Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako kokematon hiihtäjä hiihtää vauva rintarepussa?

Vierailija
05.10.2015 |

Vai onko suurikin riski, että jotenkin kaatuisi vauvan päälle? *haaveilee suksiostoksille lähtemisestä talven tullen*

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies etsi tuosta jonain talvena tietoa ja tuli siihen tulokseen, ettei kyllä kannata. Tuossa omalla pellolla tasaisella tehtiin joku ihan lyhyt lenkki, mutta oli kuulemma hankala Manducan kanssa hiihtää. Joko kantorinkka selkään tai ahkio.

Vierailija
2/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:25"]Mun mies etsi tuosta jonain talvena tietoa ja tuli siihen tulokseen, ettei kyllä kannata. Tuossa omalla pellolla tasaisella tehtiin joku ihan lyhyt lenkki, mutta oli kuulemma hankala Manducan kanssa hiihtää. Joko kantorinkka selkään tai ahkio.
[/quote]
Ok, kiitos vastauksistasi! Onko mahdollista, että tuon kantorinkan kanssa sitten jotenkin kaatuu selälleen, vai onko se niin tukeva, ettei lapselle sattuisi siinä mitään...?
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:25"]Mun mies etsi tuosta jonain talvena tietoa ja tuli siihen tulokseen, ettei kyllä kannata. Tuossa omalla pellolla tasaisella tehtiin joku ihan lyhyt lenkki, mutta oli kuulemma hankala Manducan kanssa hiihtää. Joko kantorinkka selkään tai ahkio. [/quote] Ok, kiitos vastauksistasi! Onko mahdollista, että tuon kantorinkan kanssa sitten jotenkin kaatuu selälleen, vai onko se niin tukeva, ettei lapselle sattuisi siinä mitään...? Ap

[/quote]

Siinä on metalliset turvakaaret. En tiedä, minkä ikäinen vauvasi on talvella, mutta varmaankaan kovin pientä vauvaa ei rinkkaan voi laittaa - mulla ei ole rinkkakantamisesta kokemusta.

Jos saat jostain rinkkaa kokeille, muista kiinnittää erityistä huomiota siihen, mitä puet vauvan jalkoihin - ne kylmenevät helposti kannettaessa.

Vierailija
4/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö järki voita ja hiihtämään ilman lasta?

Vierailija
5/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi käydä itse hiihtämässä sillä aikaa kun mies katsoo vauvaa?

Vierailija
6/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:32"]

[/quote]

Tuleeko siitä jotenkin kiva olo, kun kommentoi epäystävällisesti? 

Terv. nro 2/4

Vierailija
7/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:32"]

[/quote]

Tuleeko siitä jotenkin kiva olo, kun kommentoi epäystävällisesti? 

Terv. nro 2/4
[/quote]
Tätä itsekin aina ihmettelen.
Ap

Vierailija
8/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:33"]Mikset voi käydä itse hiihtämässä sillä aikaa kun mies katsoo vauvaa?

[/quote]
No koska haluaisin mennä yhdessä mieheni kanssa (ja vauvan).
Ap

Vierailija
9/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintarepun kanssa et voi hiihtää, mieti nyt asentoa.. Kantorinkan kanssakaan en hiihtäisi, kuin hiljaa tasamaalla. Jos se vauva nyt ihan pakko sinne ladulle on viedä, niin pulkka/ahkio sitä varten. Enkä nyt tarkoita mitään Orthexin muovipulkkaa vaan kunnon tätä tarkoitusta varten valmistettua välinettä.

Vierailija
10/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit jo hiihtänyt paljon ja suunnittelisitte koko perheen hiihtovaellusta, olisi varmaan kantorinkka hyvä valinta tasaiseen maastoon. Muunlaiseen ei vauvan kanssa kannata lähteäkään.

Jos vasta olet aloittelemassa hiihtoharrastusta, hanki itsellesi sukset ja vauvalle hoitaja!

Vierailija
11/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:33"]Mikset voi käydä itse hiihtämässä sillä aikaa kun mies katsoo vauvaa? [/quote] No koska haluaisin mennä yhdessä mieheni kanssa (ja vauvan). Ap

[/quote]Laita se ahkioon.

Vierailija
12/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:33"]Mikset voi käydä itse hiihtämässä sillä aikaa kun mies katsoo vauvaa?   [/quote] No koska haluaisin mennä yhdessä mieheni kanssa (ja vauvan). Ap

[/quote]

Meillä oli ihan sama juttu, haluttiin hiihtää yhdessä. Mutta ei se tosiaan onnistunut muuta kuin ihan hissukseen tuossa pellolla sen Manducan kanssa.

Vierailija
13/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokematon hiihtäjä ei lähde ladulle vauvan kanssa! Aika harva kokenutkaan niin tekee, siitä voi päätellä jotain.

Vierailija
14/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, että vauvan jalat paleltuivat just tuommosella hiihtoreissulla repussa roikkuessa. Ja yhden vauva kuoli hiihtoreissulla ahkioon.

Eli minä en tekisi tuommoista typeryyttä. Vauvan voi jättää hoitoon hiihtoreissun ajaksi ja hiihdellä lasten kanssa vasta sitten kun nämäkin ovat suksilla.

Vierailija
15/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jättäisitte ne yhteiset hiihtoreissut siihen kun lapsikin pääsee suksille?

Vierailija
16/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:40"]

Tiedän tapauksen, että vauvan jalat paleltuivat just tuommosella hiihtoreissulla repussa roikkuessa. Ja yhden vauva kuoli hiihtoreissulla ahkioon.

Eli minä en tekisi tuommoista typeryyttä. Vauvan voi jättää hoitoon hiihtoreissun ajaksi ja hiihdellä lasten kanssa vasta sitten kun nämäkin ovat suksilla.

[/quote]

No on hiihtoreissuja ja on hiihtoreissuja. Lyhyt hiihtäminen leudossa ilmassa on hieman eri asia kuin pitkä reissu kovalla pakkasella.

Vierailija
17/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:40"]Kokematon hiihtäjä ei lähde ladulle vauvan kanssa! Aika harva kokenutkaan niin tekee, siitä voi päätellä jotain.
[/quote]
No minä en tunne kokeneita hiihtäjiä. Siksi tulin asiaa täältä kysymään, josko täällä sattuisi kokeneita hiihtäjiä olemaan. Kiitos vaan vastauksistanne! :)
Ap

Vierailija
18/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:41"]

[/quote]

No on hiihtoreissuja ja on hiihtoreissuja. Lyhyt hiihtäminen leudossa ilmassa on hieman eri asia kuin pitkä reissu kovalla pakkasella.

[/quote]

Ei nämäkään mitään vaelluksia olleet. Mutta olenpahan varoittanut. 

Vierailija
19/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muistathan myös varoitella, etteivät ihmiset myöskään talvella lähde vaunuttelemaan tai kantamaan vauvoja liinassa tai kantorepussa. Voivat vaikka kuolla siihen. Vai onko se hiihtäminen erityisen tappavaa?

Vierailija
20/29 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Miten sellainen hiihtolenkki ahkion kanssa olisi vauvalle vaarallisempi kuin vaunulenkki tai nukuttaminen ulkona? Lapissa on ainakin pääsiäisen aikaan tullut useita perheitä vastaan ahkion kanssa. Ja isosisarukset suksilla vieressä, hyvä tapa viettää perheenä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi