Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei saa mitään hoidettua

Vierailija
12.04.2022 |

Olen niin kyllästynyt mieheeni, joka ei saa mitään yksinkertaisiakaan asioita hoidettua. Esimerkiksi pienet kodin hommat saattavat odottaa vuoden verran, ennen kuin nytkähtävät eteenpäin. Sekin tapahtuu usein vasta valtavan riidan päätteeksi. Tällöin mies valittaa, että minä lyttään häntä alas ja arvostelen häntä.
Miehessä on paljon hyvää ja hän on hyvä isä lapsillemme, mutta tämä saamattomuus raivostuttava, kuormittaa ja tuntuu niin epäreilulta, että välillä tekisi jopa mieli erota. Minusta myös leivotaan aina perheen "pahis", kun lopulta hermot palavat jatkuvaan vitkasteluun ja annan kuulua. En ole itsekään mikään perfektionisti tai mielestäni vaadi liikoja, vaan ihan perusjuttuja.

Löytyisikö täältä vertaistukea tai vinkkejä?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tule muuttumaan.

Vierailija
102/103 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä mies on sanonut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

En puutu työnjakoon puolisoiden välillä mutta totean että seuraavat kotiaskareet olisi hyvä osata sukupuolesta riippumatta. Voi olla tilanne että toinen on matkoilla tai sairaalassa:

- valaisimen lampun vaihto

- palovaroittimen pariston vaihto

- pyykkikoneen nukkasihdin puhdistaminen

- tiskikoneen suodattimen puhdistaminen

- pölynimurin pölypussin ja suodattimien vaihto

- ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto/puhdistus

- ilmalämpöpumpun sisäyksikön imurointi

- tietokoneen/kännykän käyttöjärjestelmän päivitys

- ikkunoiden avaus ja peseminen

- löystyneen ovenkahvan kiristäminen ruuvarilla

- jääkaapin/pakastimen takaosan imurointi

Mun mies myös valittaa ettei "ikinä" tee joitain hommia. No teen, varmaan kolme kertaa useammin kuin mies, ei se vaan huomaa sitä. No okei, iv-koneen suodattimet mies yleensä vaihtaa. Ja jääkaapin ja pakastimen takaa imurointi ei onnistu yksin. Lattiakaivojen ja nukkasihtien ja apk:n suodattimien pesu tai imurin huolto on ihan normi arkihommaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän