Ateisti, ottaisitko mieluummin kumppaniksesi hartaan kristityn vai new age-henkisen?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kristityn, mutta riippuu siitä minkä kirkkokunnan kristitty. Ehkäisyn kokonaan kieltävä olisi epäkäytännöllinen, en halua liian isoa lapsiliutaa.
Olen tavannut ihan järkeviä kristittyjä, jotka eivät tuputa uskoaan, kyllä sellainen voisi kelvata.
Voi olla myös panematta, tai erikoistua alaikäisiin tai omiin perheenjäseniin, kuten muutamat nimeltä mainitsemattomat yhteisöt.
Vierailija kirjoitti:
New age porukka on ehkä enemmän minun ajatusmaailmaani, jos ei ole pahin hörhö.
Luonto on olemassa oleva asia, pilvessä istuva ukkeli ei.
Harva tohon pilviukkoon uskoo ellei 5-vuotiaita lasketa t teologi
Vierailija kirjoitti:
Ainoa käytetympi kuin ateistityty on New-age hippi.
Ja sinä et saa kummaltakaan, sukkaan joudut tänäänkin ejakuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
riippuu ainoastaan tissien koosta
Haha olipa hauskaa. Tissien kokoko kertoo minkälainen ihminen on kyseessä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauta ei tule valituksi tässäkään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystävä autisti ei taaskaan tajunnut.
New Age. Useimmat ei ota sitä niin kuolemanvakavasti, monelle se on melkein larppausta eikä välttämättä pohjimmiltaan uskota edes mihinkään yliluonnollisiin voimiin. Esim. mulla on kaveri, joka sanoo olevansa noita. Ihmettelin sitä, kun hän kuitenkin on luonnontieteilijä eikä mitenkään hörhön oloinen. Mutta mitä enemmän olen hänen kanssaan keskustellut, sitä enemmän olen tajunnut ettei "noituus" tarkoita hänelle, että hän uskoisi että voisi vaikuttaa luonnonlakeihin taioilla ja rituaaleilla, vaan se on enemmänkin luonnonläheinen elämänfilofia ja tietynlaista estetiikkaa, leikittelyäkin. Olennaista tuntuu olevan myös itsetuntemus, johon käytetään esim. meditaatiiota, tarotteja tms.
Nekin jotka enemmän uskovat yliluonnolliseen, usein vaihtelevat aika usein mitä harjoittavat ja mihin uskovat. Joskus voi kiinnostaa enkelit, sitten taas kristallit ja ennustaminen, joku toinen kerta reiki. Eli missään ei ole fanaattisia, kaikkea voi kokeilla.
Jos tuossa on kaikki vaihtoehdot niin olisin mieluummin yksin.
Ainoa käytetympi kuin ateistityty on New-age hippi.