Lue keskustelun säännöt.
Voiko kohdunnupukan tuntea sormin?
05.10.2006 |
Olen kysynyt tätä toisen raskauden aikana neuvolasta ja nl-täti vähän hymähti ja sanoi, että mahdotonta tuntea kohdunnupukkaa sormin. Että emätin on niin pitkä.
Itse olen toista mieltä. Uskon, että tunnen kohdunnupukkani sormin ja kysyn tätä siksi, kun jälleen on ollut veristä pientä vuota (viikkoja mulla 14) ja nipistelyä alavatsassa. Pesun yhteydessä olen aina tuntenut kohdunnupukkani ja nyt musta tuntuu, että se on hivenen auki.
Mitä mieltä olette, voiko kohdunnupukan tuntea itse sormin?
Onneksi mulla on lääkäri ensi maanantaina, joten pääsen ultraan näkemään, onko kaikki hyvin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen tunnustellut joskus raskautta toivoessa, ja silloin ylsin kohdunnapukkaan hyvin. Raskauden aikana mulla on kuitenkin se napukka karannut niin taakse, että en siihen yltänyt kun joskus ennen rv 35 kokeilin, tunsin vain vauvan pään. Tämä on ilmeisesti aika yleistä. Nyt rv 38 supistukset ovat lyhentäneet kohdunsuuta ja tuoneet sitä lähemmäs, joten yllän siihen ihan hyvin.
Suihkussa ahkeran käsienpesun jälkeen minäkin sitä ole kokeillut, mutta kylläkin vasta nyt loppuraskaudessa. En missään nimessä noin varhaisilla viikoilla kuin rv 14 ronkkisi kohdunnapukkaa jokaisen suihkukäynnin yhteydessä. Napukka voi siitäkin ärsyyntyä ja aueta, enkä ainakaan itse halua ottaa riskiä että tulisi keskenmeno omien kokeilujen vuoksi. Lääkärissäkin, jos epäilevät kohdunsuun avautumista, mieluummin ultraavat eivätkä kokeile sormin, ainakin näin mulla on toimittu kun on ollut jotain vaivaa vielä rv 30 tienoillakin.
Coe rv 37+4