Onko jollain tietoa USAn matkustusrajoitteista?
Olemme lähdössä Usaan. Olemme sairastaneet koronan ja meillä on EUn koronatodistus sairastetusta koronasta. Kelpaakohan se todisteeksi? Luin, että täytyisi olla lääkärin allekirjoitettu kirje, jolla todistetaan että on toipunut koronasta.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sä todella, että yhdestä Suomen vähä-älyisimmistä sivuista löytyy sulle vastaus tällaiseen asiaan? Luottaisitko siihen jos joku tuntematon mamma täällä selittäisi mitä tahansa? Eikö tullut mieleen katsella esim. USA:n maahantulosäännöt -hakusanalla googlesta? Ois varmaan parempi sun pysyä kotona, sori vaan. Käy Lidlissä, siinä on sulle eksotiikkaa tarpeeksi.
Olen joka paikasta koittanut tietoa etsiä, Finnairin asiakaspalveluun ei pääse, Cdc:ltä en ole saanut vielä vastausta.
Tämä Finnairin sivu on aivan erinomainen. Esim. Yhdysvalloissa vaatimukset Miamiin ovat eri kuin Los Angelesiin.
Tietenkin on, siellähän osavaltioissa jopa erilaiset lait ja käytännöt.
Ei Usaa voi verrata Suomeen, jossa joka puolella ja seudulla toimitaan samojen sääntöjen mukaan.
Tottakai on meillä kaikilla rokotukset.
Koko ajanhan minä koitan ottaa asiasta selvää (sille joka ihmetteli, etten itse osaa ottaa selvää näin yksinkertaisesta asiasta).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on meillä kaikilla rokotukset.
Koko ajanhan minä koitan ottaa asiasta selvää (sille joka ihmetteli, etten itse osaa ottaa selvää näin yksinkertaisesta asiasta).
Ap
Minne olette Yhdysvalloissa lentämässä? Millä yhtiöllä ja mitä kautta?
USA on viimeinen maa johon lähtisin nyt reissuun.
Tutuilla kesti viime viikolla 5 tuntia maahan saapuessa kun joutuivat jonottaa, ja siinä tarkistivat sormenjäljet, ESTAt, koronatodistukset, todistukset sairastumisista, testeistä!!! Aiemmin nuo maahantuloasiat on hoidettu 30 minuutista alle tuntiin! Automaatteja ei saanut käyttää koronan takia, piti jonottaa tiskillä maskit naamalla tietenkin.
Jenkkeihin pitää olla erikseen todiste että minkä valmistajan rokotetta on laitettu.
Siis pääseekö ilman rokotuksia? Jos on negatiiviset testitulokset? Olen sairastanut koronan kyllä, mutta tuo EU:n passi menee kohta vanhaksi eikä varmaan muutenkaan olisi pätevä USA:aan.
Minne olette Yhdysvalloissa lentämässä? Millä yhtiöllä ja mitä kautta?[/quote]
Finnairilla ensin Hki-Dallas. Sitten american airlinesilla Dallas-Orlando.
Vierailija kirjoitti:
Siis pääseekö ilman rokotuksia? Jos on negatiiviset testitulokset? Olen sairastanut koronan kyllä, mutta tuo EU:n passi menee kohta vanhaksi eikä varmaan muutenkaan olisi pätevä USA:aan.
Aikuisilla on oltava koronarokotukset USAan matkustaessa, riippumatta siitä onko sairastanut koronan. Jos on todistus sairastetusta koronasta, ei tarvitse mennä koronatestiin 1 vrk ennen lentoa. Jos todistusta ei ole sairastetusta taudista, niin pitää ottaa koronatesti ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilla on oltava koronarokotukset USAan matkustaessa, riippumatta siitä onko sairastanut koronan. Jos on todistus sairastetusta koronasta, ei tarvitse mennä koronatestiin 1 vrk ennen lentoa. Jos todistusta ei ole sairastetusta taudista, niin pitää ottaa koronatesti ennen lähtöä.
No voi helvetti. Pitääkö ne piikit ottaa vain matkustamisen vuoksi! Ehkä odotan ensi vuoteen, josko tilanne olisi silloin toinen.
Hyvä kysymys, johon itsekin olen yrittänyt löytää vastausta. Mutta tuloksetta. Tähän ketjuun asiattomasti kommentoivat eivät valitettavasti ymmärrä koko kysymystä.
Testiä ei siis tarvita jos sairastumisesta alle 90 vrk. Cdc:n sivuja lukiessa vaikuttaa siltä, että tarvitaan dokumentti, jossa on allekirjoitus. Tällöin EU koronatodistus ei riittäisi. Mitta saako tiin paperin vain yksityiseltä, sitä lähden selvittämään ma.
Yksi vaihtoehto on, että lataat dokumentit ko kyy Finnairin palveluun. Jos EU passi menee läpi, se PN hyväksytty.
Virallisesta maasopimusta EU:lla ei vielä ole passien toimivuudesta USAssa. Monilla muilla EU:n ulkopuolisilla valtioilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sä todella, että yhdestä Suomen vähä-älyisimmistä sivuista löytyy sulle vastaus tällaiseen asiaan? Luottaisitko siihen jos joku tuntematon mamma täällä selittäisi mitä tahansa? Eikö tullut mieleen katsella esim. USA:n maahantulosäännöt -hakusanalla googlesta? Ois varmaan parempi sun pysyä kotona, sori vaan. Käy Lidlissä, siinä on sulle eksotiikkaa tarpeeksi.
Olen joka paikasta koittanut tietoa etsiä, Finnairin asiakaspalveluun ei pääse, Cdc:ltä en ole saanut vielä vastausta.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/index.html ootko tuolta kokeillut etsiä vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
USA on viimeinen maa johon lähtisin nyt reissuun.
Tutuilla kesti viime viikolla 5 tuntia maahan saapuessa kun joutuivat jonottaa, ja siinä tarkistivat sormenjäljet, ESTAt, koronatodistukset, todistukset sairastumisista, testeistä!!! Aiemmin nuo maahantuloasiat on hoidettu 30 minuutista alle tuntiin! Automaatteja ei saanut käyttää koronan takia, piti jonottaa tiskillä maskit naamalla tietenkin.
Mulla kesti tammikuussa 5 minuuttia päästä USAn immigrationin läpi. Se käy nopeasti kun hankkii etukäteen global entry kortin. Ei yhtään jonoa niille global entry kioskeille.
Ei tässä tainnu asiallista vastausta tulla
Tosiaan cdc:n mukaan, jos on sairastanut (90pv sisällä), riittää tulos siitä POS testistä JA se letter. (+ toki rokotukset)
Mistään vaan ei selviä, minkälainen paperi tuo letter on. On googlattu ja selvitelty muutenkin. Myöskään ei ole varmistusta, käykö se lappu omakannasta tähän. Siinä ei ainakaan ole allekirjoitusta, mitä vaadittais.
Onko jollekin selvinnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai CDC:n pitaisi lahettaa sinulle vastaus? Jos sinulla on puhelin niin ota se kateen ja soita USAn lahetystoon Helsingissa. Sielta neuvovat.
Tämä Finnairin sivu on aivan erinomainen. Esim. Yhdysvalloissa vaatimukset Miamiin ovat eri kuin Los Angelesiin.
https://www.finnair.com/fi-fi/matkustusrajoituskartta