Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1801/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni sairastui syöpään vähän yli 40-vuotiaana. Olin tietysti hirveän huolissani hänestä ja kyselin vointia, tarjosin apua ja eläydyin siihen, miten valtavaa stressiä ja huolta hän kantaa tulevaisuudestaan ja perheestään. Ja yksi kerta hän sitten tunnusti, että hän kokee vähemmän stressiä kuin koskaan äidiksi tulonsa jälkeen. Ei mitään vaatimuksia mistään suunnalta, kukaan ei odota mitään, eikä suunnittele mitään hänen varaansa. Hän kertoi, että välillä paraneminen pelottaa, sillä päästyään eroon noista vaatimuksista, on vaikea ymmärtää, miten niitä edes kesti tai miten niitä tulee taas kestämään. Tämä oli aika silmiä avaava avautuminen ystävältäni, mikä peilaa nykynaisen roolia.

Wow. En edes usko, että kukaan keksisi ketjuun trollata tällaista. Tässä se tiivistyy. Suomalaiset perheenäidit on onnellisia, jos menis vaikka jalka poikki ja pitäis maata sairaalassa muutama viikko.

Tunnistan ilmiön, ja myös sen, kuinka vaatimukset loppuvat vasta omaan diagnoosiin. Paloin loppuun omaishoitaessani puolisoa ja kasvattaessani erityislasta. En toipunut entiselleni. Vasta sen jälkeen on ollut helpompaa, kun ei tarvitse enää yrittääkään pärjätä kuten normaali-ihminen. Ei kai tämän näinkään pitäisi mennä?

Mulla sama sillä erotuksella, että erityislapsia on kaksi. Sairaalaan otin mukaan keittiön kalenterin, jotta sain soiteltua kaikille hoitotahoille, että olen pois pelistä. Enää en suostu mihinkään vaatimuksiin hoitotahojen tai kenenkään muun toimesta. En ole toipunut työkuntoiseksi.

Vierailija
1802/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy on tietenkin meissä miehissä, vai mitä naiset? M27

Kyllä. Harvemmin naiset sortaa siskojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisikin olla muuten naisena ihan kiva olla muutama kuukausi kotihommista vähän ulkoilemassa ja katselemassa timmejä nuoria solttupoikia ja käydä niiden kanssa vähän "iltalomilla". Mies hoitaa onneksi kotona lapset, tiskit, läksyt, pyykit ja päikyt. Sitä helppoa sohvallamakaajan elämää.  

Tosi kiva juu.  Ja sitten jos sinulla ei olekaan lapsia niin menet palvelukseen siitä huolimatta kun (kuvitteelliset etuoikeutetut miehet) olisivat tienaamassa rahaa töissä tai opiskelemassa. 

Tosi tosi kiva.  Joskus kannattaisi elämää tutkia oman kuplan ja niiden pas*avaippojen ulkopuolelta niin voisit jotain tajutakin. 

No mikäpä siinä olisi mennessä. Ei se työelämäkään nyt niin herkkua aina ole. Ulkoilua, kapteeni käskee -leikkimistä, seksitreffejä solttupoikien kanssa, munkkien mussuttamista sotkussa. Siinä se muutama kuukausi menisi.

Viestisi on ihan puhdasta trollausta, suomineito hyppää selälleen ja alkaa ulvoa jo siinä vaiheessa jos lätkäareena nimetään uros-areenaksi. En edes viitsi miettiä mikä olisi reaktio, jos mitään lakisääteistä velvollisuutta edes ehdotettaisiin teille. Ei ihme jos väsyttää, kun omat ongelmat ovat tuota tasoa.

Minulle ei uros-areena ole ongelma, mutta turhasta säälittävästi uhriutuva itsetärkeilevä uros on.

olet vain uupunut koska pyykkinarulle pyykkien laitto on kohtuuttoman vaativa suoritus modernille nykyfeministille.  Voimia! 

Sitähän tässä ollaan porukalla ihmetelty, miten se ei miehiltä suju vaikka se on noin helppo homma.

Missä porukassa tuollaista ihmettelet?  Feministien vuosikokouksessa ilmeisesti. 

Olen mies joka on 40 vuotta laittanut pyykit kuivumaan ihan itse ja väitän että siihen pystyy jokainen terve ihminen.  

Tosin jos minulla olisi kaltaisesi nalkuttava nainen niin en tuotakaan tekisi. 

Täällä on sen verran moni ihmetellyt, että sitä voi kutsua jo porukaksi. Mutta kiva kuulla, että jokainen mies laittaa pyykit kuivumaan kunnolla. Varmaan ne osaa laittaa koneen päällekin.

Sinähän et tiedä kuka täällä kirjoittaa ja mitä.  Muutama harhainen feministi ei ole kummoinenkaan porukka.  

joo mies osaa kyllä laittaa pesukoneen päälle.  Mies on myös se joka on keksinyt koko pesukoneen, mies on se joka valmistaa pesukoneen, mies on se joka asentaa pesukoneen ja mies on se joka myös korjaa rikkoontuneen pesukoneen. 

Joten...  VOISITKO SINÄ EDES VIITSIÄ KÄYTTÄÄ SITÄ PESUKONETTA?? 

Ei tartte huutaa. Tietenkin minä pesen omat vaatteeni, mutta en kenenkään muun. Muut tässä taloudessa asuvat saavat pestä omat pyykkinsä miten haluavat.

Vierailija
1804/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt jotenkin järkyttää tämä keskustelu.

Ei kaikki naiset ja ei kaikki miehet juu, mutta kyllähän sen nyt vähän pitäisi jotain kelloja soitella, että (käsittääkseni) kansainvälisesti saadaan tällainen tutkimustulos aikaan. Sen sijaan, että jotenkin pysähdyttäisiin miettimään sitä, kuinka tilannetta saataisiin korjattua (ja ei, en usko, että naisten mielestä noin yleisesti ottaen kyse on siitä, että miesten pitäisi tehdä kaikki ja heidän saada olla pronsessoina), huudetaan mitä ilkeimmillä tavoilla siitä toisesta sukupuolesta (tiedän, tämä on Vauvan AV, mutta silti).

Ihan oikeasti, tekisi mieleni sanoa, että menkää itseenne. Niinkö vähän te miehet puolisoitanne arvostatte, että sen sijaan, että haluaisitte heidän elävän elämäänsä onnellisina, mieluummin haukutte heidät pataluhiksi, kun he syystä tai toisesta voivat huonosti? Niinkö kallisarvoinen on se (ilman omaa ansiota) saavutettu etu, että täytyy sivaltaa mitä ilkeimmim tavoin, että naisen saa takaisin ruotuun? Parisuhde ja perhe on kiva, kunhan sen eteen ei itse tarvitse nähdä vaivaa?

Kuten jo sanoin, ei kaikki miehet eikä kaikki naiset. Mutta kyllähän tämä tutkimustulos osoittaa yhteiskunnallisen ongelman, jonka juurisyy ei ole se, että nainen ei jaksaisi polviaan koukistaa, koska mies on jättänyt kalsarit lattialle.

Ja miksi minä uskon, että tämä tutkimustulos on totta? Koska siitä huolimatta, että minulla on osallistuva puoliso, joudun jatkuvasti manageroimaan myös häntä. Koska yhteiskunnassamme edelleen puhutaan miehistä kuin he olisivat äidin pikku apulaisia eikä tasavertaisia lapsen huoltajia. Koska vaikka ystävilläni on myös puolisoita, jotka tekevät oman osuutensa, monilla ystävilläni on myös puolisoita, jotka odottavat vaimon pyytävän, kun jotain haluavat, ja liittyvän suorituksesta jälkikäteen.

Kuinkahan paljon sinä ja ystäväsi kuuntelette sitä toista osapuolta. Ette varmana. Minäminäminä olen oikeassa ja se riittää.

Totuus on, että moni nainen osaa uuvuttaa itse itsensä. Sitä se marttyrointi teettää. Mutta tuota puolta sun kaltaiset ei halua kuulla ollenkaan. Se ei kiinnosta eikä sovi omaan ideologiaan. Miesten syyttäminen sopii.

MOT.

Vierailija
1805/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sinun vaimo sinua syyttää?

Vierailija
1806/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Niin, mutta kummasti ne yksinhuoltajaisät sitten kuitenkin saavat jopa ne lapsensakin puetuiksi ja oikomishoidot järjestettyä. Taitaa tässäkin vaan olla se, ettei miehen anneta tehdä, koska "se ei osaa", mistä todisteena on tietenkin se, ettei asiaa ole hoidettu samalla tavalla kuin emäntä olisi tehnyt ja ne vaatteetkaan ei sitten miellytä.

Jos noita hommia ei osaa/saa tehdä, niin sitten kai siellä himassa on niitä kotitöitä, joita voi antaa miehen tehdä.  Jep, kyllä osaavat. Monilla sinkkumiehillä on oikein siistit ja hyvin hoidetut kodit. Ei siis ole nämäkään hommat sukuelimistä kiinni.  Pitää vaan oppia arvostamaan miehenkin tekemiä juttuja, vaikkei ne olisi just niin tehtyjä kuin miten ne tekisi itse.

