Mun käy sääli ihmisiä ketkä, ei osaa yhdyssanoja
Otsikossa se oleellisin tulikin jo. Jotenkin tosi noloa että, tänäpäivänäkin on korkeasti kuolutettuja aikuisia ketkä ei hallitse alkeellisimpiakaan kielioppi-sääntöjä!
Kommentit (42)
Onko autonavaimet (auton avaimet?) yhdyssana? Tänään jouduin miettimään viestiä kirjoittaessani. On kielioppi ihan surkastunut.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 14:06"]
Otsikossa se oleellisin tulikin jo. Jotenkin tosi noloa että, tänäpäivänäkin on korkeasti kuolutettuja aikuisia ketkä ei hallitse alkeellisimpiakaan kielioppi-sääntöjä!
[/quote]
Etpä itsekään osaa oikein kielioppia :)
Hmmm... Moittivaan sävyyn kirjoitettu aloitus, jossa vahvistetaan moite.
Nerokasta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 15:18"]
Onko autonavaimet (auton avaimet?) yhdyssana? Tänään jouduin miettimään viestiä kirjoittaessani. On kielioppi ihan surkastunut.
[/quote]
Autonavaimet kirjoitetaan yhteen eli, on yhdyssana! -ap
Minulle valkeni yhdyssanan syvin olemus jo kolmannella luokalla. Jos se on kameran linssin läpi katsottuna yksi asia tai esine/esinerypäs/ryhmä, se on yhdyssana. Kaappikello on yksi esine, eli se on yhdyssana. Autonavaimet on yksi esine, eli se on yhdyssana. 10 lasimaljakkoa on esinerypäs, eli se on yhdyssana. "Metsässä kasvoi koivupuita".
Ja sana "aikuisia, ketkä ei osaa", on tosi huonoa suomea. " aikuisia, jotka eivät" on oikeaa suomea. Ketkä on kysymyssana.
Ketkä eivät osaa?
Ääh, vähän uskottavampi provo ensi kerralla, jooko?
Kai nettipalstoilta voi olla kirjoitusvirheitä. Tää on vaan nettipalsta! Viralliset paprut on sitten erikseen!
Jos joku kirjoittaa pilkulleen kaikki oikein...tulee mieleen besserwisseri ja pilkunviilaaja.
Voi, voi minua säälittää ne ihmiset kenellä menee elämä arvostelemiseen ja turhaan hermoiluun.
Ketä ne on ketkä , ei osaa kirjotusta.
Kaverin mies haki aikoinaan kunnavatuustoon ja netissä ollut esittelyteksti oli tosi noloa luettavaa, kaikki yhdyssanat väärin. Mutta hänen äidinkielensä onkin ruotsi. Mutta luulis, että joku oikolukisi edes ja korjaisi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:26"]Kai nettipalstoilta voi olla kirjoitusvirheitä. Tää on vaan nettipalsta! Viralliset paprut on sitten erikseen!
Jos joku kirjoittaa pilkulleen kaikki oikein...tulee mieleen besserwisseri ja pilkunviilaaja.
[/quote]
Pikkuvirheet ei tosiaan haittaa, mutta että jotakuta ärsyttää oikeinkirjoittaminenkin??
Aivan MAHTAVA provo! :DD
Mahtaa ap nyt naureskella (trollin)partaansa porvoossa :'D
Tää oli kyllä jo melkeen hyvä.
Jos vakavasti puhutaan niin "ketkä" särähtää mun korvaan huomattavasti pahemmin kuin yhdyssanavirheet. Ne on siedettävissä. Ihmiset jotka kirjoittavat/sanovat "ketkä" tai variaation siitä, muuten kuin kysymyksessä ansaitsevat vähintään 10 raipaniskua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:26"]
Kai nettipalstoilta voi olla kirjoitusvirheitä. Tää on vaan nettipalsta! Viralliset paprut on sitten erikseen! Jos joku kirjoittaa pilkulleen kaikki oikein...tulee mieleen besserwisseri ja pilkunviilaaja.
[/quote]
Huolimaton kirjoittaminen nettipalstoilla, kertoo kunnioituksen puutteesta kanssakirjoittajia kohtaan.
Miksi täällä kirjoittavien ihmisten pitäisi kestää enemmän virheitä kuin niiden ketkä työskentelee niissä "virallisissa" paikoissa? -ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:31"]
Tää oli kyllä jo melkeen hyvä.
Jos vakavasti puhutaan niin "ketkä" särähtää mun korvaan huomattavasti pahemmin kuin yhdyssanavirheet. Ne on siedettävissä. Ihmiset jotka kirjoittavat/sanovat "ketkä" tai variaation siitä, muuten kuin kysymyksessä ansaitsevat vähintään 10 raipaniskua.
[/quote]
Kuka - ketkä, sehän on ihan oikein. -ap
Annan yrityksestä kakkosen. Olisit kirjoittanut vähän vaikeampia sanoja väärin, niin olisi uskottu. Pilkkuvirheetkin on liian ilmeisiä.
Joo provo mut en mä itekään aina tässä puhelimella kirjottaessa jaksa laittaa pilkkuja oikeisiin paikkoihin ym... Ihmettelen kyllä joskus sitä yhdyssanojen erikseen kirjottamista ja sitä, että nyt vaikka Helsinki kirjoitetaan pienellä mut helsinkiläinen tietty isolla. Ja muutamia muita outoja virheitä.