Mikä idea on jäätelökoneella jos kaupast saa eurolla litran jäätelön
Litra vaniljakermajäätelöä Prisma oli euron. Ethän sä mitenkään saa tehtyä niin phalpaa jäätelöä itse... Koska kerma ehkä 1,5euroa, maito 1 euro, vanilja 4 euroa, sokeria10 senttiä ja sähkö jäätellökoneeseen 20 senttiä. Siis mitä järkee tehä ite?
Kommentit (33)
Jospa se omatekemä on paremman makuista?
Itse olin kiinnostunut hankkimaan koska sitten voisi tehdä jäätelöä joka ei olisi niin makeaa. En usko että sokerin syönti on terveellistä mutta jäätelöä tekee mieli. Oikeastaan kaikki löytämäni jäätelöt turhan imeliä. Ingman vanilja menee mutta toivoisin siitäkin saavani vähemmällä makeudella jäätelöä. Joten jäätelökoneella voisi laittaa itse haluamassaan suhteessa aineksia.
Maitolitra painaa 1 kg. Litra halvinta vaniljajäätelöä painaa n. 500 g. Eli puolet on ilmaa. Kun teet jäätelökoneella itse jäätelöä, et mitenkään pysty pumppaamaan siihen yhtä paljon ilmaa kuin noissa halpisjäätelöissä on.
Ja joillekin yksi jäätelön tarkeimmistä ominaisuuksista on maku.
Tyhmää tehdä mitään itse, kun joku muu voi tehdä. Itse kannattaa vain nautiskella.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla useessa tapauksessa huonomman makuista.
Ja kauhee vaiva.
Ja taas joku iso vimpain säilytettäväksi.
ei maksa vaivaa.
Hyi, euron pahvinmakuinen vaniljajäätelö. Sitä joutui lapsena syömään. Se kuivi siihen kartonkiin jos ei kerralla syöty. Päälle lössähtäneitä pakastemansikoita.
Sama kuin kokkiveitsellä vaikka kaupasta saa mikroateroita.
Niin, miksi joku kasvattaa parvekkeella amppelitomaatteja, kun kaupasta saa valmiina 3-4 kiloa tomaatteja samalla hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Hyi, euron pahvinmakuinen vaniljajäätelö. Sitä joutui lapsena syömään. Se kuivi siihen kartonkiin jos ei kerralla syöty. Päälle lössähtäneitä pakastemansikoita.
Olen aikuinen ja vaniljajäätelö on parasta.
Ei sitä jäätelöä tehdä itse siksi, että saisi halvemmalla. Vaan että saa esim vähäsokerista, runsaammin marjoja, ei lisäaineita. Voi laittaa jugurttia tai rahkaa.
Jäätelökoneella voi tehdä sellaisia makuja, joita kaupassa ei ole tarjolla.
Omasta puolestani voin sanoa, että teen sellaisia jäätelöitä, joita kaupasta ei saa. Ostan kyllä kaupan jäätelöitäkin. Tosin mun lähimarketissani en ole varmaan koskaan nähnyt jäätelölitraa eurolla, ei edes sitä halvinta mahdollista.
Siksi otin jäätelökoneen ilmaiseksi vastaan, että saan tehdä sellaista laktoositonta jäätelöä kuin itse haluan. Ei ole laktoosittomana ainakaan täällä tuppukylässä tarjolla sellaista mitä mä haluan esim. lakritsijäätelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla useessa tapauksessa huonomman makuista.
Ja kauhee vaiva.
Ja taas joku iso vimpain säilytettäväksi.
ei maksa vaivaa.
Ei ole ikinä ollut huonomman makuista. Hyvistä aineista ei tule huonoa jäätelöä.
Mikä äly on tehdä ruokaa kotona jos euron päivillä saa maksalaatikon eurolla. Normaali ihminen syö siitä kaksi kertaa.
Kaupasta ostan vain kalliimpia jäätelöitä. Ben & Jerrys, Mövenpick, Ainot, jne. Mieluummin syön kerran kuukaudessa hyvää jäätelöä, kuin samalla rahalla 3-4 kertaa jotain bulkkivanillaa, joka lähinnä v-ituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ostan vain kalliimpia jäätelöitä. Ben & Jerrys, Mövenpick, Ainot, jne. Mieluummin syön kerran kuukaudessa hyvää jäätelöä, kuin samalla rahalla 3-4 kertaa jotain bulkkivanillaa, joka lähinnä v-ituttaa.
Todella makeita nuo mainitsemasi.
Jos ei ole maistanut koskaan muuta kuin Prisman euron "jäätelöä", niin kyllähän säälittää tällainen "jäätelöasiantuntija".
Usko tai älä, mutta on monia, jotka haluavat laadukasta jäätelöä.