Miten koronaa voi olla ennätysmäärin
kun ihmiset on suurelta osin moninkertaisesti rokotettu ja suurin osa on kiltisti pitänyt -ja yhä pitää- maskeja?
Miten tämä tilanne siis on mahdollinen? Eikö nämä keinot riitä vai pitäisikö koko maa taas sulkea?
Kommentit (164)
Rokote suojaa sen n. 3 kk, jos sitäkään.
Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Oli tavallinen kuume, vaikka ei ollut ainuttakaan rokotusta. Aivan turhaan stressasin kaksi vuotta.
Eroa voi olla eri varianteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa voi olla eri varianteilla.
On sitä ennenkin sairasteltu sitä sun tätä. Tämä on vain yksi muiden joukossa.
Onneksi en ottanut rokotetta. Ei ollut paha kokemus sairastaa ja sai viikon sairaslomankin yhdellä tekstiviestillä.
Moni rokotettu tuttu on sairastunut koronaan, odottelen milloin se korona iskee minuun rokottamattomaan. Olen kulkenut 2v. ilman maskia, paitsi lääkärissä käydessä. Eiköhän se tauti saavuta minutkin tässä keväällä.
Moni ei käytä maskia ja kouluissa ja päiväkodeissa leviää. Lisäksi kun moni on sairastanut sen jo, he luulevat olevansa immuuneja ja lopettavat suojautumasta. Oikeasti eivät ole ja sen voi saada jo 2 kk päästä uudestaan. Näinhän se leviää.
Minäkin tänään sain positiivisen testituloksen. Olo flunssainen ja väsynyt. Vähän lämpöä. Kaksi rokotetta olen ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo rokotteet mihinkään tavan kuumeeseen eikä varpaan kynnen lohkeamiseenkaan autakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo rokotteet mihinkään tavan kuumeeseen eikä varpaan kynnen lohkeamiseenkaan autakkaan.
Niin tarkoitin siis, että korona oli kuin tavallinen kuume itselläni. Siihen se rokote kai tehtiinkin, koronaan.
Kun viralliseen testiin ei enää juurikaan pääse, ei näy ees kaikki tartunnat. Karanteenit on nykyään tosi lyhyet ja mm. opettajien oltava töissä vaikka perheenjäsenellä ois korona mutta itsellä ei. Siksi.
Kesä vie taudin pois, kuten joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei käytä maskia ja kouluissa ja päiväkodeissa leviää. Lisäksi kun moni on sairastanut sen jo, he luulevat olevansa immuuneja ja lopettavat suojautumasta. Oikeasti eivät ole ja sen voi saada jo 2 kk päästä uudestaan. Näinhän se leviää.
Lopettaa suojautumasta? Se sun maskisi suojaa viruksilta kuten verkkoaita suojaa hyttysiltä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa levitä. Ellemme halua koko loppuelämää elää maskien ja rokotteiden turvin varoen toisiamme.
Mulla 3 rokotetta ja olen koronassa. Työterveys ei edes puhunut mistään karanteenista, sanoivat vaan, että 2 oireetonta päivää pitää olla. Päivän kerrallaan oon töistä pois ja oman arvion mukaan.
Ehkä tässä yksi syy. Liikaa omalla vastuulla.
Itse olin jo heti 5 päivän jälkeen oireiden alkamisesta takaisin töissä. Ei rokotteita.
Syy on se että hyvin moni on jättänyt 3. rokotteen ottamatta
Käytännössä nämä 2. kertaa rokotetut ovat käveleviä viruslinkoja
En nyt tuosta maskin käytöstä mene sanomaan, että ihan kaikkialla kaikki käyttävät. Esm. täällä stadissa on ollut muutaman viikon ajan jo taas valitettavan selvä trendi siinä että monella ei ole sitä maskia Julkisissa kun kulkee niin huomaa tämän.
Tänään tuli todettua kotitestillä, että minulla on korona. Ei mikään mukava olo. Tuntuu tosi flunssaselta ololta. Mut on kolmesti rokotettu ja vähäiset ovat olleet ihmiskontaktini.