KL: Suomalaisten on syytä varautua kiristämään vyötä.
Missä todellisuudessa nämä pääkirjoittajat oikein elää?
Vyötä on kiristetty jo puoli vuotta, kun hinnat hipoo pilviä ja tulot ei kasva juuri yhtään.
Köyhän kukkarossa hintojen nousu tuntuu välittömästi ja se vyön kiristäminen alkaa samana päivänä, kun auton tankkaa tai maksaa sähkölaskun.
Kommentit (80)
Alkoholin kun tilaa ulkomailta niin säästää valtavasti. Tilaan kyllä kaiken muunkin - ahneet kotimaiset kauppiaat jääköön ilman myyntiä.
Vyötä on pakko kiristää koska rssä ei saa voittaa Ukrainan sotaa. Muuten meillä ei enää ole mitä kiristää,
Sä mikään köyhä ole, jos kauppalehteä lueskelet.
Näin on, sijoittajat kurjistavat Suomen kansan enemistöä koko ajan enenevästi.
Suurin osa hinnan nousuista on keinotekoista keplottelua kun oikeaa kilpailua ei ole vaan kartellit nostaa yksissä tuumin omia hintoja samaan suuntaan.
vyön kiristys aloitettiin 90 luvun laman aikaan ja se on pysynyt kireällä siitä asti, että mistä nyt taas on puhe?
Kyllä Suomessa on varaa vyötä kiristääkin.
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Vuosi sitten vielä jotenkin pärjäsi tilistä toiseen ja kädestä suuhun. Nyt jää muutama päivä vajaaksi ja oikeasti joutuu miettimään, mistä löytää leivän suuhun.
Joo, kalapuikkoka, nakkeja,makkaraa, ale leipää, itse tehtyjä sämpylöitä, hernekeittoa... Perus settiä jo nyt.. mistä pihistän..
Vierailija kirjoitti:
Vyötä on pakko kiristää koska rssä ei saa voittaa Ukrainan sotaa. Muuten meillä ei enää ole mitä kiristää,
Niinhän se narratiivi sanoo. Mutta kukaan järkevä ei ole vielä selittänyt mitä se hyödyttäisi muka NATOn lähestymisen takia Venäjän vallata maita kun sitten on vaan NATO entistä lähempänä. Logiikka 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Vuosi sitten vielä jotenkin pärjäsi tilistä toiseen ja kädestä suuhun. Nyt jää muutama päivä vajaaksi ja oikeasti joutuu miettimään, mistä löytää leivän suuhun.
Puhut palturia, ei Kelan tukia ennenkään ole tiliksi kutsuttu.
Eikö kokoomus vallassa ollessaan jankuttanut koko ajan miten huonosti Suomella menee, ollaan romahduksen partaalla ja pitää kiristää vyötä. Toisin sanoen sitä virttä kuunneltiin viimeiset kymmenen vuotta ennen koronaa. Kyllä poliitikot tietää miten kansa pidetään varpaillaan.
Suomalaiset joutaakin syödä vähemmän. Suurinosa on ylipainoisia.
Kauppalehden toimittajat ja lehden lukijakunta eivät tiedä vyön kiristämisestä yhtään mitään.
Miksi palkankorotukset ovat vain 2% luokkaa, jos inflaatio on yli 5%, ihmettelen vaan?
Ei onneksi tunnu muutoin, kuin että säästöön jää kuukausittain hieman vähemmän.
Mä olen 45 vuotias ja koko mun elämän on kiristetty vyötä. Koskaan ei ole ollut otsikoissa , että nyt lasketaan hintoja ja/tai tuloveroprosenttia.
Kiitos Venäjä... ei ollut kaksi vuotta koronaa Puten mielestä tarpeeksi.
Me kuollaan kaikki!
Eikö vielä? Sori, jään odottamaan sopivaa hetkeä.