Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se siitä "luulotaudista"... MS-diagnoosi ja kasvain

Vierailija
05.10.2015 |

Olen jo noin vuoden ajan kärsinyt erinäisistä oireista, joista esimerkkinä kovat kivut raajoissa ja selässä, raajen puutuminen, huimaus ja pahoinvointi, "poissaolokohtaukset" ja tajunnan tason häiriöt, painonnousu ja ihottumat ja kova väsymys. 

Olen kertonut näistä oireista tälläkin palstalla muutamaan otteeseen ja aina on tullut ilkeää kommenttia jossa on väitettyä mua luulotautiseksi mielenterveyspotilaaksi ja että noi kaikki oireet selittyisivät "paniikkikohtauksella". :D 

Sallikaa minun nauraa. Nyt varmistui kaksi diagnoosia joista toinen MS-tauti ja toinen aivolisäkkeen hyvälaatuinen kasvain. Mun pitäisi varmaan olla nyt paniikissa, mutta oon vaan tyytyväinen että VIHDOIN kuukausien taistelun, vähättelyn ja suoranaisen pilkan jälkeen näistä sairauksista on mustaa valkoisella. 

Itsehän tiesin koko ajan että jokin ei ole hyvin kropassa ja että ei paniikkikohtaus ole selitys KAIKKEEN. Onneksi jaksoin käydä sinnikkäästi lääkäreillä ja vaatia tutkimuksia. Valitettavasti osa lääkäreistäkin vähätteli minun oloa, tuli monta lähetettä psyk.polille, turha kilpirauhaslääkitys jne. Kaikki verikoetulokset hyviä ja viitteissä, ja lääkäreiden mukaan se on tae siitä, ettei ihminen voi olla vakasti sairas. 

Mutta kyllä ihminen sen itse vaan tuntee, milloin joku on huonosti eikä enää mene psyykkisen pahan olon piikkiin. Mitäs ilkkujat nyt sanotte, kun varmistui että olitte väärässä?? Tulostin nämä paperit nyt itselleni käsilaukkuun ja seuraava joka livenä kehtaa tulla sanomaan että olen laiska ja että kaikki tämä on minun syytä saa ne laput kasvoilleen. Lukekoon siitä.

Kaikille kohtalotovereille toivotan voimia jaksaa ja muistakaa, että omia oikeuksiaan on vaalittava ja lääkäreillä on VELVOLLISUUS tutkia teidät ja hoitaa teitä eikä esim. nuori ikä tai hyvät veriarvot koskaan tarkoita sitä, että kaikki fyysiset sairaudet olisivat poissuljettuja.

T: 29v mamma. :) sairas vaan ei luulosairas

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että selvisi. Toivottavasti hoidot tepsivät ja jos aivolisäke leikataan, kaikki menee hyvin.

Vierailija
2/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, onneksi selvisi. Tsemppiä kovasti! Itsellä myös kamalasti epämääräisiä oireita, jotka laitetaan lääkärissä vain masennuksen piikkiin. Alkaa kohta usko loppua, kun en pääse kunnon tutkimuksiin. Elämästä ei meinaa tulla enää mitään. Itsellä kovaa pyörrytystä jatkuvasti, siis monta kertaa tunnissa meinaa taju lähteä. Syömään en pysty juuri mitään. Kaikki imusolmukkeet turvoksissa ja kipeitä. Yöllä nukun 2-4 tuntia. Epämääräisiä, todella kovia vatsakipuja jatkuvasti. Mutta ei niin ei, aina vaan pienen kyselemisen ja tunnustelemisen jälkeen vastaus on "mene päivystykseen jos kivut yltyvät niin kovaksi ettet pysty olemaan kotona." No, kaksi kertaa olen mennyt, saanut särkylääkettä ja otettu verikokeet ja lähtenyt kotiin. :(

Vierailija
4/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä voisit itsekin peiliin katsoa, jos jokaista viestiä täällä luet kuin piru raamattua. Täällä on niin sekalainen seurakunta porukkaa, että esim. tapauksessasi olisit voinut kaikki luulotautiin viittaavat viestit skipata, jos kerran asian tiesit toisin. Pitkät päälle välillä!

Vierailija
5/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Kovasti tsemppiä!

Vierailija
6/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:24"]Voi että, onneksi selvisi. Tsemppiä kovasti! Itsellä myös kamalasti epämääräisiä oireita, jotka laitetaan lääkärissä vain masennuksen piikkiin. Alkaa kohta usko loppua, kun en pääse kunnon tutkimuksiin. Elämästä ei meinaa tulla enää mitään. Itsellä kovaa pyörrytystä jatkuvasti, siis monta kertaa tunnissa meinaa taju lähteä. Syömään en pysty juuri mitään. Kaikki imusolmukkeet turvoksissa ja kipeitä. Yöllä nukun 2-4 tuntia. Epämääräisiä, todella kovia vatsakipuja jatkuvasti. Mutta ei niin ei, aina vaan pienen kyselemisen ja tunnustelemisen jälkeen vastaus on "mene päivystykseen jos kivut yltyvät niin kovaksi ettet pysty olemaan kotona." No, kaksi kertaa olen mennyt, saanut särkylääkettä ja otettu verikokeet ja lähtenyt kotiin. :(
[/quote]
Sun täytyy oikeasti suuttua niille ja vaatia tutkimuksia ja uhkailla tekeväsi ilmoitus korkeammille tahoille. Ei ne muuten ota tosissaan. Multa löytyi kasvain (onneksi hyväkaatuinen muuten varman olisin jo vainaa) vasta, kun oikeasti räjähdin niille lääkäreille ja uhkailin ja kiristin.

Vierailija
7/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap uskallan väittää etteivät kaikki ole täällä vaivojasi vähätelleet ja väittäneet psyykkisesti sairaaksi.

Aina jos joku vaivojaan valittaa kehotan menemään lääkärille, toki en ole aina palstalla vastailemassa ;D

Tsemppiä ja hyvä kun vaivoillesi löytyi selittävä tekijä. 

Vierailija
8/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:24"]Voi että, onneksi selvisi. Tsemppiä kovasti! Itsellä myös kamalasti epämääräisiä oireita, jotka laitetaan lääkärissä vain masennuksen piikkiin. Alkaa kohta usko loppua, kun en pääse kunnon tutkimuksiin. Elämästä ei meinaa tulla enää mitään. Itsellä kovaa pyörrytystä jatkuvasti, siis monta kertaa tunnissa meinaa taju lähteä. Syömään en pysty juuri mitään. Kaikki imusolmukkeet turvoksissa ja kipeitä. Yöllä nukun 2-4 tuntia. Epämääräisiä, todella kovia vatsakipuja jatkuvasti. Mutta ei niin ei, aina vaan pienen kyselemisen ja tunnustelemisen jälkeen vastaus on "mene päivystykseen jos kivut yltyvät niin kovaksi ettet pysty olemaan kotona." No, kaksi kertaa olen mennyt, saanut särkylääkettä ja otettu verikokeet ja lähtenyt kotiin. :(
[/quote]
Sun täytyy oikeasti suuttua niille ja vaatia tutkimuksia ja uhkailla tekeväsi ilmoitus korkeammille tahoille. Ei ne muuten ota tosissaan. Multa löytyi kasvain (onneksi hyväkaatuinen muuten varman olisin jo vainaa) vasta, kun oikeasti räjähdin niille lääkäreille ja uhkailin ja kiristin.
[/quote]

Tiedän. En vain jotenkin osaa. Aina suunnittelen etukäteen että nyt sanon jyrkästi, mutta lääkäreiden käytös hämmästyttää aina niin paljon, etten saa sanaa suustani. Kai olen jo itsekin alkamassa uskomaan, että kuvittelen oireet :\ Näitä on siis jatkunut jo kohta pari vuotta, lisää oireita tulee pikkuhiljaa..

Vierailija
9/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei kannata kysyä mitään terveyteen liittyvää. Saa aina ihan pimeitä vastauksia.

Vierailija
10/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaikki vastaajat vain tyrmäsivät? Niin tai näin, niin paljon jaksamisia ja positiivista energiaa sinne!

Vierailija
11/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että tällaisella palstalla on vaikea tietää kenenkään todellista vointia. MS oireilee etenkin alkuvaiheessa niin epämääräisesti, että diagnoosin saanti usein kestää. Toisaalta kyseistä tautia usein pelätään ja tehdään omia diagnooseja ihan turhaan. Itsekin olin noin 15 vuotta sitten aivan varma, että minulla on kyseinen tauti, mutta tässä sitä edelleen ollaan terveen papereilla.

Voimia ap:lle taudin kanssa. Ei kannata antaa liikaa painoa muiden näkemyksille - ei ennen eikä jälkeen diagnoosin.

Vierailija
12/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstadiagnooseista ja vähättelyistä viis mutta että lääkärin vastaaonotollakaan eivät ota todesta. Toi on kyllä syvältä. Onneksi sait viimein dg:t.

Vierailija
13/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Mä en ollut yhtään iloinen, kun ms-tautini diagnosoitiin.

Vierailija
14/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt olet iloinen, koska sinulla on MS-tauti ja kasvain, ja pääset sanomaan, että hähä aihe vapaalle?!

Vierailija
15/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot sä silti vähän outo.

Vierailija
16/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ikävää joka tapauksessa, mutta hyvä että oireiden syy löytyi ja saat oikeaa hoitoa.

Vierailija
17/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:50"]Ja nyt olet iloinen, koska sinulla on MS-tauti ja kasvain, ja pääset sanomaan, että hähä aihe vapaalle?!
[/quote]

Eiköhän ap ole iloinen siitä, ettei tarvitse enää elää epätietoisuudessa.

Vierailija
18/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Jaksamista! Diagnoosi tuo varmasti selvyyden asiaan, vaikka ei tosiaan ole helppoa muuten.

Saako kysyä, käytätkö aspartaamia sisältäviä elintarvikkeita?

Vierailija
19/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös olin luulosairas ja hullu, kun valitin lääkärille että hengästyttää. Vasta keuhkojen tähystys paljasti oikean diagnoosin, koska pef-arvot olivat koko ajan "liian hyvät". Kuinkakohan paljon tuo keuhkojen tähystyskin yhteiskunnalle maksoi, sain vieläpä kiirellisen lähetteen kun hoitamattomana meni sairaus lopulta nopealla aikataululla todella huonoon jamaan...

Vierailija
20/22 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:07"]

Mä myös olin luulosairas ja hullu, kun valitin lääkärille että hengästyttää. Vasta keuhkojen tähystys paljasti oikean diagnoosin, koska pef-arvot olivat koko ajan "liian hyvät". Kuinkakohan paljon tuo keuhkojen tähystyskin yhteiskunnalle maksoi, sain vieläpä kiirellisen lähetteen kun hoitamattomana meni sairaus lopulta nopealla aikataululla todella huonoon jamaan...

[/quote]

Mikä sairaus teki tuollaista?