Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä perheellä ei ole varaa ruokaan

Vierailija
06.10.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1444024477410.html?utm_campaign=tf-IS&utm_medium=tf-desktop&utm_term=2&utm_source=talsa-mobile&utm_content=site
Autoon on
Kalliiseen asuntoon on
Lasten viikkorahaan on
Aika paljon äidille on riittänyt ravintoa, silti.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vasikankokoisiin koiriin köyhillä on aina varaa.

Vierailija
2/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö anteeksi nyt vaan mutta suhteellisesti minulla jää paljon enemmän rahaa käyttöön per kk, eikä koskaan ole pulaa ruuasta. Tuolla summalla ruokkisin helposti vaikka 10-henkisen perheen eikä edes tekisi tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä on hauvoihin varaa. Mutta ei ruokaan, paitsi äidille makiat yllätykset. Keräävät kaikki ilmaiseuuan kun eivät osaa talouttaan ja elämää hallita.

Vierailija
4/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2015 klo 07:36"]Ööö anteeksi nyt vaan mutta suhteellisesti minulla jää paljon enemmän rahaa käyttöön per kk, eikä koskaan ole pulaa ruuasta. Tuolla summalla ruokkisin helposti vaikka 10-henkisen perheen eikä edes tekisi tiukkaa.
[/quote]

Anteeksi, siis suhteellisesti vähemmän, ei enemmän:--D

Vierailija
5/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsikorotuksilla isän pitäisi saada käteen 771,4e/kk?

Vierailija
6/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden hengen puhelinlaskut 200 e/kk eli 33 e/hlö. Miksi liittymän pitää olla noin kallis, itse pärjään ihan hyvin 15 e/kk liittymällä.

Vierailija
7/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2015 klo 07:39"]Eikö lapsikorotuksilla isän pitäisi saada käteen 771,4e/kk?
[/quote]

Meillä mies sai lapsikorotuksilla käteen 609€ ollesaaan työttömänä. Se on edellisen vuoden vuosituloista kiinni.

Vierailija
8/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 500€ ja se riittää ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, leluihin, nettiin, eikä koskaan ruoasta ole pula, silloin nipistetään muualta jos meinaa tehdä tiukkaa.

Vierailija
9/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kumma juttu, että valitetaan ettei rahat riitä ihmisten ruokaan ja silti poseerataan isojen koirien kanssa. Jos rahasta olisi oikeasti tiukkaa varmaan kannattaisi luopua koirasta/koirista.

Lisäksi lihavuutta kannattaisi miettiä, tulisinko sittenkin toimeen vähemmällä ruoalla kuin nyt.

Ehkä tämäkin perhe kaipiaisi enemmänkin neuvonta taloudenpidossa.

2800€ tulot / kk, kyllä pitäisi riittää.

Vierailija
10/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen ärsyttävä juttu oli kyllä, ne on ihan valintakysymyksiä mihin ne rahansa laittaa! Jos itellä olis vara laittaa ruokaan yli 100€/vko niin kylläpä elelisin herroiks. Vaikka oiskin enempi syöjiä.

Vierailija
11/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan hamstrausra en ymmärtänyt. Mutta syöttävät siis koirille

Vierailija
12/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, voi jumalauta !!? Vuokran jälkeenkin jää käteen nettona 2800€/kk ja silti rahat ei riitä.

Olen itse elättänyt viimeiset 10 vuotta viisihenkisen perheeni pienemmällä käteen jäävällä nettosummalla. Asuntomme ei tosin ole "iso". Emmekä valita.

Vierailija
13/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2015 klo 07:46"]On kumma juttu, että valitetaan ettei rahat riitä ihmisten ruokaan ja silti poseerataan isojen koirien kanssa. Jos rahasta olisi oikeasti tiukkaa varmaan kannattaisi luopua koirasta/koirista.

Lisäksi lihavuutta kannattaisi miettiä, tulisinko sittenkin toimeen vähemmällä ruoalla kuin nyt.

Ehkä tämäkin perhe kaipiaisi enemmänkin neuvonta taloudenpidossa.

2800€ tulot / kk, kyllä pitäisi riittää.
[/quote]

Todellakin! Se on valintakysymys ostatko sieltä kaupasta vaikka 1€ maksavan einesburgerin vai vaikka pottuja 1€/kg.

Vierailija
14/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti yhteiskunnan pitäisi tukea tätäkin vielä lisää??? Haloo, ihmiset. Paljonko pitäisi laittaa lisää rahaa, että olisivat täysin yhteiskunnalta tulevaan rahaan tyytyväisiä?

Vierailija
15/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... isot hurtat vara pitää.
Näkee jo kuvassa noista että eivät oo pena alin terävimpiä kyniä.
Mulla ei jää käteen laskujen jälkeen ku n.1500e ja sillä hoituu mun ja 6 lapsen ruoka vaate yms menot.

Vierailija
16/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiähän nuo on eikä köyhiä! Saakeli että alko kiehuttamaan koko juttu. T.Ammattiköyhäilijä

Vierailija
17/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä itselleni lähinnä pistää silmään näissä eri lehtien artikkeleissa ns. tyyppityöttömistä on se, että aina niihin on jostain löydetty juuri ne monisairaat ja hieman reppanan oloiset tapaukset. Ne joiden lääkelaskut ovat satasia per kuukausi ja jotka surkuttelevat kun sitä rahaa ei jää johonkin suht ylimääräiseen... Miksi ei tehdä artikkeleja niistä budjetointia harrastavista ja ylivoimaisessa psykofyysisessä kunnossa olevista tosielämän alexander stubb -työttömistä? Minusta saa kyllä tulla tekemään artikkelin, laitan establishmentille luun kurkkuun.

Vierailija
18/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin muutkin, kyllä tuolla summalla pitäisi tulla toimeen. En ymmärrä miksi lehdet tekevät näitä juttuja, säännöllisin väliajoin on joku perhe kitisemässä ettei rahat riitä vaikka oikeasti on kyse vain siitä ettei osata tai viitsitä. Ei ainakaan minussa herättänyt sympatiaa vaan lähinnä ärtymystä ja hämmästystä siitä että joku omalla naamallaan kehtaa lehdessä valittaa.

Vierailija
19/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin jo puhelinlaskun. Nykyään saisi alle parillakympillä liittymiä, joilla saa soitella ja tekstailla niin paljon kuin kerkiää. Ja mitä tulee esimerkiksi "euron jauhelihalaatikoihin": mikä mahtaisi tulla samankokoisen annoksen hinnaksi, jos ostaisi perunat ja muut aineet ja tekisi itse?

Vierailija
20/60 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2015 klo 07:52"]Jauhelihan hamstrausra en ymmärtänyt. Mutta syöttävät siis koirille
[/quote]

Ei niillekään tietenkään mikään vähän vähemmän laadukas/ edullisempi voi riittää. Priimaa 100% lihaa sen olla pittää kun on millä mällätä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan