Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei saa mitään hoidettua

Vierailija
12.04.2022 |

Olen niin kyllästynyt mieheeni, joka ei saa mitään yksinkertaisiakaan asioita hoidettua. Esimerkiksi pienet kodin hommat saattavat odottaa vuoden verran, ennen kuin nytkähtävät eteenpäin. Sekin tapahtuu usein vasta valtavan riidan päätteeksi. Tällöin mies valittaa, että minä lyttään häntä alas ja arvostelen häntä.
Miehessä on paljon hyvää ja hän on hyvä isä lapsillemme, mutta tämä saamattomuus raivostuttava, kuormittaa ja tuntuu niin epäreilulta, että välillä tekisi jopa mieli erota. Minusta myös leivotaan aina perheen "pahis", kun lopulta hermot palavat jatkuvaan vitkasteluun ja annan kuulua. En ole itsekään mikään perfektionisti tai mielestäni vaadi liikoja, vaan ihan perusjuttuja.

Löytyisikö täältä vertaistukea tai vinkkejä?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko pariutua miehen ei mies-lapsen kanssa? Ellei miehen koti tutustuessa ole siisti, niin voidaan olettaa ettei hän pidä jatkossakaan kotia siistinä. Ellei mies seurustellessa kykene hoitamaan osuuttaan kotitöistä, niin tuskin hän hoitaa niitä jatkossakaan. Kun ei ole ihmisten muuttuvan, niin ei tule ikäviä pettymyksiä. 

Vierailija
62/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset nyt vaan haluaa miehisen miehen jolta hoituu ns. miesten työt eikä naismaista laiskuria joka vaan pelaa konsolilla ja räpeltää kännykkää ja huutaa äitiä eikun siis vaimoa tekemään ruokaa ja pesemään pyykkejä.

Klassiseen miehisen miehen stereotypiaan sopii pyykkienpeseminen tai kokkaaminen huonosti. 

Parhaat kokit on miehiä.

Kyllä ja harvempi huippukokki vastaa klassista miehisen miehen stereotypiaa tai on mitenkään verrannollinen tavallisiin miehiin. Sivuutat nyt pointin jutussa. 

Huippukokkeja ovat ne, jotka huippukokiksi nostetaan. On täysin subjektiivinen mielipide, kuka on paras kokki. Tähän asti siihen asemaan on nostettu vain miehiä. Toivottavasti se muuttuu joku päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa ja hevosella pääsee: jos mies ei maalaa aitaa, palkkaa maalari. Jos mies ei vaihda autoon renkaita, vie auto huoltamoon. Jos mies ei laita ruokaa, tilaa pizza. Jos mies ei leikkaa nurmikkoa, palkkaa nurmikonleikkaaja. Tee itse tai palkkaa joku muu tekemään homnat miehen laskuun, mutta älä nalkuta äläkä riitele!

Ja se mies ei voi tilata näitä palveluita? Miksi ei?

Vierailija
64/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettäkää hommat ammattilaisilla ja lasku puoliksi.

Ei kaikkia kotona tarpeellisia pikkujuttuja voi teettää ammattilaisella.

Vierailija
65/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki aikuisen ihmisen saamattomuus, vetelehtiminen, laiskuus ja mukavuudenhalu toiminnanohjauksen vaikeutta johtuen jostain adhd:sta tai autismista? Enpä usko! Saamattomuus, vetelehtiminen, laiskuus ja mukavuudenhalu ei ole mikään diagnoosi vaan luonteenpiirre.

Kyllä pistää vihaksi, kun asioita jää tekemättä ja rästitöitä kertyy, kertyy ja kertyy. Mies ei saa vaihdettua kotona rikkinäistä lamppua tai uutta paristoa palovaroittimeen. Mies katselee lumisateella pihalle, kuka perheenjäsenistä tarttuu lumikolaan. Piha on jäisellä kelillä hiekottamatta ja taas pidetään sadevesiränneistä kiinni ja kaatuillaan. Oletus em. tehtäviin on, että kyllä vaimo tai lapset tekevät.

Mies ei lajittele ja kierrätä roskia, ei viitsi lajitella pahvia, lasia, metallia ja muovia. Jättää kaikki lojumaan tai tunkee sekajätteeseen. Ei viitsi palauttaa kaupan pullonpalautuspisteeseen pulloja ja tölkkejä. On liian vaivalloista. Mies ei halua siivota eikä imuroida. Mies ei vie perheen autoja katsastukseen, vaan olettaa, että kyllä vaimo huolehtii autojen katsastukset kuntoon.

Puoliso ja lasten isä ei ole viitsinyt lukea kouluista tulevia viestejä ja lasten sähköisiä reissuvihkoja moneen vuoteen. Oletus on, että kyllä lasten äiti eli vaimo lukee viestit ja päivittäin. Mies ei viitsisi lähteä koulujen vanhempainiltoihin. Mies kysyy "Onko sinne PAKKO mennä? Siis onko omien lasten vanhempainiltoihin PAKKO mennä? Omituinen kysymys!

Ihmisten saamattomuus ja laiskuus korostuu omakotitalossa asuessa. Omakotitalon huolto, remontit ja kaikki puutarhatyöt ja pihatyöt ovat omalla vastuulla. Saamattomien, vetelehtijöiden, laiskojen ja mukavuudenhaluisten ihmisten pitäisi asua kerrostalossa ja rivitalossa! Siellä voi sälyttää lähes kaikki tehtävät taloyhtiön vastuulle.

Kas kummaa - miehellä on runsaasti aikaa on nojatuolissa röhnöttämiseen, television katseluun ja pasianssin pelaamiseen tietokoneella. Eikä ole toiminnanohjauksen vaikeutta - adhd:ta tai autismia!

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on varmaan toiminnanihjauksen vaikeuksia johtuen esim adhd:sta tai autismista.

Hyvä kirjoitus. Siinä tuli mainittua lähes kaikki asiat, jotka miehenikin laistaa. Joku kirjoitti, että mies pitäisi valita oikein tai siis tarkkailla seurusteluaikana näitä piirteitä. Ei auttanut ainakaan omalla kohdallani. Mies teki aiemmin kotitöitä. Sitten yhtäkkiä hän hoksasi, että selviää sitä tekemättäkin, kyllä vaimo kolailee lumet, leikkaa nurmikot, hakee polttopuut liiteristä, kun on ensin ne sinne kantanut ym. lukemattomat työt. 

Vierailija
66/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset nyt vaan haluaa miehisen miehen jolta hoituu ns. miesten työt eikä naismaista laiskuria joka vaan pelaa konsolilla ja räpeltää kännykkää ja huutaa äitiä eikun siis vaimoa tekemään ruokaa ja pesemään pyykkejä.

Klassiseen miehisen miehen stereotypiaan sopii pyykkienpeseminen tai kokkaaminen huonosti. 

Parhaat kokit on miehiä.

Kyllä ja harvempi huippukokki vastaa klassista miehisen miehen stereotypiaa tai on mitenkään verrannollinen tavallisiin miehiin. Sivuutat nyt pointin jutussa. 

Huippukokkeja ovat ne, jotka huippukokiksi nostetaan. On täysin subjektiivinen mielipide, kuka on paras kokki. Tähän asti siihen asemaan on nostettu vain miehiä. Toivottavasti se muuttuu joku päivä.

ja tämä ei mitenkään liity suurimman osan arkeen. 

Vierailija
67/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli saamaton. Ei vain alkanut millekään. Oli uskomattoman passiivinen kotielämässä ja lasten huoltamisessa. Kieltäytyi esim lähtemästä reissuihin eikä suostunut yhdessä laittamaan ruokaa.

Hankittiin talokin, kun siitä haaveili molemmat. Paskaa oli se aika. Ei mitään suunnitelmia eikä remonteista suostunut puhumaan. Teetätin ja maksoin yksin kalliin sauna-ja kodinhoitohuonernremontin, käyttövesiputket ym. Vätyksellä ei kiinnostanut valita edes materiaaleja tai uutta kiuasta.

Vierailija
68/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tutustuin mieheeni niin teki kaikenlaisia hommia mielellään. Nyt viimeset 10 vuotta mitään ei tapahdu. Ei halua myöskään ostaa ulkopuolisia palveluita ”koska ne kusettaa ja tekee itse paremmin”. Hoh hoijaa.

Vierailija
69/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän miehen pitää olla valmiudessa koko ajan jos nainen jotain käskee (pyytäminen on tuntematon käsite). Jos ei käskyä toteuteta välittömästi se oikeuttaa pitkään kestävän valituksen ja nalkutuksen kunhan missään vaiheessa naisen ei itse tarvi tehdä tai opetella mitään

Vierailija
70/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu työnjakoon puolisoiden välillä mutta totean että seuraavat kotiaskareet olisi hyvä osata sukupuolesta riippumatta. Voi olla tilanne että toinen on matkoilla tai sairaalassa:

- valaisimen lampun vaihto

- palovaroittimen pariston vaihto

- pyykkikoneen nukkasihdin puhdistaminen

- tiskikoneen suodattimen puhdistaminen

- pölynimurin pölypussin ja suodattimien vaihto

- ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto/puhdistus

- ilmalämpöpumpun sisäyksikön imurointi

- tietokoneen/kännykän käyttöjärjestelmän päivitys

- ikkunoiden avaus ja peseminen

- löystyneen ovenkahvan kiristäminen ruuvarilla

- jääkaapin/pakastimen takaosan imurointi

Vierailija
71/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen pitkään tehtävälistaani kommentoisin että vaimoni ei ole koskaan tehnyt mitää edellämainituista. On kyllä hanakka säkättämään siitä kun en voi koskaan mitään hoitaa. Ja kyllä - teen oman osani perushommista kokkauksesta, tiskeistä, pyykeistä. Ja kaikki piha ja talon ylläpitoon liittyvät hommat. Mutta nuo listalla olevat pitää myös kerrostalossa asuvien pääosin osata.

Vierailija
72/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

En puutu työnjakoon puolisoiden välillä mutta totean että seuraavat kotiaskareet olisi hyvä osata sukupuolesta riippumatta. Voi olla tilanne että toinen on matkoilla tai sairaalassa:

- valaisimen lampun vaihto

- palovaroittimen pariston vaihto

- pyykkikoneen nukkasihdin puhdistaminen

- tiskikoneen suodattimen puhdistaminen

- pölynimurin pölypussin ja suodattimien vaihto

- ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto/puhdistus

- ilmalämpöpumpun sisäyksikön imurointi

- tietokoneen/kännykän käyttöjärjestelmän päivitys

- ikkunoiden avaus ja peseminen

- löystyneen ovenkahvan kiristäminen ruuvarilla

- jääkaapin/pakastimen takaosan imurointi

Minä osaan nuo kaikki, mutta jos pitää kiipeillä johonkin katonrajaan pyydän useimmiten miestä tekemään sen, koska minä olen niin lyhyt, että se on hänelle helpompaa. Toki jos mies on esim. reissussa, hoidan kyllä itse vaikka millä tikkailla kiipeämällä. 🙂

Vierailija
73/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut tuollainen kuin tuo mies, mutta onneksi asun yksin niin ei haittaa ketään ulkopuolista. Mulla tuo on vaan perusluonne, olen vitkuttelija ollut jo lapsena. Mitään ADHD:ta tms ei ole, olen hyvä keskittymään.

Vierailija
74/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän miehen pitää olla valmiudessa koko ajan jos nainen jotain käskee (pyytäminen on tuntematon käsite). Jos ei käskyä toteuteta välittömästi se oikeuttaa pitkään kestävän valituksen ja nalkutuksen kunhan missään vaiheessa naisen ei itse tarvi tehdä tai opetella mitään

On mulla tästä eräänlainen esimerkki. Olin muutaman päivän työmatkalla ja vaimo soittaa hädissään että pesukone ei toimi. No vikakoodista päättelin että nukkasihti on tukossa. Ei voinut vaimo avata sitä vaikka olisin puhelimessa neuvonut. Piti sitten itse tehdä se kun palasin kotiin ja samalla kuunnella haukut siitä miten saamaton olen kun en ole edes pitänyt nukkasihdistä huolta.

Vierailija
75/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Mä olen liikuntarajoitteinen ja asun yksin omakotitalossa ja teetän kyllä kaiken. Erityisosaamista vaatimattomat pikkuhommat Omakotitalkkari-palvelulla. 30 € / tunti maksaa. 

Vierailija
76/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun se saamaton mies on jo ex. Lasten kannalta olisi hyvä, että olisi siisti, kunnossa oleva koti. Miten voi itse kasvaa siistiksi, järjestelmälliseksi ja ahkeraksi, jos esimerkkiä ei ole. Eniten ärsyttää, kun lasten kouluasiat ja terveydenhoito jää retuperälle isän saamattomuuden takia. Mutta mikäs teet, kun ei exää voi lähteä neuvomaan eikä nalkuttamaan. Joskus harkitsen vakavissani, että otan yhteyttä lastensuojeluun ja ilmiannan oman lasteni isän.

Vierailija
77/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön tarvitaan se penis? Ja eikö naiset pystykään kaikkeen samaan kuin miehet?

Vierailija
78/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Mä olen liikuntarajoitteinen ja asun yksin omakotitalossa ja teetän kyllä kaiken. Erityisosaamista vaatimattomat pikkuhommat Omakotitalkkari-palvelulla. 30 € / tunti maksaa. 

Juuri tällaista talkkaripalvelua minäkin ajattelin tätä ketjua lukiessani. Tietenkään puolisoa ei sillä paranneta saamattomuudesta, mutta ainakin on olemassa palveluita jopa näitä pikkuhommiakin varten.

Vierailija
79/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän toimii noin, koska se voi. Onko muuttanut suoraan äidin helmoista tyttöystävän helmoihin ja kehittänyt tästä uuden äitihahmon itselleen? Äiti hoitaa, miehen ei tarvitse.

Vierailija
80/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin paljon myös omalta eksältä. Lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä oleva mieshenkilö, joka taitavasti yhteenmuuton jälkeen luisti lähes kaikista kotitöistä ja muusta arjen pyörittämisestä. Kyllä kyse tosiaan on enemmän siitä mihin on tottunut vaikka edellisessä suhteessa ja ihan vaan luonteesta. Uskon myös, että mitä enemmän oma äiti passuuttaa tämmöisiä miehiä tai heillä kotona äiti on se joka pyörittää kaikkea niin siirtyyhän se malli hyvin sujuvasti sitten miehelle itselleenkin.

Sen voin sanoa, että ei enää ikinä omalle kohdalle näitä tapauksia. Yksin on parempi asua kuin tämmöisen asioiden väittelijän kanssa.

Klassinen juttu on myös perustella vastuun välttelyä jaksamattomuudella tai työllä, joka niin kovasti kuormittaa. Itsekin olen aina ollut työelämässä, ihan riittävän kuormittavassa sellaisessa, mutta selkärankaa löytyy sen verran että kodista pidetään huolta ja tietyt asiat hoidetaan siellä väsytti tai ei.

Sanoisin ettei tuollaisilla miehillä tee yhtään mitään, jotka eivät saa aikaiseksi siviilissä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan