Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Minkälaisia aspergerin ystävyyssuhteet ovat?
13.04.2022 |
Toisen ketjun sisällön perusteella kiinnostaa: Mistä yleensä keskustelette? Onko huumoria? Minkälaista se on? Ovatko molemmat autismikirjolaisia? Tuleeko kielikuvista ym. väärinkäsityksiä ja riitaa? Oletan aiemman kommentoinnin perusteella, että asiasta tietäviä on täällä paljon.
Kommentit (42)
Tutun tytär on assi. Hänellä ei ole ystäviä. Perheenjäsenilleen juttelee (joskus).
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Sama. Olen tietyllä tapaa kymäverinen. Mikään ei ällötä tai kauhistuta minua. Enkä murehtisi edes omia virheitäni ja niiden seurauksia, koska murehtimnienn ei johda mihinkään. Sanotaanko että olisin vaikka neurokirurgi, ja siinä hommassa ennemmiin tai myöhemmin tulee tapaus, jossa ihminen kuolee tai vammautuu oman virheen takia. Monelle se olisi vaikea kestää ja se luultavasi kummittelisi tunne-elämässä, mutta minä vaan tutkisin, a) mikä oli virheeni ja miten voisin estää toistumisen ja b) teenkö yleensä potilasvahinkoja enemmän kuin muut ammatissani - jos en, ei ongelmaa, jos kyllä, miettisin lisäoppia, vähemmän vaativia leikkauksia tms ja jatkaisin elämääni. Se olisi vain asia jolle on tietty todennäköisyys, ei henkilökohtainen tragedia.
Joskus olen miettinyt, että "sopivissa" oloissa kaltaisestani voisi tulla myös vaikka julma diktaattori tai sellaisen käskyläinen. Mutta vain, jos uskoisin että agenda jonka takia julmuutta (esim. sotia, salam_rhia tms) tarvitaan on oikein ja hyväksi. Jos kuitenkin minut saisi vakuutettua että vaikka tietyn poliitikon poistaminen on tarpeen, voisin hyvin olla kylmäverinen toimeenpanija. (Helppo ajatella ettei sellainen koskaan ole oikein eikä tarpeen, mutta kyllä tälläkiin hetkellä moni toivoo että joku hoitelisi Putinin)