Eli nainen syyllistetään siitä kun mies ei tee mitään. Hmmm....

Kyllä se taitaa sori olla oikeasti niin että kun miehen ei ole äärimmäisen pakko tehdä jotain, hän lykkää ne hommat jollekin naiselle (kotona vaimolle, tyttärelle, sisarelle, töissä jollekin naispuoliselle kolleegalle, jne... tätä toimintaa näkee myös yhdistystoiminnassa ja harrastuksissa).

kyllähän ne naiset on pahimpia loisijoita, jotkut jopa kehtaavat valittaa jos mies ei avaa hänelle ovea.   Töissä joutuu tekemään kaikki raskaat hommat kun nainen ei jaksa ja koska "sä olet voimakkaampi". 

menes nyt muualle selittää olemattomia, kyllä se on vuosikymmenet nähty että miehet tekee enemmän töitä kuin naiset ja juuri siksi muuten heidän ansiotkin on keskimäärin enemmän. 

Yks oven avaaminen on sulle ylitsepääsemätöntä vs. Nainen hoitaa sun lapsen yövalvomiset kuukausitolkulla?

Mitä sää oikein selität?   Ei minulla ole lapsia.   

Täällähän on selitetty kuinka vain naiset ovat lapselle tärkeitä ja isät pelkästään haitaksi.  Siinähän hoidat kirkuvan räkänokkasi, sinähän sen omistatkin... vain sinä. 

Miten sinä toimisit oman lapsesi kohdalla? Ottaisitko vastuuta?

Vierailija
1807/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Harvemmin naiset sortaa siskojaan.

Haluatko yrittää sönköttää kuinka minä "sorran" teitä akkoja? :D Olisiko korkea aika katsoa peiliin... M27

Vierailija
1808/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkään valtion asia tasapäistää asioita tai sekaantua perheen sisäisiin asioihin.

Vierailija
1809/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tutkimuksissa on hassu puoli, kun niitä saa tulkita ihan oman ideologisen taustansa valossa.

Vähän sama kun lukiolaispojat raportoivat enemmän seksuaalista ahdistelua kuin tytöt, niin mitä sanoo TASA-ARVOvaltuutettu:

"Tässä oli varmaan mukana pelleilyvastauksia..."

(Tämä linkitettiin palstalle mm. Vuohijoen ketjussa)

Ei helkkari tämän maan tasoa. Ihan sairas. Täällä ei miehillä ole enää mitään oikeuksia.

N37

Mikä oikeus sinulta puuttuu?

Vierailija
1810/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se, että miehet eivät tee edes työpaikoilla enemmän työtä kuin naiset. Ensiksi siksi, että miehet ovat usein työtehtävissä, joissa on paljon luppoaikaa. Naisten työt ovat usein semmoisia, joissa ei ole aikaa tupakoida ja juoruta, usein ei pääse edes eväitä syömään tai vessaan. Olen itse ollut nuorena työpaikalla jossa miehet saivat istua tuolin tai trukin päällä, naisten piti seisoa jaloillaan koko työpäivä, eikä edes saanut nojata seinään hetkeksi. Olen ollut myös tehtaassa, jossa miesten työ oli ajoittaista ja muun ajan he saivat viettää istuen ja lukien tai tupakalla. Nämä ovat kaikki esimerkkejä elävästä elämästä.

Miehet myös lykkäävät paljon tehtäviä naisten tehtäviksi työpaikoilla, vaikka se ei mitenkään naiselle kuuluisi. Eräs mies yritti kerran jopa antaa minut kuin orjan töihin toiselle työnantajalle, ikään kuin palveluksena.

Kolmanneksi, miehet viettävät usein vapaa-aikaa työpaikoilla. Eräässä työpaikassa, jossa olin, paljastui että eräs mies oli tehnyt "ylitöitä" niin että oli pelannut iltaisin töissä tietokoneella. Hän ei halunnut nimittäin mennä kotiin, koska heillä oli pieni lapsi ja olisi joutunut tekemään edes jotain kotitöitä kotona. Tämäkin on tosijuttu.

Naisena olen useamman kerran ollut töissä, jossa on vaadittu tekemään usean henkilöt työt, mutta ei ole maksettu ylitöistä. Tämä ei näy "tilastollisissa faktoissa" eihän.

