Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kermaa, mistä taion pastakastikkeen?

Vierailija
05.10.2015 |

Tuli ihan hirvee mieliteko lohipastaan, mutta huomasin vasta kotona, että mulla on vaan reilu desin tilkka kermaa kotona! :( Voiskohan kastiketta jatkaa esim. maidolla tai jollain? En millään jaksais enää vaappua takas kauppaan, pahasti tuntuu siltä että tän päivän kilsat on kävelty.. :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu maidolla vaan. Eihän kastikkeeksi asti pelkkää kermaa käytetäkään. Jos on koko perheen satsi, niin voi laittaa hieman sulatejuustoa joukkoon.

Vierailija
2/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität pastan ihan minininäärässä vettä, ja käytät sen veden suurustamiseen. Siis niin vähässä määrässä kun pystyt. Tulee hyvää!!

Vierailija
4/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kovin paljon enempää tarvitakaan, ellet nyt sitten koko sukua ole ruokkimassa. Maitoa voit lisätä lirauksen, mutta vasta ihan loppuvaiheessa. Se saa kuumentua kiehuvaksi eli kuplia kerran, mutta sitä ei voi keittää, ellet halua, että kastike palaa kiinni kattilaan.

Vierailija
5/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:59"]Keität pastan ihan minininäärässä vettä, ja käytät sen veden suurustamiseen. Siis niin vähässä määrässä kun pystyt. Tulee hyvää!!
[/quote]

Keitä isossa määrässä vettä. Ja kaada siitä suuri osa pois....

Vierailija
6/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole ainakaan Italiasta ole saaneet noita pastaoppeja, t. Pieni pastavesi..

Vierailija
7/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh? tuossa on mun 7 hengen ruokaan menevä kermamäärä

Vierailija
8/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:03"]Ette ole ainakaan Italiasta ole saaneet noita pastaoppeja, t. Pieni pastavesi..
[/quote]

Pieni pastavesi
Älytön ajatus

Vierailija
9/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voin ihan rehellisesti sanoa, etten ole saanut pasta- tai muitakaan ruokaoppeja yhtään mistään, meillä syötiin kotona pelkkiä eineksiä ja "oikeeta" ruoanlaittoa olen alkanut opettelemaan vasta nyt esikoisen tehdessä tuloaan. :)

Kertokaa ihmeessä, miten te teette lohipastan? Mulle neuvoi kaveri niin, että paistetaan sipulia, sit pannulle sipulin kanssa lohta ja purkki ruokakermaa + mausteet.. Lukisin mielelläni muidenkin tapoja, etenkin jos tota kermaa ei tosiaan tarvitse noin paljoa?

Vierailija
10/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kastikkeeseen sen enempää kermaa tarvitsekaan. Ihan käsittämätöntä toi joidenkin kermalla lotraaminen.. Ihmekään kun ollaan niin lihavaa kansaa.

Vierailija
11/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin se syntyy. Voit myös sakeuttaa kastiketta pienellä määrällä jauhoja, ja lisätä halutessasi sulatejuustoa, niin kuin joku tuossa sanoikin.

Tai hyvä lohipasta syntyy ilman kermaakin, vain sipulilla ja mausteilla.

Hyvää siitä tulee joka tapauksessa, kunhan et polta pannuun kiinni, ja suola on sopiva.

Vierailija
12/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistat lohen voissa (tai kai se öljykin käy), mausteet päälle ja lopuksi pyöräytyt pastat paistorasvoissa. A vot!

Vierailija
13/13 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän