Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte lapselle sen hetken trendinimen?

Vierailija
12.04.2022 |

Vaikka tiedätte, että kaikki antaa juuri niitä nimiä sillä helkellä. Eihän siinä ole mitään omaperäistä ja ihminen on lopulta osana suurta ikäluokkansa nimimassaa. Miksi vaikkapa joku Väinö on nyt hyvä nimi, mutta sama ihminen ei olisi vielä reilut 10 vuotta sitten nimennyt lastaan Väinöksi ikipäivänä, koska se olisi ollut lapselle lähinnä kiusantekoa antaa vanhan papan nimi.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen trendikkäämpi kuin esim sä. Taitaa hieman ”ottaa podeen”, vai mitä ap?

Vierailija
2/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska suurin osa ihmisistä on lampaita, jotka tekevät kaikki elämänvalintansa lauman mukana. Tulee sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi sulautua massaan? En ymmärrä näitä erikoisuuden tavoittelijoita.

Vierailija
4/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinö oli itse asiassa ihan suosittu jo 20 vuotta sitten...ja 10 vuotta sitten. Väinö, väinö,.missä on se Väinö...

Vierailija
5/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska en tiennyt nimen olevan huudossa sillä hetkellä. Tämä siis 22v sitten.

Vierailija
6/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 80-luvun puolivälin Elina ja inhoan sitä, että mun nimestä pystyy välittömästi päättelemään mun iän ja koulussa mä olin Elina K. erotuksena Elina H:sta ja Elina M:stä. Päätin, että omalle lapselle annan harvinaisemman nimen. Ei mennyt ihan putkeen, kun nimi on suomenruotsalaisten top vitosessa, mutta on se vähän harvinaisempi kuin jos se olisi suomalaisten nimien top vitosessa.

Vierailija
7/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väinö oli itse asiassa ihan suosittu jo 20 vuotta sitten...ja 10 vuotta sitten. Väinö, väinö,.missä on se Väinö...

Kaverini toiseksi vanhin poika on nimeltään Väinö, syntynyt 2010. Kuluu silmänräpäys ja todetaan, että silloin joskus 10-luvun alussa annettiin isopapalle nimeksi Väinö.

Vierailija
8/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieheni kanssa yhdessä valittiin nimilistasta nimet joita oltiin mietitty. Noissa nimissä on mukana myös sukujen nimiä joten mitään trendejä ei seurattu. Poikani nimeä ei yhä edelleenkään ole kuin alle 2000 kpl Suomessa. Itselläni myös erikoinen nimi jota Suomessa noin 5000.

Vierailija
9/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on äärimmäisen noloa antaa lapselle sen hetken trendinimi.

Vierailija
10/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei kyllä seuraa mitään trendejä vaan valitsevat vain nimen joka heitä miellyttää.

Vierailija
11/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sit kun luokalla on kolme samannimistä. En ymmärrä minäkään näitä trendinimien antajia. Ihmeellista laumatoimintaa.

Vierailija
12/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelenkin, että miksi lapsen nimi ei voi olla nyt vaikka Teemu tai Heikki, miksi juuri Väinö. Millä lailla Väinö on hienompi nimi juuri nyt? Ihmeellistä sinänsä :D

Vierailija
13/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis vanhemmaksi, jos lapsen nimikin pitää katsoa sen mukaan mikä on tai ei ole trendikästä?

Vierailija
14/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan vielä pojan,nimeksi tulee Olli.

Ihana nimi.

Vierailija
15/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, enpä ole tajunnut, että 90% suomalaisista pitäisi nyt hävetä 🙊 siis niin noloa.

Vierailija
16/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei kyllä seuraa mitään trendejä vaan valitsevat vain nimen joka heitä miellyttää.

No tuo ei kyllä voi pitää paikkaansa, koska tietyt nimet nousee aina aikajaksoittain ylitse muiden. Nimien jakauma olisi hyvinkin tasainen, jos nimenomaan trendit eivät vaikuttaisi voimakkaasti.

Vierailija
17/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, vaan äärimmäisen noloa on antaa niitä omia ”Emenella”-virityksiä.

Vierailija
18/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisessä näppäimistössä ei ole ä eikä ö kirjainta joten Väinö on Vaino, itse en enää antaisi nimiä, joista tulee "hölmöä" ilman ä tai ö kirjainta, lisää riskiä joutua kiusatuksi.

Vierailija
19/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimen tarvi olla mitenkään omaperäinen tai erikoinen, mutta en itsekään niin hirveästi ole omasta nimestäni tykännyt, kun niitä samannimisiä oli aina luokalla useita ja nyt vanhempanakin on aina joka paikassa kaimoja pilvin pimein ja pitää keksiä lempinimiä tai lisätä sukunimen kirjain loppuun jne...

Vierailija
20/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla parikolmekymppinä trendikäs, kannattaa lapselle valita joku todella epäseksikäs täti- tai setänimi niin on lopun ikäänsä nuorekkaan kuuloinen. Oivat, Einot, Ainot, Väinöt ja Emmat olivat 5 vuotta sitten kovaa huutoa, koska suurin osa heidän sukupolvestaan on jo niin vanhoja ettei heitä juuri enää ole. Siksi nimeksi on valittu juuri se Väinö Tapion tai Heikin sijasta. 10 vuotta menee niin muodissa ovat taas Reinot, Sepot, Raijat ja Ritvat vaikka sitä ei nyt voisi uskoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän