Tuntuu pahalta, ystävä mennyt kertomaan henkilökohtaiset asiani eteenpäin
Tai luulin häntä ystäväksi.
Olen jakanut hänen kanssaan paljon asioita elämästäni, myös erittäin arkaluontoisia asioita joita en kerro kuin harvoille ja valituille. Sama on toiminut myös toiseen suuntaan, eli "ystäväni" on kertonut paljon elämästään, myös niitä arkoja aiheita ja onkin sanonut, ettei kertoisi näitä asioita jos ei luottaisi minuun. Minulle nyt on päivänselvää, että toisten asioista en mene kertomaan yhtään kenellekään - en puolisolle enkä yhteisille tuttaville.
No, olin sitten tämän ystävän luona viettämässä rauhallista iltaa ja seurueessa oli minulle ennestään tuntematon ihminen. Jossain vaiheessa ystäväni koki tarpeelliseksi kertoa tämän minulle ennestään tuntemattoman ihmisen kuullen eräästä henkilökohtaisesti asiastani. Syy oli se, että saisimme tämän kanssa vertaistukea! Huomasin heti toisen ihmisen ilmeestä, että hänkään ei olisi halunnut asiaa saattaa tietoon ihmiselle, jonka vasta tavannut. Olen myös osannut etsiä vertaistukeni ihan itse.
Siinä samassa rytäkässä sitten ilmeni, että ystäväni puoliso on tietoinen taustastani ja osittain muu hänen lähipiiri.
Tuntui helvetin pahalta. Kuvittelin meidän välit luottamuksellisesti, enkä "juoruamisen" aiheeksi. Ei enää tee mieli yhtään kertoa hänelle mitään ja kaduttaa, että olen puhunut asioista joita en halua ison yleisön eteen...
Kommentit (29)
Itse kerroin aikoinaan hyvinkin vaikeita asioita äidilleni. Noh,äitini meni sitten kertomaan nuo isälleni, jonka en todellakaan olisi halunnut noista tietävän. Kaiken lisäksi isäni käytti noita asioita itseäni vastaan kun suuttui jostain. Isäni kanssa en tuolloinkaan juuri puhunut mistään. Nykyään en kerro asioistani oikein kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi saanut kertoa kuin puolisolle.
Ei saa kertoa kenellekkään. En ymmärtä näitä naisia, jotka kertovat miehilleen kaikki ystäviensä asiat. Halusisitko itse tsi sinun puolisosi, että teidän intiimiasiat kerrottaisiin kaikille?
Ystäväsi teki väärin kun kertoi arkaluontoisista asioistasi. Itse en edes kerro kenellekään arkaluontoisia asioita. Jos jotain kiinnostaa tavalliset elämäni tapahtumat mitä yleensä normaaliin elämään kuuluu, niin ihan vapaasti voi seuhtoa niin suuri joukko kuin huvittaa. Harvaa taitaa vain kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puolisolle, tietenkään. Mikä ihmeen asema puolisolla on ihmisten henkilökohtaisissa asioissa.
Puolisolta ei kuulu salata asioita.
Niin, sun ei kuulu salata sun omia asiaoita. Mutta ystäväsi asiat salaat, itsestäänselvä asia.
Puolisoni on myös paras ystäväni, hänelle kerron kaiken.
Sulla on sit vaan yksi ystävä. Mä tiedän jopa puolisoni parhaasta ystävästä asioita, joita en jaa puolisoni kanssa. Ei ole minun asiani kertoa, ystävä itse kertokoon, jos haluaa.
Kyllä minulla on monta ystävää. Puolisoni ei tietenkään kerro asioista kenellekään.
Mitä ystäväsi on mieltä tästä että kerrot puolisolle kaikki asiat. Esim. henk.koht. sairaudet. Onko ystävälle ok? Kai olet kertonut ystävälle että juttelet miehesi kanssa näistä hänen asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puolisolle, tietenkään. Mikä ihmeen asema puolisolla on ihmisten henkilökohtaisissa asioissa.
Niin, sun ei kuulu salata sun omia asiaoita. Mutta ystäväsi asiat salaat, itsestäänselvä asia.
Sulla on sit vaan yksi ystävä. Mä tiedän jopa puolisoni parhaasta ystävästä asioita, joita en jaa puolisoni kanssa. Ei ole minun asiani kertoa, ystävä itse kertokoon, jos haluaa.
Kyllä minulla on monta ystävää. Puolisoni ei tietenkään kerro asioista kenellekään.
Mitä ystäväsi on mieltä tästä että kerrot puolisolle kaikki asiat. Esim. henk.koht. sairaudet. Onko ystävälle ok? Kai olet kertonut ystävälle että juttelet miehesi kanssa näistä hänen asioistaan.
Ystäväni ei tiedä, että kerron asioista puolisolleni, eikä tule koskaan tietämäänkään koska puolisoni osaa pitää suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ei tiedä, että kerron asioista puolisolleni, eikä tule koskaan tietämäänkään koska puolisoni osaa pitää suunsa kiinni.
Kunpa ystäväsi kuulisi jotain kautta tästä. Loppuisi sinun kanssa yhteydenpito.
Älkää nyt menkö lankaan, tuo tyyppi joka jankuttaa kertovansa kaiken puolisolleen ja esittää idioottia, on ilmiselvä trolli.
Aloittajalle: aika paska kaveri. Ei varmaan kannata enää pitää kovin luottamuksellisia välejä häneen.