vaikkapa?

Kunnioittaisin lapsen tahtoa.

Yleensä ahdistavinta näissä tilanteissa on se lähipiiri, joka jauhaa ja jankkaa väkisin juhlista ja vieraista jnejne vaikka itse et ole halukas juhlimaan millään tavalla.

Tulee olo että sut pakotetaan, "koska kyllähän sä nyt juhlat pidät, niin KUULUU TEHDÄ!".

Ahdistavinta nuoren elämässä voi olla että sun kuuluu olla niinkuin kaikki muut.

Vierailija
30/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiosta valmistutaan 19 vuotiaana.

Tämähän riippuu siitä, paljonko käyttää aikaa lukio-opintoihin. Jos käyttää perinteiset 3 vuotta, iso osa on vielä 18-vuotiaita, kun valmistuu. Alkuvuodesta syntyneet ovat ehtineet täyttää 19-vuotta.

Vierailija
31/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna poikasi hoitaa asia miten tahtoo, hän on jo 18v.

Ja ei kai naapurit kutsumatta juhliin tule tai jos niin sitten kerrot ettei ole juhlia, eikä tule.

En ymmärrä mikä ongelma täs on?

Vierailija
32/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani ei myöskään halunnut, oli kiusattu ala- ja yläkoulussa, menetti kiinnostuksensa tällaisiin asioihin, opiskelun ulkopuolisiin. Ei osallistunut penkkareihin, eikä vanhojen päiväänkään. Nyt on syrjäytynyt.

Koulukiusaaminen aiheuttaa valtavia kustannuksia yhteiskunnalle, ja melkein jokaisen yksinäisen nuoren aikuisen historiasta löytyy koulukiusaamista.

Kiusaajat taitaa porskuttaa paremmin, kun ovat itseään tukeneet toisia alistamalla ja halveksimalla.

Sori off topic.

Yhteiskunnan tulevaisuuden johtajat siellä vaan kouluttautuvat.

Kiusatut ovat oppimateriaalia johtamistaidon käytännön kurssilla.

Vierailija
33/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lakkiaispäivänä teipillä lappu oveen tekstillä ”Matkoilla, ei juhlavastaanottoa”.

Vierailija
34/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Minä valmistuin 21 vuotiaana ja yksi tuttuni oli yli 40.

Ollaan varmaan siis valeylioppilaita.

No onhan niitä tietysti harvoja poikkeavia

Vierailija
35/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä... Kun edellisen lapseni lakkiaiset olivat ja juhlittiin kotona pienessä piirissä, niin naapurustosta pukkasi väkeä ilman kutsua kahville. En tiedä miksi, saivat toki kahvinsa.

Vierailija
36/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei ole syntynyt vuoden viiden ensimmäisen kuuka.uden aikana, joten monet täyttävät 19 vuotta myöhemmin samana vuonna.

Vierailija
37/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä... Kun edellisen lapseni lakkiaiset olivat ja juhlittiin kotona pienessä piirissä, niin naapurustosta pukkasi väkeä ilman kutsua kahville. En tiedä miksi, saivat toki kahvinsa.

Ennenwanhaan oli tapana mennä onnittelemaan tuttuja ylioppilaita olipa kutsuttu tai ei. Pankeissa oli keräyslistat, joihin sai lahjoittaa haluamansa summan kullekin tulleen.

Vierailija
38/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan jotain viisikymppisiä? Heidän ollessaan nuori oli tapana, että naapurin juhliin mentiin ilman kutsua. He ajattelivat, että niin toimitaan nytkin, kun teiltä ei tullut erikseen kutsua. Naapurithan on lakkiaisiin tapana kutsua, jos ollaan hyvissä puheväleissä.

Ilmoitat naapureille ystävällisesti, että teillä on juhlat pelkästään isovanhempien kesken, joten naapurit eivät ikävä kyllä pääse osallistumaan juuri silloin. Kortin voivat halutessaan sankarille antaa, muuta muistamista ei tarvita. Tai jos naapurit ovat teille muuten ok-tuttuja, voitte kahvitella vaikka sunnuntaina?

Vierailija
39/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää koko perhe lakkiaisviikonlopuksi päivänsankarin haluamalle reissulle. Saavat naapurit rauhassa soitella ovikelloa etkä joudu miettimään heitä sen enempää. Ja poika saa kivan muiston. Mistä hän tykkäisi? Ahvenanmaa? Savonlinna? Porvoo? Repoveden kansallispuisto? Turku?

Vierailija
40/43 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan jotain viisikymppisiä? Heidän ollessaan nuori oli tapana, että naapurin juhliin mentiin ilman kutsua. He ajattelivat, että niin toimitaan nytkin, kun teiltä ei tullut erikseen kutsua. Naapurithan on lakkiaisiin tapana kutsua, jos ollaan hyvissä puheväleissä.

Ilmoitat naapureille ystävällisesti, että teillä on juhlat pelkästään isovanhempien kesken, joten naapurit eivät ikävä kyllä pääse osallistumaan juuri silloin. Kortin voivat halutessaan sankarille antaa, muuta muistamista ei tarvita. Tai jos naapurit ovat teille muuten ok-tuttuja, voitte kahvitella vaikka sunnuntaina?

Olen viisikymppinen, minun lakkiaisiini ei tullut kyllä ketään kutsumatonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä