Mikä idea on jäätelökoneella jos kaupast saa eurolla litran jäätelön
Litra vaniljakermajäätelöä Prisma oli euron. Ethän sä mitenkään saa tehtyä niin phalpaa jäätelöä itse... Koska kerma ehkä 1,5euroa, maito 1 euro, vanilja 4 euroa, sokeria10 senttiä ja sähkö jäätellökoneeseen 20 senttiä. Siis mitä järkee tehä ite?
Kommentit (33)
En ole koskaan tajunnut kuka noita euron jätskejä ostaa, maistuu ihan pahville. Mieluummin ostan harvoin hieman kalliimpaa ja herkullista kuin halpaa ja huonolaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ostan vain kalliimpia jäätelöitä. Ben & Jerrys, Mövenpick, Ainot, jne. Mieluummin syön kerran kuukaudessa hyvää jäätelöä, kuin samalla rahalla 3-4 kertaa jotain bulkkivanillaa, joka lähinnä v-ituttaa.
Onko mövenpick vielä laadukasta? En ole syönyt ainakaan 10 vuoteen. Muistelen että se olisi muuttunut huonommaksi kuin joskus 90-luvulla.
Kehotan hankkimaan Pacojetin ja vertaamaan sillä tehtyjä jäätelöitä kaupan tuotoksiin. Kyllä omat on vaan parempia.
Mä olen tehnyt itse esim, basilikamansikkajäätelöä, laventelihunajajäätelöä ja sitruunatinjamijäätelöä.
Oot ihan kuin mun äiti. Aina pitää olla halvinta ja kaiken pitää olla vaivatonta. Se sitten on kostautunut äärimmilleen täytetyllä lääkedosetilla. Kaikki helpot ja halvat elintarvikkeet ovat kyllä enempi kuolintarvikkeita.
Kun itse tekee, näkee vaivaa ruokansa eteen, eikä aina valitse halvinta, perehtyy sisällysluetteloihin, ei joudu myöhemmin popsimaan niin paljon kalliita lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Oot ihan kuin mun äiti. Aina pitää olla halvinta ja kaiken pitää olla vaivatonta. Se sitten on kostautunut äärimmilleen täytetyllä lääkedosetilla. Kaikki helpot ja halvat elintarvikkeet ovat kyllä enempi kuolintarvikkeita.
Kun itse tekee, näkee vaivaa ruokansa eteen, eikä aina valitse halvinta, perehtyy sisällysluetteloihin, ei joudu myöhemmin popsimaan niin paljon kalliita lääkkeitä.
Katotaas 10 vuotta eteenpäin niin sulla on sama dosetti kaikesta lisäaineiden välttelystäsi ja kalliista raaka-aineista riippumatta :D
Voi sitä euron pahvia lisätä kotijäätelöönkin jos sen mausta erityisesti tykkää.
Liottaa yön yli ja jauhaa tehosekoittimella.
Jäätelökoneella voi tehdä vaikka kuohuviinisorbettia. Ja muihinkin jäätelöihin voi lorottaa baarikaapista vähän makua.
Enempi se juttu on kai siinä, että voi vaikka kesällä tehdä jäätelöä, mihin laittaa tuoreita mansikoita tai muita marjoja? Ja voi tehdä kokeiluja sellaisilla mauilla, mitä ei kaupasta saa. Tosin ilahduttavasti on artisaanijäätelöissäkin vaihtoehtoja, on puolukkaa ja raparperiä ja vaikka mitä.
Mutta jos vaniljajäätelöäkin ajatellaan, niin eihän tuollaisessa euron jäätelössä ole mitään oikeita ainesosia. Siinä on tyyliin rasvatonta maitoa, jotain kasvisrasvaa ja vanilliinia. Jos vaniljajäätelöä haluaa, niin eikös siinä ensimmäiseksi ryhdytä niitä vaniljatankoja keittämään maitotilkassa tms?
Meillä ei ole edes jäätelökonetta, mutta nyt alkoi himottaa sellainen kokeilu, että tekisi puolukkajäätelöä, jossa puolukat olisi marinoitu viskissä ja sen kaveriksi kuuma kinuskikastike.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut kuka noita euron jätskejä ostaa, maistuu ihan pahville. Mieluummin ostan harvoin hieman kalliimpaa ja herkullista kuin halpaa ja huonolaatuista.
Veikkaisin, että samat ihmiset, jotka ostaa jouluksi Pandan juhlapöydän konvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, mutta on monia, jotka haluavat laadukasta jäätelöä.
Kas kun ei edukasta.
Vierailija kirjoitti:
Euron vaniljajäätelön ainesosaluetelosta puuttuu vaniljajäätelön tärkeimmät ainesosat: kerma ja vanija.
kerma on epäterveellistä.
mansikka, lakritsi tai toffee maistuu mun vaniljajäätelössä, sen voi maustaa oman maun mukaan.
Euron vaniljajäätelön ainesosaluetelosta puuttuu vaniljajäätelön tärkeimmät ainesosat: kerma ja vanija.