Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1761/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä keskustelu on jumiutunut väärään paikkaan. Minulla on erittäin hyvä mies, on tehnyt töitä, tienannut, hoitanut lapsia, ottanut vastuuta kodinhoidosta, ja arvostanut rooliani, ja silti olen uupunut, kun olin pienten lasten äiti.

Ja se uupuminen johtui ihan muista asioista kuin miehestäni. Olin akateemisesti koulutettu monen lapsen äiti, joka koin hyvin ristiriitaista painetta olla yhtä aikaa huippuasiantuntija ja uralla menestyjä, toki myös tienata ja tehdä töitä, ja toisaalta olla hyvä äiti, lukea lapsille tunti päivässä, pitää koti edustavana, olla kotiäiti, olla työssäkäyvä äiti, olla tutkija.. ja tuntui, että epäonnistuin kaikessa.

Olen asunut monessa eri maassa, ja olen todennut, että uranaiset muualla käyttävät surutta valmista ruokaa vieraillekin, eivätkä todellakaan siivoa. Edes kun ovat kotona pienen lapsen kanssa. Ja jos on monen lapsen äiti, ei kukaan syyllistä kotona olosta.

Suomessa naista haukutaan ja syyllistetään, teki hän mitä vaan. Miten monta kertaa tällä palstalla on kirjoitettu kotona makaamisesta? Miettikää sitä.

Tämä. Vierailin juuri keskieurooppalaisen perheellisen ystäväni kotona ja oli silmiinpistävää, ettei siellä oltu siivottu. Ihan levällään kaikki, siis siten kuin pikkulapsiperheissä Suomessakin on, mutta ennen vieraiden tuloa kaikki sliipataan kuntoon. He eivät olleet tehneet sitä. Eivätkä edes pahoitelleet, kuten Suomessa aina tehdään, vaikka olisikin siistiä. Asenne-ero. Ehkä meillä olis jotain opittavaa.

Tuo on varmaan totta. Suomessa ajatellaan, että jotta ruoka olisi terveellistä, se on tehtävä mahdollisimman alusta alkaen itse. Eineksiä pidetään epäterveellisinä. Jokaisen on opittava pitämään kotinsa siistinä omin käsin. Jne. Muuten uusavuttomuus uhkaa.

Ei meillä ainakaan ole vara ostaa eineksiä tai maksaa siivoajaa. Itse on tehtävä alusta saakka, että saa terveellistä ja monipuolista ruokaa perheelle.

Vierailija
1762/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein vaan käy niin, että kun nainen lähtee töihin kotiäitikautensa jälkeen, kotityöt mistä hän kantoi kotona ollessaan päävastuun, ovat edelleen hänellä. Luulen, että tämä tapahtuu usein ikään kuin vahingossa ja varmasti syytä on kommunikaatiossakin.

En suostu tuohon, että kommunikaatiossa. Ei ne miehet niin tyhmiä ole. Kyllä he ymmärtää, että nyt kun nainen on töissä, heidän kuuluisi ottaa kotona isompi rooli kuin silloin, kun nainen oli koko päivän kotona. He vaan tietää, että kyllä se nainen hoitaa, koska naisella on paineet, että lapsella ja kotona kaikki hyvin, ja mies tietää, että nainen hoitaa hommat, vaikkei hän tekisi mitään. Käyttävät tilanteen hyväkseen.

Ja tämä ei koske kaikkia miehiä. Osa ymmärtää hyvinkin vastuunsa ja tekee osuutensa. Koskee vain niitä, joiden vaimot tuossa vaiheessa uupuu, kun työnsä lisäksi hoitavat kodin ja lasten asiat kokonaan (ja se ei ole lapsen asiasta vastuussa olemista, että naisen pyynnöstä tekee joskus jonkun nakin. Kyse on siitä, kellä on vastuu. Kuka huomaa, että jotain pitää tehdä ja huolehtii, että se tulee tehdyksi. Aivan sama kuka sen suorittaa).

yhtä juttua olen aina ihmetellyt, Mies kun kertoo olevansa visuaalisista ärsykkeistä kiihottuva, siis että hän tarvitsee visuaalisesti viehättävän kumppanin että haluttaa, ja kuinka ihan biologia sanelee, ettei naisella ole samoin. Mutta ympäristön visuaalinen esteettisyys ei merkitse miehelle kuitenkaan mitään. Eikö visuaalisena olentona miehen luulisi nimenomaan kärsivän jos on sotkuista ja ankeaa? Auto on kumminkin usein puhdas ja hienon näköinen. Outoa.

Miehet tykkää autoista ja tisseistä. 

Naiset ilmeisesti tykkää imuroinnista ja muumimukien kiillottamisesta. 

Ehkä sinä vielä joskus opit miehistä jotain... paino sanalla ehkä. 

Tämä aiempi viesti on kyllä vahvistettava näin miehenä, lisään vielä urheilun noiden kahden edellä mainitun joukkoon.

Vahvistan naisena saman, mutta muuttaisin sanan "mies" muotoon "keskenkasvuinen poju".

Naisten osalta voin vakuuttaa että mun huushollissa ei ole yhtään muumimukia eikä ole imuriakaan.

Monet miehet tuijottavat muuten urheilua vain siksi että uskovat pääsevänsä sillä tavoin tekemästä mitään oikeaa työtä.

Mitähän oikeita töitä sinä olet muka tehnyt.  imuriton nainen. 

Saanko tiedustella, mikä sun tavoite on näillä viesteillä? Miksi on noin suuri tarve koko ajan v*ttuilla naisille ketjussa, jossa puhutaan naisten uupumisesta?

en tiedä kuka näistä femaggoelukoista olet mutta jos pikkusen älyät niin huomaat että keskutelu keskittyy lähinnä miesten haukkumiseen eikä naisten uupumiseen.   Oletko sinä yksi näistä haukkujista.  

Kokeile keskustella siitä uupumisesta syyllistämättä ja haukkumatta miehiä niin saattaa keskustelun sävy muuttua, jos et osaa niin ei muutu. 

Tämä keskustelu olikin tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko keskustelu on naurettava.  

Feministinaiset täällä haukkuvat miehiä ja jopa luettelet heidän töitään kuinka vähäpätöisiä ne ovat ja kuinka nainen tekee ne tuosta vaan.  

Kukaan mies ei alennu tuollaiseen touhuun.  Vai pitäiskö? 

Kerrotaan pari juttua. 

-Joudun tankkaan auton koska vaimo ei "osaa". 

-Joudun maksaa kauppaostokset kun vaimo säästää.  Toki myös saan kantaa ostoskassit koska vaimon mielestä ne on niin painavia. 

-Vaimo tukkii kaikki viemärit tunkemalla niihin erilaista moskaa, no minähän ne siivoan koska vaimon mielestä siellä on likaista. 

-Vien myös roskat koska ne on likaisia... etenkin jäteastia. 

-Tiskit minä laitan koneeseen koska vaimon mielestä ne on ällöttäviä. Toki tyhjennyskin jää yleensä kontolleni varmaa  koska astiat nyt vaan ovat ällöttäviä. 

-Kostutteihin pölyrätteihin nainen ei koske koska ne kuivattaa käsiä. Vaimo kyllä huitoo joskus holtittomasti sellaisella pölyhuiskulla. 

-Imuri on liian meluisa ja haisee.  

-Pyykkejä vaimo kyllä joskus pesee, mutta lähinnä omia vaatteitaan. 

-Ruokaa vaimo ei tee, koska minä kuulemma teen parempaa.  Jos en tee ruokaa niin hän syö keksejä. 

Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälti, mutta ei tälläisessä haukkumisessa mitään järkeä ole. 

Miksi kukaan tulee anonyymipalstalle haukkuakseen kumppaniaan?  

Veikkaan että kyseessä on joukko feministejä jotka kuvittelevat saavuttavansa jotakin tuollaisella vihan kylvämisellä. 

Oho. Olet ”miehen” kanssa. Eli yleensä miehet tekee tuota ”en osaa” -juttua. Mahtavaa. Toki näin, että riippumatta sukupuolesta hommat pitäis hoitua. Ja kun ei hoidu, tulee uupumisia, eroja jne. Useimmiten se vaan on toisin päin, että miehet laiskottelee.

Vierailija
1764/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt jotenkin järkyttää tämä keskustelu.

Ei kaikki naiset ja ei kaikki miehet juu, mutta kyllähän sen nyt vähän pitäisi jotain kelloja soitella, että (käsittääkseni) kansainvälisesti saadaan tällainen tutkimustulos aikaan. Sen sijaan, että jotenkin pysähdyttäisiin miettimään sitä, kuinka tilannetta saataisiin korjattua (ja ei, en usko, että naisten mielestä noin yleisesti ottaen kyse on siitä, että miesten pitäisi tehdä kaikki ja heidän saada olla pronsessoina), huudetaan mitä ilkeimmillä tavoilla siitä toisesta sukupuolesta (tiedän, tämä on Vauvan AV, mutta silti).

Ihan oikeasti, tekisi mieleni sanoa, että menkää itseenne. Niinkö vähän te miehet puolisoitanne arvostatte, että sen sijaan, että haluaisitte heidän elävän elämäänsä onnellisina, mieluummin haukutte heidät pataluhiksi, kun he syystä tai toisesta voivat huonosti? Niinkö kallisarvoinen on se (ilman omaa ansiota) saavutettu etu, että täytyy sivaltaa mitä ilkeimmim tavoin, että naisen saa takaisin ruotuun? Parisuhde ja perhe on kiva, kunhan sen eteen ei itse tarvitse nähdä vaivaa?

Kuten jo sanoin, ei kaikki miehet eikä kaikki naiset. Mutta kyllähän tämä tutkimustulos osoittaa yhteiskunnallisen ongelman, jonka juurisyy ei ole se, että nainen ei jaksaisi polviaan koukistaa, koska mies on jättänyt kalsarit lattialle.

Ja miksi minä uskon, että tämä tutkimustulos on totta? Koska siitä huolimatta, että minulla on osallistuva puoliso, joudun jatkuvasti manageroimaan myös häntä. Koska yhteiskunnassamme edelleen puhutaan miehistä kuin he olisivat äidin pikku apulaisia eikä tasavertaisia lapsen huoltajia. Koska vaikka ystävilläni on myös puolisoita, jotka tekevät oman osuutensa, monilla ystävilläni on myös puolisoita, jotka odottavat vaimon pyytävän, kun jotain haluavat, ja liittyvän suorituksesta jälkikäteen.

Vierailija
1765/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei perhekeskeisyys ole tuttu asia Suomessa. Muualla sukupolvi toisensa jälkeen on auttanut omia aikuistuneita lapsiaan mm. lasten- ja kodinhoidossa. Naiset eivät kuormittaudu silloin kun tulevat itse äideiksi vaan saavat runsaasti apua omilta ja miehen vanhemmilta joten mummona on kiva vuorostaan autella lastenlasten hoidossa enemmänkin. Ja isovanhemmat kelpaa elämään muutenkin kuin vain lastenvahdeiksi. Melkein kaikissa perheasioihin liittyvissä jutuissa huomaa kuinka kapea näkökulma suomalaisilla on näihin asioihin. Ei ymmärretä jatkumoa ja sitä miten asiat liittyvät toisiinsa. Tasa-arvoa perheen sisällä ei voi mikään laki määrittää. Suomessa laki on todella tasa-arvoton naisia kohtaan. Oikeus ja mahdollisuus tehdä töitä kun on pieniä lapsia ilmaisen päiväkodin muodossa, ei ole tasa-arvoa vaan päin vastoin. Se mahdollistaa sen että miehen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta perheestään ja kodinhoidosta lain mukaan jos ei halua mutta velvoittaa naisen yhteiskunnan tuella tekemään sen minkä mies ja lisäksi kotityöt ja hoitaa lasten kulut. Elatusmaksut Suomessa ovat naurettavan pienet. Suomessa mies voi huolettomana tehdä useammankin erillisen perheen ja jättää kaiken vastuun naisille. Suomessa ei ole sellaista lakia joka velvottaisi miehen ottamaan vastuun perheestään. Suomen tasa-arvolaki nojaa siis siihen ajatukseen että mies vapaaehtoisesti toimii tasavertaisella tavalla. Jos Suomeen halutaan oikea tasa-arvo niin laki pitää osoittaa miesten suuntaan, ei naisten. Laki joka määrää miehen huolehtimaan perheestään niin että äiti saa toimia äidin roolissa kuormittumatta liikaa. Tämä myös tarkottaisi sitä että kelan ja sossun sijaan taloudellinen vastuu on miehellä. Ja sitä voi lakiteitse vaatia jos puhe ei auta. Näin on muissa maissa. Mielestäni erittäin paljon tasa-arvoa aiheuttava toimenpide. Suomessa ei ehkä tiedetä sitä mutta joka maassa naisilla on oikeus mennä töihin. Sitä ei ole tarvittu laittaa erikseen lakiin niin että isien puolesta yhteiskunta tukee asiaa. Vaan nimenomaan se lapsen isä tukee sitä. Mä olen asunut 15 vuotta Suomen ulkopuolella. Mun mielestä suomalainen tasa-arvo on paskapuhetta ja sananhelinää. 

Vierailija
1766/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein vaan käy niin, että kun nainen lähtee töihin kotiäitikautensa jälkeen, kotityöt mistä hän kantoi kotona ollessaan päävastuun, ovat edelleen hänellä. Luulen, että tämä tapahtuu usein ikään kuin vahingossa ja varmasti syytä on kommunikaatiossakin.

En suostu tuohon, että kommunikaatiossa. Ei ne miehet niin tyhmiä ole. Kyllä he ymmärtää, että nyt kun nainen on töissä, heidän kuuluisi ottaa kotona isompi rooli kuin silloin, kun nainen oli koko päivän kotona. He vaan tietää, että kyllä se nainen hoitaa, koska naisella on paineet, että lapsella ja kotona kaikki hyvin, ja mies tietää, että nainen hoitaa hommat, vaikkei hän tekisi mitään. Käyttävät tilanteen hyväkseen.

Ja tämä ei koske kaikkia miehiä. Osa ymmärtää hyvinkin vastuunsa ja tekee osuutensa. Koskee vain niitä, joiden vaimot tuossa vaiheessa uupuu, kun työnsä lisäksi hoitavat kodin ja lasten asiat kokonaan (ja se ei ole lapsen asiasta vastuussa olemista, että naisen pyynnöstä tekee joskus jonkun nakin. Kyse on siitä, kellä on vastuu. Kuka huomaa, että jotain pitää tehdä ja huolehtii, että se tulee tehdyksi. Aivan sama kuka sen suorittaa).

yhtä juttua olen aina ihmetellyt, Mies kun kertoo olevansa visuaalisista ärsykkeistä kiihottuva, siis että hän tarvitsee visuaalisesti viehättävän kumppanin että haluttaa, ja kuinka ihan biologia sanelee, ettei naisella ole samoin. Mutta ympäristön visuaalinen esteettisyys ei merkitse miehelle kuitenkaan mitään. Eikö visuaalisena olentona miehen luulisi nimenomaan kärsivän jos on sotkuista ja ankeaa? Auto on kumminkin usein puhdas ja hienon näköinen. Outoa.

Tämä aiempi viesti on kyllä vahvistettava näin miehenä, lisään vielä urheilun noiden kahden edellä mainitun joukkoon.

Vahvistan naisena saman, mutta muuttaisin sanan "mies" muotoon "keskenkasvuinen poju".

Naisten osalta voin vakuuttaa että mun huushollissa ei ole yhtään muumimukia eikä ole imuriakaan.

Monet miehet tuijottavat muuten urheilua vain siksi että uskovat pääsevänsä sillä tavoin tekemästä mitään oikeaa työtä.

Olen tehnyt vaikka mitä töitä, ollut myös siivoojana  hehee.

Vierailija
1767/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Niin, mutta kummasti ne yksinhuoltajaisät sitten kuitenkin saavat jopa ne lapsensakin puetuiksi ja oikomishoidot järjestettyä. Taitaa tässäkin vaan olla se, ettei miehen anneta tehdä, koska "se ei osaa", mistä todisteena on tietenkin se, ettei asiaa ole hoidettu samalla tavalla kuin emäntä olisi tehnyt ja ne vaatteetkaan ei sitten miellytä.

Jos noita hommia ei osaa/saa tehdä, niin sitten kai siellä himassa on niitä kotitöitä, joita voi antaa miehen tehdä.  Jep, kyllä osaavat. Monilla sinkkumiehillä on oikein siistit ja hyvin hoidetut kodit. Ei siis ole nämäkään hommat sukuelimistä kiinni.  Pitää vaan oppia arvostamaan miehenkin tekemiä juttuja, vaikkei ne olisi just niin tehtyjä kuin miten ne tekisi itse.

Eli nainen syyllistetään siitä kun mies ei tee mitään. Hmmm....

Kyllä se taitaa sori olla oikeasti niin että kun miehen ei ole äärimmäisen pakko tehdä jotain, hän lykkää ne hommat jollekin naiselle (kotona vaimolle, tyttärelle, sisarelle, töissä jollekin naispuoliselle kolleegalle, jne... tätä toimintaa näkee myös yhdistystoiminnassa ja harrastuksissa).

kyllähän ne naiset on pahimpia loisijoita, jotkut jopa kehtaavat valittaa jos mies ei avaa hänelle ovea.   Töissä joutuu tekemään kaikki raskaat hommat kun nainen ei jaksa ja koska "sä olet voimakkaampi". 

menes nyt muualle selittää olemattomia, kyllä se on vuosikymmenet nähty että miehet tekee enemmän töitä kuin naiset ja juuri siksi muuten heidän ansiotkin on keskimäärin enemmän. 

Miehet tekee enemmän töitä? Voin sanoa vuodesta 1975 töissä olleena, että enpä ole sellaista vielä nähnyt Suomessa. Sun jutut haiskahtavat muutenkin joltain amerikkalaisilta incel-sivustoilta keksityiltä jutuista, jotka eivät Suomeen päde.

Sehän on tilastollinen fakta.  Ja juuri siitä johtuu että miehen ansiot on keskimäärin isommat kuin naisilla.  

Kyllä se on niin että sinun juttusi on keksittyjä valheita ja mustamaalaamista. 

Vierailija
1768/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko tiedustella, mikä sun tavoite on näillä viesteillä? Miksi on noin suuri tarve koko ajan v*ttuilla naisille ketjussa, jossa puhutaan naisten uupumisesta?

en tiedä kuka näistä femaggoelukoista olet mutta jos pikkusen älyät niin huomaat että keskutelu keskittyy lähinnä miesten haukkumiseen eikä naisten uupumiseen.   Oletko sinä yksi näistä haukkujista.  

Kokeile keskustella siitä uupumisesta syyllistämättä ja haukkumatta miehiä niin saattaa keskustelun sävy muuttua, jos et osaa niin ei muutu. 

Tämä keskustelu olikin tässä.

Hyvä, sun olikin aika häipyä jo.  Ei teidän feministien kanssa ole mitään järkeä keskustella. 

Vierailija
1769/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki naiset ja ei kaikki miehet juu, mutta kyllähän sen nyt vähän pitäisi jotain kelloja soitella, että (käsittääkseni) kansainvälisesti saadaan tällainen tutkimustulos aikaan. Sen sijaan, että jotenkin pysähdyttäisiin miettimään sitä, kuinka tilannetta saataisiin korjattua (ja ei, en usko, että naisten mielestä noin yleisesti ottaen kyse on siitä, että miesten pitäisi tehdä kaikki ja heidän saada olla pronsessoina), huudetaan mitä ilkeimmillä tavoilla siitä toisesta sukupuolesta (tiedän, tämä on Vauvan AV, mutta silti).

Ihan oikeasti, tekisi mieleni sanoa, että menkää itseenne. Niinkö vähän te miehet puolisoitanne arvostatte, että sen sijaan, että haluaisitte heidän elävän elämäänsä onnellisina, mieluummin haukutte heidät pataluhiksi, kun he syystä tai toisesta voivat huonosti? Niinkö kallisarvoinen on se (ilman omaa ansiota) saavutettu etu, että täytyy sivaltaa mitä ilkeimmim tavoin, että naisen saa takaisin ruotuun? Parisuhde ja perhe on kiva, kunhan sen eteen ei itse tarvitse nähdä vaivaa?

Kuten jo sanoin, ei kaikki miehet eikä kaikki naiset. Mutta kyllähän tämä tutkimustulos osoittaa yhteiskunnallisen ongelman, jonka juurisyy ei ole se, että nainen ei jaksaisi polviaan koukistaa, koska mies on jättänyt kalsarit lattialle.

Ja miksi minä uskon, että tämä tutkimustulos on totta? Koska siitä huolimatta, että minulla on osallistuva puoliso, joudun jatkuvasti manageroimaan myös häntä. Koska yhteiskunnassamme edelleen puhutaan miehistä kuin he olisivat äidin pikku apulaisia eikä tasavertaisia lapsen huoltajia. Koska vaikka ystävilläni on myös puolisoita, jotka tekevät oman osuutensa, monilla ystävilläni on myös puolisoita, jotka odottavat vaimon pyytävän, kun jotain haluavat, ja liittyvän suorituksesta jälkikäteen.

*kiittävän suorituksesta

Vierailija
1770/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko keskustelu on naurettava.  

Feministinaiset täällä haukkuvat miehiä ja jopa luettelet heidän töitään kuinka vähäpätöisiä ne ovat ja kuinka nainen tekee ne tuosta vaan.  

Kukaan mies ei alennu tuollaiseen touhuun.  Vai pitäiskö? 

Kerrotaan pari juttua. 

-Joudun tankkaan auton koska vaimo ei "osaa". 

-Joudun maksaa kauppaostokset kun vaimo säästää.  Toki myös saan kantaa ostoskassit koska vaimon mielestä ne on niin painavia. 

-Vaimo tukkii kaikki viemärit tunkemalla niihin erilaista moskaa, no minähän ne siivoan koska vaimon mielestä siellä on likaista. 

-Vien myös roskat koska ne on likaisia... etenkin jäteastia. 

-Tiskit minä laitan koneeseen koska vaimon mielestä ne on ällöttäviä. Toki tyhjennyskin jää yleensä kontolleni varmaa  koska astiat nyt vaan ovat ällöttäviä. 

-Kostutteihin pölyrätteihin nainen ei koske koska ne kuivattaa käsiä. Vaimo kyllä huitoo joskus holtittomasti sellaisella pölyhuiskulla. 

-Imuri on liian meluisa ja haisee.  

-Pyykkejä vaimo kyllä joskus pesee, mutta lähinnä omia vaatteitaan. 

-Ruokaa vaimo ei tee, koska minä kuulemma teen parempaa.  Jos en tee ruokaa niin hän syö keksejä. 

Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälti, mutta ei tälläisessä haukkumisessa mitään järkeä ole. 

Miksi kukaan tulee anonyymipalstalle haukkuakseen kumppaniaan?  

Veikkaan että kyseessä on joukko feministejä jotka kuvittelevat saavuttavansa jotakin tuollaisella vihan kylvämisellä. 

Oho. Olet ”miehen” kanssa. Eli yleensä miehet tekee tuota ”en osaa” -juttua. Mahtavaa. Toki näin, että riippumatta sukupuolesta hommat pitäis hoitua. Ja kun ei hoidu, tulee uupumisia, eroja jne. Useimmiten se vaan on toisin päin, että miehet laiskottelee.

oho, puhut pask*a.  Yleensä naiset tekee juurikin tuota.  Toisena super-kykynä mainittakoon miesten syyllistämien ja haukkuminen. 

Vierailija
1771/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Niin, mutta kummasti ne yksinhuoltajaisät sitten kuitenkin saavat jopa ne lapsensakin puetuiksi ja oikomishoidot järjestettyä. Taitaa tässäkin vaan olla se, ettei miehen anneta tehdä, koska "se ei osaa", mistä todisteena on tietenkin se, ettei asiaa ole hoidettu samalla tavalla kuin emäntä olisi tehnyt ja ne vaatteetkaan ei sitten miellytä.

Jos noita hommia ei osaa/saa tehdä, niin sitten kai siellä himassa on niitä kotitöitä, joita voi antaa miehen tehdä.  Jep, kyllä osaavat. Monilla sinkkumiehillä on oikein siistit ja hyvin hoidetut kodit. Ei siis ole nämäkään hommat sukuelimistä kiinni.  Pitää vaan oppia arvostamaan miehenkin tekemiä juttuja, vaikkei ne olisi just niin tehtyjä kuin miten ne tekisi itse.

Kyllä se taitaa sori olla oikeasti niin että kun miehen ei ole äärimmäisen pakko tehdä jotain, hän lykkää ne hommat jollekin naiselle (kotona vaimolle, tyttärelle, sisarelle, töissä jollekin naispuoliselle kolleegalle, jne... tätä toimintaa näkee myös yhdistystoiminnassa ja harrastuksissa).

kyllähän ne naiset on pahimpia loisijoita, jotkut jopa kehtaavat valittaa jos mies ei avaa hänelle ovea.   Töissä joutuu tekemään kaikki raskaat hommat kun nainen ei jaksa ja koska "sä olet voimakkaampi". 

menes nyt muualle selittää olemattomia, kyllä se on vuosikymmenet nähty että miehet tekee enemmän töitä kuin naiset ja juuri siksi muuten heidän ansiotkin on keskimäärin enemmän. 

Yks oven avaaminen on sulle ylitsepääsemätöntä vs. Nainen hoitaa sun lapsen yövalvomiset kuukausitolkulla?

Vierailija
1772/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*kiittävän suorituksesta

Niin kauan kun palstafeministit ulisee kuinka miehet on turhia ja synnyttävä nainen omistaa lapsen, eikä miehellä periaatteessa ole mitään virkaa... niin, niin kauan minulla ei ole pienintäkään mielenkiintoa osoittaa vähintäkään tukea muillekaan naisille, ei edes niille uupuneille.  

Vierailija
1773/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin töissä niin kotityöt tasapuolisesti. Mikä ongelma?

Vierailija
1774/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks oven avaaminen on sulle ylitsepääsemätöntä vs. Nainen hoitaa sun lapsen yövalvomiset kuukausitolkulla?

Mitä sää oikein selität?   Ei minulla ole lapsia.   

Täällähän on selitetty kuinka vain naiset ovat lapselle tärkeitä ja isät pelkästään haitaksi.  Siinähän hoidat kirkuvan räkänokkasi, sinähän sen omistatkin... vain sinä. 

Vierailija
1775/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisikin olla muuten naisena ihan kiva olla muutama kuukausi kotihommista vähän ulkoilemassa ja katselemassa timmejä nuoria solttupoikia ja käydä niiden kanssa vähän "iltalomilla". Mies hoitaa onneksi kotona lapset, tiskit, läksyt, pyykit ja päikyt. Sitä helppoa sohvallamakaajan elämää.  

Tosi kiva juu.  Ja sitten jos sinulla ei olekaan lapsia niin menet palvelukseen siitä huolimatta kun (kuvitteelliset etuoikeutetut miehet) olisivat tienaamassa rahaa töissä tai opiskelemassa. 

Tosi tosi kiva.  Joskus kannattaisi elämää tutkia oman kuplan ja niiden pas*avaippojen ulkopuolelta niin voisit jotain tajutakin. 

No mikäpä siinä olisi mennessä. Ei se työelämäkään nyt niin herkkua aina ole. Ulkoilua, kapteeni käskee -leikkimistä, seksitreffejä solttupoikien kanssa, munkkien mussuttamista sotkussa. Siinä se muutama kuukausi menisi.

Viestisi on ihan puhdasta trollausta, suomineito hyppää selälleen ja alkaa ulvoa jo siinä vaiheessa jos lätkäareena nimetään uros-areenaksi. En edes viitsi miettiä mikä olisi reaktio, jos mitään lakisääteistä velvollisuutta edes ehdotettaisiin teille. Ei ihme jos väsyttää, kun omat ongelmat ovat tuota tasoa.

Minulle ei uros-areena ole ongelma, mutta turhasta säälittävästi uhriutuva itsetärkeilevä uros on.

olet vain uupunut koska pyykkinarulle pyykkien laitto on kohtuuttoman vaativa suoritus modernille nykyfeministille.  Voimia! 

Sitähän tässä ollaan porukalla ihmetelty, miten se ei miehiltä suju vaikka se on noin helppo homma.

Missä porukassa tuollaista ihmettelet?  Feministien vuosikokouksessa ilmeisesti. 

Olen mies joka on 40 vuotta laittanut pyykit kuivumaan ihan itse ja väitän että siihen pystyy jokainen terve ihminen.  

Tosin jos minulla olisi kaltaisesi nalkuttava nainen niin en tuotakaan tekisi. 

Täällä on sen verran moni ihmetellyt, että sitä voi kutsua jo porukaksi. Mutta kiva kuulla, että jokainen mies laittaa pyykit kuivumaan kunnolla. Varmaan ne osaa laittaa koneen päällekin.

Sinähän et tiedä kuka täällä kirjoittaa ja mitä.  Muutama harhainen feministi ei ole kummoinenkaan porukka.  

joo mies osaa kyllä laittaa pesukoneen päälle.  Mies on myös se joka on keksinyt koko pesukoneen, mies on se joka valmistaa pesukoneen, mies on se joka asentaa pesukoneen ja mies on se joka myös korjaa rikkoontuneen pesukoneen. 

Joten...  VOISITKO SINÄ EDES VIITSIÄ KÄYTTÄÄ SITÄ PESUKONETTA?? 

Itse asiassa useampi nainen oli keksimässä pesukoneita, esim. Margaret Colvin.

Sähköisen pesukoneen keksijää ei tarkkaan tiedetä, joten se voi olla kuka vaan.

Vierailija
1776/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju tiivistettynä: Miesten mielestä ratkaisu naisten uupumukseen töistä plus kodin - ja lastenhoidosta on lisätä siihen pakollinen maanpuolustus. Se auttaa.

No mut eiks tää oikeesti olekin tosi hyvä idea! Lähdetään kaikki me mammat nyt vähintään puoleksi vuodeksi metsäleirille ja vähän marssilauluja laulelemaan jenkkityyliin! Mahtava idea! Aivan varmasti helpottaa uupumukseen. Valmis ruoka ja kaikkee. Se on kato velvollisuus, ni ei voi ku jättää hanskat tiskiin kotona ja töissä. Ei maha mitään, kyllä ne miehet niitä muksuja nyt muutaman kuukauden kattelee. Tullaan sitten viikonloppulomilla moikkamaan ja silloin tietysti vaaditaan, että on mun herkkuruokaa valmiissa pöydässä ja ainakin 2 orgasmia/viikonloppu saatava.

Metsäleiri ei kestä puolta vuotta.  Olisi jotenkin suotavaa että ymmärtäisit edes alkeet aiheesta josta puhut, sinä etuoikeutettu mamma. 

Kyllä me tykättäis siellä kasarmillakin syödä munkkia välillä.

Senkus meette.  Sinnehän saa sotkuun mennä munkille.  

Esitätkö nyt että etuoikeutettuna sinä muka kadehdit miehiä joilla on PAKOLLINEN asepalvelus. 

Teille naisille on kaikki pedattu valmiiksi ja saatte kyllä mennä armeijaankin JOS ITSE HALUATTE. 

Meen. Tuuks hoitaan mun lapset ja duunit siks aikaa? Tuu, please. Kokeillaan ees kuukausi?

Hoida itse räkänokkasi ihan miten lystäät. Ei myöskään kiinnosta mikään alipalkattu työ jossa (naisen)euro on 70 senttiä. 

Koita nyt vaan jaksaa laittaa ne pyykit narulle uupumisestasi huolimatta.  Onneksi sinulla on täällä ainakin 10 kpl palstafeministejä jotka antaa pyytettömän tukensa miesvihallesi.  

Jaksat kyllä ja pyykkinaru odottaa. 

En mä oo uupunut. Mulla on 6000e/kk asiantuntijatyö. Ja kaks (päiväkodinkin mukaan fiksua, hyväkäytöksistä ja helppoa) lasta ja oon eronnu. En vihaa miehiä yleisesti. Exästä en sano mitään.

Ihan vaan mietin, että näin 38-vuotiaana oishan se nyt tosi hauskaa vaihtelua lähteä jonnekin inttiin. Ja joku intti-ikäinen mies sillä aikaa hoitais tän mun perus päivittäisen härdellin.

Mikset mennyt, jos se on niin hauskaa?? Jos lapset on vasta päiväkodissa, sulla oli monta hyvää vuotta. Mut ei... eipä kiinnostanut se "hauskuus".

Toivon todella ettei sulla ole poikalapsia. Vaikka eipä tuo tytöillekään hyvää esimerkkiä anna.

Ohis, nainen

Vierailija
1777/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisikin olla muuten naisena ihan kiva olla muutama kuukausi kotihommista vähän ulkoilemassa ja katselemassa timmejä nuoria solttupoikia ja käydä niiden kanssa vähän "iltalomilla". Mies hoitaa onneksi kotona lapset, tiskit, läksyt, pyykit ja päikyt. Sitä helppoa sohvallamakaajan elämää.  

Tosi kiva juu.  Ja sitten jos sinulla ei olekaan lapsia niin menet palvelukseen siitä huolimatta kun (kuvitteelliset etuoikeutetut miehet) olisivat tienaamassa rahaa töissä tai opiskelemassa. 

Tosi tosi kiva.  Joskus kannattaisi elämää tutkia oman kuplan ja niiden pas*avaippojen ulkopuolelta niin voisit jotain tajutakin. 

No mikäpä siinä olisi mennessä. Ei se työelämäkään nyt niin herkkua aina ole. Ulkoilua, kapteeni käskee -leikkimistä, seksitreffejä solttupoikien kanssa, munkkien mussuttamista sotkussa. Siinä se muutama kuukausi menisi.

Viestisi on ihan puhdasta trollausta, suomineito hyppää selälleen ja alkaa ulvoa jo siinä vaiheessa jos lätkäareena nimetään uros-areenaksi. En edes viitsi miettiä mikä olisi reaktio, jos mitään lakisääteistä velvollisuutta edes ehdotettaisiin teille. Ei ihme jos väsyttää, kun omat ongelmat ovat tuota tasoa.

Minulle ei uros-areena ole ongelma, mutta turhasta säälittävästi uhriutuva itsetärkeilevä uros on.

olet vain uupunut koska pyykkinarulle pyykkien laitto on kohtuuttoman vaativa suoritus modernille nykyfeministille.  Voimia! 

Sitähän tässä ollaan porukalla ihmetelty, miten se ei miehiltä suju vaikka se on noin helppo homma.

Missä porukassa tuollaista ihmettelet?  Feministien vuosikokouksessa ilmeisesti. 

Olen mies joka on 40 vuotta laittanut pyykit kuivumaan ihan itse ja väitän että siihen pystyy jokainen terve ihminen.  

Täällä on sen verran moni ihmetellyt, että sitä voi kutsua jo porukaksi. Mutta kiva kuulla, että jokainen mies laittaa pyykit kuivumaan kunnolla. Varmaan ne osaa laittaa koneen päällekin.

Sinähän et tiedä kuka täällä kirjoittaa ja mitä.  Muutama harhainen feministi ei ole kummoinenkaan porukka.  

joo mies osaa kyllä laittaa pesukoneen päälle.  Mies on myös se joka on keksinyt koko pesukoneen, mies on se joka valmistaa pesukoneen, mies on se joka asentaa pesukoneen ja mies on se joka myös korjaa rikkoontuneen pesukoneen. 

Voi jukra, joku nainen on keksinyt joskus jotain.   Lippua salkoon.  

Aika turha olettaa että jos keksijää ei tiedetä että se olisi nainen.  LOL.   LOL.  

Vierailija
1778/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se inceli-ressukka, jonka elämän sisältä 24/7 on naisten mollaaminen, koska sen oma elämä, äly ja taidot saavutuksista puhumattakaan, ovat niin säälittävät.

Voi voi. Varmaan sen äiti edelleen pesee sen pyykit, tuo ruokaa jääkaappiin ja silleen.

'Imuriton nainen'

Vierailija
1779/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen upea keksintö. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_P._Colvin#/media/File:Patent_Mod…;

Vierailija
1780/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen upea keksintö. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_P._Colvin#/media/File:Patent_Mod…;

Nainen keksi suppilon.  Nero naiseksi.