Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liike korvausvelvollinen tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
13.04.2022 |

Olin maksanut tavaran etukäteen juhliin. Kun menin hakemaan tavaraa juhlapäivänä, olikin liike sairaustapauksen takia suljettu. En saanut yhteydenottoa, että liike onkin kiinni ja tavara jäi saamatta juhliin. Onko liike millään lailla korvausvelvollinen, kun en saanut tavaraa juhliin? Voiko olla niin, että en saa mitään korvausta siitä, että tavara jäi saamatta? Eli saisin vain tavaran nyt jälkikäteen, eikä mitään korvausta siitä, että sitä ei saanut sovittuna päivänä. Juhlat menivät jo, joten tavara jäi saamatta juhliin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun johonkin juttuun tarvitaan jokin asia, niin ei välttämätä kannata jättää asian hankintaa viimeiseen päivään.

Vierailija
2/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät asiakaspalvelijat hoitavat aina reklamaatiot huolella niin, että asiakas on tyytyväinen. huonot eivät korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun johonkin juttuun tarvitaan jokin asia, niin ei välttämätä kannata jättää asian hankintaa viimeiseen päivään.

Harva hakee vaikka tilattua täytekakkua useampi päivä etukäteen, koska se halutaan mahdollisimman tuoreena...

Vierailija
4/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sieltä liikkeestä sanottiin? Kai kuitenkin valitit sinne asiasta.

Vierailija
5/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuotteen tai rahasi takaisin jos olit sen jo maksanut. Mitään "vahingonkorvausta" et saa.

Vierailija
6/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tuon liikkeen olisi pitänyt hoitaa asia paremmin ja varautua sairastapaukseen ainakin niin, että ilmoittaa asiakkaalle, missä mennään. Joku toimintatapa tämmöisessä tilanteessa olisi hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona (tai muu sairaus) saatetaan tulkita ns. "force majeure" syyksi, jolloin et mitään korvausta/hyvitystä saa. Tämä on kuitenkin tapauskohtaista, joten kannattaa jutella nyt ensin siellä liikkeessä.

Vierailija
8/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta tuon liikkeen olisi pitänyt hoitaa asia paremmin ja varautua sairastapaukseen ainakin niin, että ilmoittaa asiakkaalle, missä mennään. Joku toimintatapa tämmöisessä tilanteessa olisi hyvä olla.

Tämä.

Tilasin kerran juhliin syötävät eräältä yksityisyrittäjältä. Hänellä luki sopimusehdoissa, että jos sairastuu/ei pysty toimittamaan kakkuja ja muita, niin _hän_ etsii korvaavan paikan, joka järjestää syötävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tuotteen tai rahasi takaisin jos olit sen jo maksanut. Mitään "vahingonkorvausta" et saa.

Eli siis hääpaikka vaikkapa voisi perua häät esim. flunssakautena henkilökunnan sairastuttua. Palauttaisi vain varausmaksun, vaikka esim. 80 henkeä on matkustanut paikalle ja varannut hotellihuoneet ja hääpari järjestänyt juhlaa vuoden verran?

Vierailija
10/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiesivät että tulee tiettyyn päivään, saat rahat takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että hyvissä paikoissa tällaiset tilanteet hoidetaan kyllä ja saat jotain hyvitystä. Nämä paikat ymmärtävät, että hyvin hoidettu reklamaatio on myös heidän etunsa ja asiakas todennäköisesti käyttää heidän palveluitaan vastaisuudessakin. Huonosti hoidetuilla reklamaatioilla vaikutus on aivan päinvastainen.

Muutamien pienempien kotimaisten firmojen kanssa olen saanut todella huonoa palvelua ja nuivan suhtautumisen reklamaatiotilanteissa (ei ole haluttu hyvittää edes alle 20 euron tuotetta). Yhteistä näille kokemuksille on se, että olen lopettanut ko. firman kanssa asioinnin täysin ja kantanut rahani vastaisuudessa muualle. Olisi kannattanut vain hoitaa se reklamaatio hyvin. Kallis hinta firmalle siitä, että ei suostu hyvittämään jotakin.

Vierailija
12/12 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että hyvissä paikoissa tällaiset tilanteet hoidetaan kyllä ja saat jotain hyvitystä. Nämä paikat ymmärtävät, että hyvin hoidettu reklamaatio on myös heidän etunsa ja asiakas todennäköisesti käyttää heidän palveluitaan vastaisuudessakin. Huonosti hoidetuilla reklamaatioilla vaikutus on aivan päinvastainen.

Muutamien pienempien kotimaisten firmojen kanssa olen saanut todella huonoa palvelua ja nuivan suhtautumisen reklamaatiotilanteissa (ei ole haluttu hyvittää edes alle 20 euron tuotetta). Yhteistä näille kokemuksille on se, että olen lopettanut ko. firman kanssa asioinnin täysin ja kantanut rahani vastaisuudessa muualle. Olisi kannattanut vain hoitaa se reklamaatio hyvin. Kallis hinta firmalle siitä, että ei suostu hyvittämään jotakin.

Pienellä paikkakunnalla jos on alan ainoa yritys ilman kilpailua, yritykselle on ihan se ja sama menettävätkö asiakkaan. Kävijöitä riittää ja kassa kilisee. Oma kokemukseni tämä. Pilkkanaurua saat kun reklamoit.