Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita aikataulujem muuttajat?

Vierailija
12.04.2022 |

Sovitaan kaverin kanssa jotain esim parin päivän päähän ja sitten tapaamispäivänä kaveri laittaa viestiä, että siirretäänkin tunnilla/päivällä/viikolla.
Ja mulla olis voinut olla muutakin tekemistä, jonka itse peruin juuri tän kaveritapaamisen takia.
Tai se, että ilman lasta tehtävät jutut sopii vain kun lapsi on isällään. Kaveriporukan kanssa sovittu kaikille sopiva päivä. Sitten joku vaihtaakin päivän ja yllättäen unohtu, ettei mulle enää sovi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, olen ainoa. No säätäkää te muut rauhassa

Vierailija
2/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä, olen yleensä tyytyväinen (salaa) että meno peruuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen asian. Eräälle tuttavapiiriin kuuluvalle ei ikinä sovi mikään ajankohta joka sopisi kaikille muille.

Vierailija
4/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisen peruminen tai siirtäminen on OK, jos se tehdään todellisilla syillä, jotka myös kerrotaan.

On myös hyvää käytöstä, jos asiasta kerrotaan heti kun tiedetään että pitää siirtää/perua.

Esim. minulla vaimo panttaa tietoa esim. kavereille menosta, että tietää vaikka 2 viikkoa ennen sovittua kyläilyä, niin ei ilmoita heti vaan vasta pari päivää ennen tapaamista.

Minua suoraan sanottuna ärsyttää tuommoinen käytös. Voi olla entinen vaimo kohta.

Vierailija
5/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisista on eri alalajeja :D

Yksi on perinteinen myöhästelijä, joka saapuu paikalle 0,5-2 h myöhässä. Joka kerta. Paitsi, jos hän muistaa ottaa ADHD-lääkkeensä, mikä sekin vähän vaihtelee...

Toinen on peruja. Suunnitellaan jotain kivaa, mutta hän luistaa viime hetkellä, tekee ihmeellisiä muutosehdotuksia jne. No hän on superneuroottinen ja ahdistunut, tiedämme että hän haluaa säätää asioita viime sekunneille asti, ja saattaa silti paniikkipäissään jättää tulematta. Hänellä ei ole yhtään kahdenkeskistä ystävyyssuhdetta vatulointinsa takia. Tämä ihminen kutsutaan, jos meillä on tekemistä isommalla porukalla, eikä hänen oharinsa haittaa.

Jne. 

Vierailija
6/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo asioiden tärkeysjärjestyksestä. Minä esim voin perua harrastukseni kaveritapaamisen takia. Mutta jos kaveri peruukin tapaamisemme jonkun mielestäni vähäpätöisen asian takia, en tunne itseäni kovin tärkeäksi.

Vierailija
7/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisen peruminen tai siirtäminen on OK, jos se tehdään todellisilla syillä, jotka myös kerrotaan.

On myös hyvää käytöstä, jos asiasta kerrotaan heti kun tiedetään että pitää siirtää/perua.

Esim. minulla vaimo panttaa tietoa esim. kavereille menosta, että tietää vaikka 2 viikkoa ennen sovittua kyläilyä, niin ei ilmoita heti vaan vasta pari päivää ennen tapaamista.

Minua suoraan sanottuna ärsyttää tuommoinen käytös. Voi olla entinen vaimo kohta.

Jotenkin lohdullista, että tuollaisestakin voi ärtyä. Minulta paloi käpy vasta, kun mies ehdotti meille koti-iltaa ja kokkailuja. Kun hän palasi kaupasta, hän pudotti ostoskassit eteiseen ja ilmoitti lähtevänsä "poikien" kanssa ajelemaan. Se oli niin nopea suunnitelmanmuutos, että rikkoi koko liiton.

Vierailija
8/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta. Joskus peruminen tai ajankohdan siirtäminen sopii mullekin paljon paremmin kuin alkuperäinen ajankohta. Mutta myös muissa tilanteissa keksin itselleni tekemistä tai menen yksin mihin nyt sitten olisi kaverin kanssa ollut tarkoitus mennäkään. Mulla kuitenkin se ero aloittajaan, että en peru jo sovittuja menoja tai muuta suunnitelmiani muutenkaan sen vuoksi, että kaverini edottavat jotain. Sovin kavereiden kanssa ajankohdaksi vain sellaisen hetken, jolle en ollut vielä suunnitellut yhtään mitään muutakaan. En edes koiran viemistä koirapuistoon. 

Vierailija
9/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun kyllä etenkin siihen miten ärsyttää, kun toisen venkoilu aikataulun kanssa vaikuttaa omaan tekemiseen. Jotkut todella tuntuu unohtavan, että 1) muillakin ihmisillä on oma elämä ja velvollisuuksia, joista ei voi noin vain loikata pois jonkun extempore jutun tai aikataulun siirron takia, ja 2) jos ollaan sovittu että nähdään lauantaina kolmelta, ja saan lauantaina yhdeltä viestin että ei nähdäkään, niin siinä menee helposti oma päivä hukkaan, kun on jo valmistautunut menoon. Ymmärrän että joskus tulee yllätyksiä mutta jotkut ihmiset ovat kyllä näissä jutuissa itsekkäitä eivätkä ollenkaan kunnioita toisten aikaa.

Vierailija
10/10 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sellainen kaveri, joka silloin tällöin ilmoittelee, että on tulossa viikonloppuna kotikaupunkiinsa ( jossa minä siis asun, hän asuu kaukana) vanhemmilleen lastensa kanssa. Ehdottaa, voitaisko nähdä viikonlopun aikana. Tietysti minä ( ja muut vanhat kaverit) ollaan oltu iloisia, että nähdään vaan. Järkkäillään viikonloppu niin, että voidaan tän kaverin ehdoilla treffata ja kehotetaan että kerro sun aikataulu , miten pääset ja se passaa meille. Yhä useammin on käynyt niin , että kaveri ilmoittaa jonkin summittainen aja ja lupaa tarkentaa tai vielä pahempi: ei sitten ilmoittelekaan mitään ja me muut ollaan vaan passissa odottamassa . Että on tapailut sittten vähentyneet ja jääneet. Kuivuneeko kasaan koko kaveruuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan