Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi koskaan olla äiti koska joutuisin muuttamaan kaiken itsessäni ja elämässäni

Vierailija
12.04.2022 |

Elämäni suurimmat nautinnot ovat harrastukset, ystävät, puoliso, työ, luksus ja matkailu.

En voisi heittää puolison kanssa huolettomasti epäkorrekteja vitsejä ettei lapsi kuule niitä. En voisi höpsötellä miehen kanssa (esim leikkiä ruualla tai nahistella), koska pitäisi olla esimerkkinä lapselle. Meillä ei jäisi tarpeeksi kahdenkeskistä laatuaikaa josta nautimme kovasti.

En voisi katsoa lempiohjelmiani, koska ne eivät ole soveliaita lapsen silmille. En voisi lukea kirjaa kylvyssä.

En voisi nukkua pitkään, en ottaa pitkiä kuumia suihkuja, en keskittyä rauhassa meikkaamaan kuunnellen musiikkia.

En voi tehdä kavereiden kanssa extempore juttuja lyhyellä varoitusajalla, esim lähteä yön yli telttailemaan tai naapurikaupunkiin teatteriin jääden sinne yöksi. En voisi kavereiden kanssa kyläillessäni puhua asioista vapaasti jos lapsi on mukana. Meillä on usein myös kutsuja kotona.

Meillä on kotona paljon kalliita särkyviä tavaroita, teräviä kulmia ja herkkiä materiaaleja. Rakastan siistiä kotia mutta vihaan siivoamista. En sietäisi tahmaisuutta ja lattialla lojuvia leluja enkä jaksaisi kulkea perässä rätti kädessä.

Työ on intohimoni. Työtunnit ovat erittäin vaihtelevia ja työmäärät ennalta-arvaamattomia. En voisi tehdä työtäni kovin hyvin (luovan alan yrittäjä) jos en saisi vapaa-ajalla palautua kunnolla. Ilman hyviä yöunia mistään ei tule mitään. Työni on vaativaa ja antoisaa. Siihen sisältyy myös kosteita iltamia ja matkustelua.

Rakastan luksusta. Hienoja ravintoloita, teatteri-iltoja, oopperaa, koruja, designia jne. Näihin ei olisi perheellisenä samalla tavalla aikaa eikä rahaa.

Matkailemme paljon. Varsinkin nyt vähemmän matkailleena odotan sitä entistä enemmän, että pääsemme mieheni kanssa taas hämyisille jazz clubeille, torimarkkinoille ja suurille festivaaleille maailmalla.

Ikä alkaa lähestyä neljääkymppiä ja aiomme antaa lapsijunan mennä. Nytkin sauna päällä, jonka jälkeen takkaan tuli, musiikkia, juustoja, lasillinen viiniä, keskustelua ja elämästä nauttimista.

Monesti kuulee, että lapset ovat elämän suola ja lapsettoman ihmisen elämä on jollain tapaa tyhjää sekä merkityksetöntä. Ajatellaan, että lapsettomia kiinnostaa vain kapakat ja krapulassa makaaminen kuten monia heitä itseään ennen lapsia. Oltaisiin jotenkin jääty muka aikuistumatta. Esimerkiksi itselläni ei ole useinkaan tarvetta juoda yhtä-kahta lasillista enempää, koska elämäni on leppoisaa, eikä minun tarvitse ”nollata” koskaan.

Usein myös kuulee sitä, että onhan sillä lapsella myös isä. No onhan sillä, tosin se isä sattuu olemaan juuri se henkilö, jonka kanssa haluaisi nimenomaan tehdä erilaisia asioita. Kaveri ei korvaa puolisoa, eikä kaikkea tee mieli tehdä yksinkään. Isovanhemmat eivät meidän tapauksessamme ole vaihtoehto.

Kommentit (405)

Vierailija
1/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sitten

Vierailija
2/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten ap? Saat sä ihan vapaasti olla lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa tajunnut tämän itsekin tarpeeksi ajoissa. Tein kaksi lasta, joista toinen oli vammainen ja kuoli 16 v. Koko elämäni meni pilalle, mutta tämä kai tabu, josta ei saa puhua. Olisinpa valinnut, kuten sinä...

Vierailija
4/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on sitten asiat hyvin. Tiedät mitä haluat etkä epäröi. Ja vielä parempi, että puoliso on samaa mieltä.

Haastavintahan on niillä, jotka toisaalta haluaisivat lapsia ja toisaalta ei. Tai puoliso on jo päättänyt mutta itse ei. Itse päädyin epäröinnin jälkeen lapsiin ja niitä onneksi sain kolme kappaletta. Tämä oli mulle hyvä valinta.

Vierailija
5/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Halusin avata yhden velan ajatuksia asiasta. Olen lukenut paljon ihmettelyä ja päivittelyä mm. täällä, jos tästä vaikka hieman uutta näkökulmaa? Ap

Vierailija
6/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa tajunnut tämän itsekin tarpeeksi ajoissa. Tein kaksi lasta, joista toinen oli vammainen ja kuoli 16 v. Koko elämäni meni pilalle, mutta tämä kai tabu, josta ei saa puhua. Olisinpa valinnut, kuten sinä...

Suurimmat osanottoni tapahtuneesta. Ap

Vierailija
7/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on sitten asiat hyvin. Tiedät mitä haluat etkä epäröi. Ja vielä parempi, että puoliso on samaa mieltä.

Haastavintahan on niillä, jotka toisaalta haluaisivat lapsia ja toisaalta ei. Tai puoliso on jo päättänyt mutta itse ei. Itse päädyin epäröinnin jälkeen lapsiin ja niitä onneksi sain kolme kappaletta. Tämä oli mulle hyvä valinta.

Totta. Olen kolmekymppiseni elänyt ehkäillen ja lopullinen päätös on tuonut suurta rauhaa. Mukavaa, että sinäkin löysit lopulta hyvän ratkaisun tilanteeseen. Ap

Vierailija
8/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Halusin avata yhden velan ajatuksia asiasta. Olen lukenut paljon ihmettelyä ja päivittelyä mm. täällä, jos tästä vaikka hieman uutta näkökulmaa? Ap

En mä ole koskaan kritisoinut veloja. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Itselläni on yksi lapsi ja vaikka hänestä on tietysti huolta, niin kuitenkin hän on parasta ikinä. Muutama vuosi ja hän on jo täysi-ikäinen.

Vierailija
9/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu. Vähän kyllä tulee mieleen, että mikä tarve sulla oikein oli kirjoittaa tuollainen avautuminen tänne. Ihan kuin perustelisit ennen kaikkea itsellesi sitä, miksi et halua lapsia. Eli oletko kuitenkin loppupeleissä epävarma siitä, onko ratkaisusi oikea?

Esim. mä en halua käärmettä lemmikiksi, mutta en silti näe mitään syytä kirjoittaa käärmepalstalle pitkiä perusteluja sille, miksen halua hankkia käärmettä.

Vierailija
10/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samoja asioita minäkin kaipaan, mutta pelkäsin samalla tulevaisuuden onttoutta ja sieluttomuutta, sitten kun kaikki on jo koettu. Siksi suostuin lasten tekoon. T. Isä 43

Vierailija
11/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole koskaan kritisoinut veloja. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Itselläni on yksi lapsi ja vaikka hänestä on tietysti huolta, niin kuitenkin hän on parasta ikinä. Muutama vuosi ja hän on jo täysi-ikäinen.

Aika ei todellakaan tunnu silloin kun lapsella on haasteita etenevän joutuisasti, jälkeenpäin aika tuntuu tietysti menneen nopeasti, jos lapsi on erityislapsi hänestä pitää kantaa huolta vielä lopun elämää, hän ei välttämättä pysty ikinä itsenäistymään.... Ois hyvä että juurikin tuotaisiin esille sitä että jokaisella on oikeus toimia niinkuin parhaaksi näkee... Edellinen on aika yleistä olettaa, että nainen vaan tekee niitä lapsia jossain välissä..

Vierailija
12/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta, ap! Sillä erolla, että työni on tylsää ja olen sinkku ja sinua hiukan vanhempi. Muuten natsaa ihan satasella. Eikö olekin ihanaa kun saa elää omannäköistä elämää!

Vierailija
13/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu. Vähän kyllä tulee mieleen, että mikä tarve sulla oikein oli kirjoittaa tuollainen avautuminen tänne. Ihan kuin perustelisit ennen kaikkea itsellesi sitä, miksi et halua lapsia. Eli oletko kuitenkin loppupeleissä epävarma siitä, onko ratkaisusi oikea?

Esim. mä en halua käärmettä lemmikiksi, mutta en silti näe mitään syytä kirjoittaa käärmepalstalle pitkiä perusteluja sille, miksen halua hankkia käärmettä.

Edellä kerroin syyn, eli ajattelin omalta osaltani valaista tätäkin asiaa. Kirjoittaessani ajattelin samalla, että mukava laittaa nämä asiat ihan kirjalliseen muotoon. Eli olit osittain melkein jopa oikeassa. Ap

Vierailija
14/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut niin kuin lapset olisivat aina pieniä. Se on se kaikista lyhkäsin aika ihmisen elämässä.

Meidän lapset ovat 12 ja 14v. Esim. Juuri tänään oltiin miehen kanssa saunassa kahdestaan jonka jälkeen otimme viinilasilliset.

Vierailija
15/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe tuollaisessa avautumisessa mitään ihmeellistä. Itsekin valitan vastaavien asioiden puuttumisesta harva se päivä ollessani pienten lasten isä. Kahdesta pahasta, eli aivan järkyttävän hirveästä pikkulapsiajasta tai sieluttoman ontosta vanhuudesta valitsin mieluummin järkyttävän hirveän pikkulapsiajan. T. Isä 43

Vierailija
16/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Miksi teit tämän aloituksen?

Vierailija
17/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut niin kuin lapset olisivat aina pieniä. Se on se kaikista lyhkäsin aika ihmisen elämässä.

Meidän lapset ovat 12 ja 14v. Esim. Juuri tänään oltiin miehen kanssa saunassa kahdestaan jonka jälkeen otimme viinilasilliset.

Joo, mutta te ette silti voi olla täysin huolettomasti, sillä te olette vastuussa lapsistanne ja teidän täytyy huolehtia heistä.

Vierailija
18/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Miksi teit tämän aloituksen?

Miksi ei? Hyvä vaan, että valistetaan vaihtoehdoista. Itsekin miettinyt ja tuskaillut lukemattomia kertoja, että tuliko tehtyä väärä valinta ja olisiko mieluummin kannattanut valita nautinnollinen elämä. T. Isä 43

Vierailija
19/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä niin totta, omat lapseni jo kaikki aikuisia ja viihdymme hyvin toistemme seurassa, heidän kanssaan on ihana viettää aikaa. Mutta kyllä mulla on ollut ihan oma elämäkin, lukuunottamatta sitä ihan pikkulapsiaikaa, jolloin keskityin täysillä perheeseen. Ura on edennyt hyvin, matkailua, sitä arjen luksusta, ihan tuota samaa kuin ap luettelee.

Mutta jos ei koe, että jaksaa/haluaa sitä pikkulapsiarkea, niin ei sitä väkisin kannata. Ihan sama myös valitseeko lapset tai lapsettomuuden, aina voi katua valintaansa tai jossitella asioita.

Vierailija
20/405 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisiä lapsia ei voi hylätä viikoiksi jos lähdemme pitkälle reissulle. Ei ole myöskään reilua jos lapsi on yleensä tiellä ja vaivoiksi. Käytöstavat yms opetetaan esimerkillä eikä komentamalla. Emotionaalisesti hylättyjä lapsia on tässä maailmassa liikaa ja on vain hyvä kun ihmiset ymmärtävät olla tuomatta lapsia vaivoikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi