Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei saa mitään hoidettua

Vierailija
12.04.2022 |

Olen niin kyllästynyt mieheeni, joka ei saa mitään yksinkertaisiakaan asioita hoidettua. Esimerkiksi pienet kodin hommat saattavat odottaa vuoden verran, ennen kuin nytkähtävät eteenpäin. Sekin tapahtuu usein vasta valtavan riidan päätteeksi. Tällöin mies valittaa, että minä lyttään häntä alas ja arvostelen häntä.
Miehessä on paljon hyvää ja hän on hyvä isä lapsillemme, mutta tämä saamattomuus raivostuttava, kuormittaa ja tuntuu niin epäreilulta, että välillä tekisi jopa mieli erota. Minusta myös leivotaan aina perheen "pahis", kun lopulta hermot palavat jatkuvaan vitkasteluun ja annan kuulua. En ole itsekään mikään perfektionisti tai mielestäni vaadi liikoja, vaan ihan perusjuttuja.

Löytyisikö täältä vertaistukea tai vinkkejä?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on priorisoinnista, se mikä sinulle on tärkeää, on miehellesi jonninjoutavaa. Se näkyy sitten sinulle sellaisena, kuten aloituksessa kuvasit. Ehkä olisi terveellistä vähän rauhoittua, sillä ne sisustuslehtien trendit muuttuvat tiuhaan ja elämän ripustaminen turhuuden varaan on itsepetosta. Miehesi on tämän oivaltanut ja ottaa rauhallisesti

Vierailija
82/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun se saamaton mies on jo ex. Lasten kannalta olisi hyvä, että olisi siisti, kunnossa oleva koti. Miten voi itse kasvaa siistiksi, järjestelmälliseksi ja ahkeraksi, jos esimerkkiä ei ole. Eniten ärsyttää, kun lasten kouluasiat ja terveydenhoito jää retuperälle isän saamattomuuden takia. Mutta mikäs teet, kun ei exää voi lähteä neuvomaan eikä nalkuttamaan. Joskus harkitsen vakavissani, että otan yhteyttä lastensuojeluun ja ilmiannan oman lasteni isän.

Ex - mieheni on niin saamaton ettei edes lapsia tapaa. Aikuinen, omillaan asuva esikoinen tuossa totesi ettei isä ole soittanut ainakaan kahteen vuoteen. Pojan varassa olleet yhteydenotot. Viimeksi viestitelleet viime kesänä. Minulla inhottaa koko vätys ukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko pariutua miehen ei mies-lapsen kanssa? Ellei miehen koti tutustuessa ole siisti, niin voidaan olettaa ettei hän pidä jatkossakaan kotia siistinä. Ellei mies seurustellessa kykene hoitamaan osuuttaan kotitöistä, niin tuskin hän hoitaa niitä jatkossakaan. Kun ei ole ihmisten muuttuvan, niin ei tule ikäviä pettymyksiä. 

Kas kun mies sinkkuna hoiti oman kodin ja vanhempiensa maatilan vanhempineen mutta yhteen mennessä ei hoidu edes yhteinen koti ja sen asiat.

Vierailija
84/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua, niin tuttua. Olisi ihana esim. rakennuttaa oma talo, mutta ei siitä tulisi tuon kanssa hevonpaskaakaan.

Ymmärrätkö eron sanoissa rakennuttaa ja rakentaa? Jos rakennutat, niin silloinhan laiska miehesi ei haittaa, kun joku muu/rakennusliike rakentaa. Sinä vain rakennutat. Ja toki maksat laskun, tai miehesi maksaa.

Kyllä se vaatii silti suunnittelua ja päätöksiä ja omaakin panosta eikä siitä tule mitään jos mies ei osallistu mihinkään.

Vierailija
85/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika täällä. Meillä on jopa (ammattilaisilla rakennutettu) omakotitalo, joka lahoaa nyt käsiin kun mies ei saa aikaiseksi tehdä mitään huoltotöitä. Taloa on asuttu nyt viisi vuotta ja yhtä ainoaa kertaa ei ole rännejä putsattu (vuotavat nyt, ylläri), sadevesikaivot ovat tukossa, terassi lahoaa koska ei ole käsitelty kertaakaan jne. Ja mies itse halusi tämän helevetin omakotitalon!!

"Sisätöistä" (siivous, pyykit jne.) minä hoidan leijonanosan, samaten kaikki huushollin pyörittämiseen liittyvät jutut sälyttyvät minun niskoilleni, koska mies ei suunnittele eikä ennakoi yhtään mitään. En tasan ryhdy enää tekemään ulkotöitäkin, joten nyt kun sukulaiset ihmettelevät uuden talon huonoa kuntoa, totean vaan että "se on meillä tuon isännän vastuulla ja hän ei katsonut asiaa tärkeäksi hoitaa". Oikeasti kasvaa tappi otsaan, miten voi olla noin saamaton?? Aargh. Ammattilaista mies ei anna palkata, siivojankin olin meille tilannut aiemmin ja mies oli sen perunut, koska "ihan hyvin voidaan itsekin siivota"...

Hei älä nyt anna sen talon hajota käsiin! Palkkaa ammattilaiset hoitamaan hommat etkä anna miehen perua vaan sen sijaan annat hänen maksaa.

Vierailija
86/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika täällä. Meillä on jopa (ammattilaisilla rakennutettu) omakotitalo, joka lahoaa nyt käsiin kun mies ei saa aikaiseksi tehdä mitään huoltotöitä. Taloa on asuttu nyt viisi vuotta ja yhtä ainoaa kertaa ei ole rännejä putsattu (vuotavat nyt, ylläri), sadevesikaivot ovat tukossa, terassi lahoaa koska ei ole käsitelty kertaakaan jne. Ja mies itse halusi tämän helevetin omakotitalon!!

"Sisätöistä" (siivous, pyykit jne.) minä hoidan leijonanosan, samaten kaikki huushollin pyörittämiseen liittyvät jutut sälyttyvät minun niskoilleni, koska mies ei suunnittele eikä ennakoi yhtään mitään. En tasan ryhdy enää tekemään ulkotöitäkin, joten nyt kun sukulaiset ihmettelevät uuden talon huonoa kuntoa, totean vaan että "se on meillä tuon isännän vastuulla ja hän ei katsonut asiaa tärkeäksi hoitaa". Oikeasti kasvaa tappi otsaan, miten voi olla noin saamaton?? Aargh. Ammattilaista mies ei anna palkata, siivojankin olin meille tilannut aiemmin ja mies oli sen perunut, koska "ihan hyvin voidaan itsekin siivota"...

Hei älä nyt anna sen talon hajota käsiin! Palkkaa ammattilaiset hoitamaan hommat etkä anna miehen perua vaan sen sijaan annat hänen maksaa.

Meillä yritetty tätä mutta mies kieltää tilaamasta omaan piikkiinsä ketään tekemään. Eli minun pussista menisi sitten. -toinen

Vierailija
87/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yritetty tätä mutta mies kieltää tilaamasta omaan piikkiinsä ketään tekemään. Eli minun pussista menisi sitten. -toinen

Mitä se sanoo siihen, että jonkun ne hommat on tehtävä ja jos mies ei tee niin ei jää vaihtoehtoja? Tai käykö sille vaihtokauppa, että mies kokkaa ja siivoaa ja sinä teet huollot?

Vierailija
88/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu näin köyhän näkökulmasta älyttömältä, että joku antaa talon mennä huonoon kuntoon laiskuuden takia. Se raha mikä niihin huoltoihin satsaa säilyttää kiinteistön arvoa.

Vierailija
89/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleeni, miten yhteen mentyämme miehelle oli mm. urheilu ja kuntoilu kaikki kaikessa. Asuimme tuolloin kerrostalossa, missä yhdessä teimme jotakin pientä pintaremonttia. Huomasin jo tuossa vaiheessa, ettei ne remontti ja huoltotyöt häntä erityisemmin napanneet, teki vain sen, mikä oli ”pakko”, joten en suostunut omakotitalon ostoon missään vaiheessa, vaikka sitä joskus ehdottikin.

Tuota minäkin pelkäsin ja onneksi olin kaukaa ”viisas”. Tuo on jonkinsortin painajainen jo talon jälleenmyyntiarvoa mitattaessa tai sitten tulee kerralla sellainen taloremontti, mikä maksaa maltaita. :/

Vierailija
90/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ehdottaisit, että tehdään yhdessä? Meillä minä vaimo olen se saamaton, jotain lievää asperger-tyyppistä taustalla. Alkuun pääsy on tosi vaikeaa, mutta kun yhdessä tehdään, hommat sujuvat ja motivaatio on kohdillaan.

Otat puheeksi jonain lauantaiaamuna, että laitettaisiinko nyt tuo terassin ovi kuntoon, onko meillä kaikki tarvikkeet. Ja jos ei etene, sanot, että pyydettäisiinkö ammattilainen paikalle

Vierailija
91/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

En puutu työnjakoon puolisoiden välillä mutta totean että seuraavat kotiaskareet olisi hyvä osata sukupuolesta riippumatta. Voi olla tilanne että toinen on matkoilla tai sairaalassa:

- valaisimen lampun vaihto

- palovaroittimen pariston vaihto

- pyykkikoneen nukkasihdin puhdistaminen

- tiskikoneen suodattimen puhdistaminen

- pölynimurin pölypussin ja suodattimien vaihto

- ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto/puhdistus

- ilmalämpöpumpun sisäyksikön imurointi

- tietokoneen/kännykän käyttöjärjestelmän päivitys

- ikkunoiden avaus ja peseminen

- löystyneen ovenkahvan kiristäminen ruuvarilla

- jääkaapin/pakastimen takaosan imurointi

Entäs kun teen jo tuon kaiken listalla olevan? ”Naisten” töiden lisäksi… meillä mies ei edes osaa puhdistaa tiskikonetta, pyykinpesukonetta, ei päivittää tietokonetta tai puhelinta, ei ole ikinä vaihtanut suodatinta pölyimuriin… ei pese ikkunoita, vaikka kuinka lupailee.

Vierailija
92/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä miksi hän lupaa, jos ei kuitenkaan tee. Miksi ei suoraan sano että ei ehdi.

Vierailija
93/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

En puutu työnjakoon puolisoiden välillä mutta totean että seuraavat kotiaskareet olisi hyvä osata sukupuolesta riippumatta. Voi olla tilanne että toinen on matkoilla tai sairaalassa:

- valaisimen lampun vaihto

- palovaroittimen pariston vaihto

- pyykkikoneen nukkasihdin puhdistaminen

- tiskikoneen suodattimen puhdistaminen

- pölynimurin pölypussin ja suodattimien vaihto

- ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto/puhdistus

- ilmalämpöpumpun sisäyksikön imurointi

- tietokoneen/kännykän käyttöjärjestelmän päivitys

- ikkunoiden avaus ja peseminen

- löystyneen ovenkahvan kiristäminen ruuvarilla

- jääkaapin/pakastimen takaosan imurointi

Yksi tärkeä homma unohtui listalta. Suihkun ja lavuaarien vesilukkojen puhdistus. Miesten homma vaikka kun avaa niin sieltä löytyy kasa pitkiä hiuksia ja muutama topz puikko jotka on työnnetty sinne jostain käsittämättömästä syystä.

Vierailija
94/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tulee iha älyttömän kalliiksi, kun aina pitää olla ostamassa ja valitsemassa tarpeita turhiin remontteihin ja joutuu itse tässä ne remontitkin tekemään. Naiset kuluttaa turhamaisuudellaan suomessa 100 maapalloa vuodessa.

Vierailija
95/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta olisin voinut kirjottaa samanlaisen aloituksen. Aivan samanlainen mies löytyy itseltä ja minä olen se valittaja, jos jostain muistuttelen. Lisäksi esim. siivouksesta ei ole ikinä tehnyt oma-aloitteista ehdotusta, korkeintaa jonkun pikku osuuden tekee jos pyytelen riittävästi. Käytännössä mitään ei oma-aloitteisesti. Ja se pyytely johtaa usein riitaan, koska miehen mielestä se on valitusta.

Ja kyllä se herättää eroajatuksia, kun kaikki asiat on itsellä hoidettavina.

Vierailija
96/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tulee iha älyttömän kalliiksi, kun aina pitää olla ostamassa ja valitsemassa tarpeita turhiin remontteihin ja joutuu itse tässä ne remontitkin tekemään. Naiset kuluttaa turhamaisuudellaan suomessa 100 maapalloa vuodessa.

Eikö se ole parempi ja kestävämpi ratkaisu tehdä ne "turhat" ylläpitotyöt kuin antaa talojen lahota pystyyn niin ettei niitä saa edes myytyä enää eteenpäin ja pitää rakentaa uusi tai tehdä kalliita remontteja?

Vierailija
97/103 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi tupen rapinat, jos olisi sovittu että mies hoitaa jonkun asian mutta viivyttelisi vuoden. Oikeastaan viikon viivyttelykin menisi tunteisiin, jossei olisi jotain ymmärrettävää syytä esim. sairastuminen tms "force majeure".

Vierailija
98/103 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vätystämällä päästä helpolla.

Vierailija
99/103 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla tarkemmin mitä asioita on kyseessä mitä mies ei hoida?

Niitä asioita jotka Ap määrää miehen tehtäviksi.

Mitä miehen vaatimia asioita Ap ei tee?

Vierailija
100/103 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi tupen rapinat, jos olisi sovittu että mies hoitaa jonkun asian mutta viivyttelisi vuoden. Oikeastaan viikon viivyttelykin menisi tunteisiin, jossei olisi jotain ymmärrettävää syytä esim. sairastuminen tms "force majeure".

Sinäkö keskenäsi sovit mitä miehesi kuuluu tehdä? Saako miehesi päättää sinun tekemisistäsi? Vai onko miehesi kuhnuri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi