Koiran kynsien leikkuu, onko pakko?
Jos pitäis lyhyenä hiomalla? Onko mitään syytä että pitäis pakosti leikata?
Kommentit (8)
Toki voi myös hioa, laitteitakin tähän löytyy joilla käy nopeammin kuin käsipelillä. Mustit ja Mirrit, trimmaamot yms tarjoavat myös kynsienleikkuuta palveluna pienestä maksusta, voi käyttää niissäkin.
Hei Eläinlääkäri on tälläistä varten.
Ainakaan et leikkaa väärin.
Koira siis pelkää leikkaamista, mutta käsipelillä antaa ihan rauhassa hioa. Laitteita en ole kokeillut, luulisin että pelkää niitäkin. Olen yrittänyt totuttaa leikkaamiseen kynsi kerrallaan ja muut hioen, mutta tuntuu että pelko vaan pahenee kerta kerralta. Joten aloin pohtimaan voisko leikkurit heittää menemään ja suosiolla vaan hioa pelkästään…
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne hioakin, aikaa vie muttei haitanne. Pääasia että lyhentää, ei tunnu kivalta kun kynnet ottaa maahan.
Ai täällä vastailee jo koiratkin. Niin no, onhan lyhyillä kynsillä helpompi kirjoitella
Vierailija kirjoitti:
Koira siis pelkää leikkaamista, mutta käsipelillä antaa ihan rauhassa hioa. Laitteita en ole kokeillut, luulisin että pelkää niitäkin. Olen yrittänyt totuttaa leikkaamiseen kynsi kerrallaan ja muut hioen, mutta tuntuu että pelko vaan pahenee kerta kerralta. Joten aloin pohtimaan voisko leikkurit heittää menemään ja suosiolla vaan hioa pelkästään…
Miksei voisi?
Vierailija kirjoitti:
Hei Eläinlääkäri on tälläistä varten.
Ainakaan et leikkaa väärin.
Pari kertaa kuukaudessa eläinlääkäriin kynsienleikkuun takia? En taida kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
En tiedä. :D Siksi kysyn jos joku muu tietäisi hyvän syyn. Kynnet tietenkin täytyy pitää lyhyenä, mutta onko tyylillä väliä. Lähinnä kun tuntuu että joka puolella painostetaan että se koira pitää kynsien leikkuuseen totuttaa hinnalla millä hyvänsä. Eläinlääkärikin käski vaan pitämään lujaa kiinni ja leikkaamaan. :( Mua ei haittaa vaikka hiominen on hidasta, kun se ei koiraa haittaa.
Voihan ne hioakin, aikaa vie muttei haitanne. Pääasia että lyhentää, ei tunnu kivalta kun kynnet ottaa maahan.