Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli kaunasta omaa lastaan kohtaan

Vierailija
12.04.2022 |

Tyttäreni on minulle todella rakas mutta ajoittain myös todella hankala kun hän etenkin suuttuessaan sanoo kaikista satuttavimmat asiat joiden takia minulla on paha mieli pitkään. En pääse yli niistä ja ne jäävät pyörimään ajatuksiin ja voivat pahimmillaan olla taas uuden riidan aiheuttaja. Tiedän että ihminen suuttuessaan voi sanoa jotain sellaista mitä ei tarkoita... mutta en osaa siis unohtaa sitä kaikkea negatiivista mitä kuulen. Lapsellani taitaa olla ongelma tunteiden hallinnassa koska suutuspäissään sanoo mitä vain ilman suodatinta.

Olen itsekin melko tempperamenttinen mutta tietenkin aikuisena pyrin siihen että mitä sanon on asiallista eikä suoranaista haukkumista. Nyt on vain usein ollut melkoista alamäkeä tämä meidän yhteiselo kun tuntuu että lapselle jää joskus päälle tuo negatiivisuus ja sättiminen. Hän ei halua tehdä minun kanssani mitään. Ikää lapsella on melkein 10-vuotta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän samanlainen tuon ikäisenä. Se johtui ennen kaikkea siitä, että olin jäänyt vaille emotionaalista tukea vanhemmiltani. Kiukuttelemalla sain sentään huomiota.

Murrosikään mennessä tilanne vaan paheni. Rauhoituin vasta 17-vuotiaana, kun olin ollut vaihto-oppilaana. Osasin arvostaa vanhempiani paremmin asuttuani toisessa perheessä. Nykyään meillä on hyvät välit ja minulla ADHD-diagnoosi. Ihmettelen, ettei kukaan osannut epäillä tätä, kun olin lapsi.

Hakekaa kaikki apu, mitä irtoaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla