Saitko koskaan jälki-istuntoa koulussa?
Itse sain kerran, ja täysin turhasta ja epäreilusta syystä.
Oltiin toisella luokalla, ja meneillään oli musiikin tunti. Luokan pojat pelleilivät soittimilla, eikä opettaja saanut heitä rauhoittumaan. Ope sitten tokaisi sarkastisesti ''puhaltakaa vaikka kaikki niihin nokkahuiluihin niin kovaa kuin lähtee'', ja minä tein työtä käskettyä. Siis aidosti luulin että tuo on opettajan pyyntö, en tunnistanut sarkasmia aikuisen puheesta tuon ikäisenä. No tästähän opettaja sitten suuttui oikein kunnolla ja määräsi minut rehtorin kansliaan ja siellä kerrottiin että joudun jälki-istuntoon kun en osaa käyttäytyä. Aloin itkemään, koska olin kyllä hyvin kiltti ja tunnollinen oppilas enkä ymmärtänyt mitä olin tehnyt väärin.
Entäpä te, oletteko saaneet jälkkäriä syystä tai turhaan?
Kommentit (42)
Yläasteella oli tiistaisin ja torstaisin jälkkää, enkä muista montaakaan viikkoa kun en olisi siellä istunut vähintään jompanakumpana päivänä.. Keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa 9,6. Röökistä, koulualueen ulkopuolelle poistuminen, lintsaaminen, kännissä koulussa ja mitä näitä nyt oli 😅
Sain kerran, lumisodasta. Muistaakseni istuimme luokassa, kunnes opettajan liitutaululle sienellä piirtämä risti kuivui.