Lisäksi naisten ilmaiseksi tekemä työ kodeissa ei koskaan näy missään virallisissa tilastossa työnä, koska se ei ole palkallista työtä, joten sitä ei "tilastollisesti" lasketa työksi. Se vaan pitää tehdä, on aina tehty, aina syydetty naisille, ja sitten vielä joku räkänokka kehtaa tulla mahtailemaan.

Kukahan tuonkin naisia palstalla haukkuvan miehen on synnyttänyt, kasvattanut, pukenut, syöttänyt, vaipat vaihtanu? Aivan satavarmasti joku nainen, joka on sen tehnyt ilmaiseksi.

Vierailija
1811/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tutkimuksissa on hassu puoli, kun niitä saa tulkita ihan oman ideologisen taustansa valossa.

Vähän sama kun lukiolaispojat raportoivat enemmän seksuaalista ahdistelua kuin tytöt, niin mitä sanoo TASA-ARVOvaltuutettu:

Ei helkkari tämän maan tasoa. Ihan sairas. Täällä ei miehillä ole enää mitään oikeuksia.

N37

Olla osallistumatta asepalvelukseen. Vela naiset perustelee omaa etuoikeuttaan sillä, että naiset synnyttävät. Valtaosa 20-vuotiaista naisista on veloja. Ja silti nauttivat tuosta etuoikeudestaan.

Reilua?

Vierailija
1812/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa nyt luvatta muiden kommentteja, että...

1. Se ei ole tutkimus jos kysellään mielipiteitä. Jokainenhan voi sanoa olevansa uupunut, vaikka ei tekisi mitään.

2. Tottakai tasa-arvo lisää naisten väsymistä. Työssä käyminen ON perjeelliselle raskasta. Se on ollut sitä aina, miehet ei oo vaan valittanut. Kotona lasten kanssa oleminen ei ole niin raskasta. (Vaikka sekin on sitä välillä, tiedän). Tottakai naiset uupuu kun työn ja perheen hoitaminen ON raskasta. Mutta kyllä se sitä on piruvie miehillekin. Kukaan ei vaan koskaan heiltä kysy

Vierailija
1813/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Olla osallistumatta asepalvelukseen. Vela naiset perustelee omaa etuoikeuttaan sillä, että naiset synnyttävät. Valtaosa 20-vuotiaista naisista on veloja. Ja silti nauttivat tuosta etuoikeudestaan.

Reilua?

Ei ole reilua, mikään ei tunnu enää miehiä.ajatellen reilulta Suomessa.ihmekös tuo etteivät halua enää edes maataan puolustaa.

Vierailija
1814/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Reilua?

Voit osallistua siviilipalvelukseen tai saada helposti vapautuksen esim. mt-syistä. Mutta sovitaan että ruo on oikeis joka miehiltä puuttuu. Mitkä ne kaikki muut oikeudet ovat, kun miehillä ei sanojesi mukaan ole niitä suunnilleen yhtään? Esimerkkejä siis löytyy varmasti enemmänkin.

Vierailija
1815/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälle muka pitäisi tapahtua????

Vierailija
1816/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Reilua?

Mikset mennyt vapaaehtoisena? Ongelma on ollut, että miehet itse eivät ole halunneet naisia armeijaan. Persut yritti lopettaa naisten vapaaehtoisen asepalveluksen kokonaan.

Vierailija
1817/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoidettu lapset ja koti aina 50/50 miehen kanssa. Aina.

Silti työssäkäyminen ja perheen hoitaminen on tosi raskasta. Meille molemmille.

Kun olin kotiäitinä niin se oli paljon seesteisempää aikaa. Eli varmasti tasa-arvo lisää äitien uupumista, koska joutuvat käymään töissä. Mutta ihan yhtä uuvuttavaa se on myös isille jotka käy töissä.

Vierailija
1818/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Reilua?

Laitetaanhan joka kolmas mies intistä kotiin maitojunassa, koska eivät pärjää. Reilua?

Vierailija
1819/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne muut miesten puuttuvat oikeudet siis ovat?

Vierailija
1820/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju tiivistettynä: Miesten mielestä ratkaisu naisten uupumukseen töistä plus kodin - ja lastenhoidosta on lisätä siihen pakollinen maanpuolustus. Se auttaa.

No mut eiks tää oikeesti olekin tosi hyvä idea! Lähdetään kaikki me mammat nyt vähintään puoleksi vuodeksi metsäleirille ja vähän marssilauluja laulelemaan jenkkityyliin! Mahtava idea! Aivan varmasti helpottaa uupumukseen. Valmis ruoka ja kaikkee. Se on kato velvollisuus, ni ei voi ku jättää hanskat tiskiin kotona ja töissä. Ei maha mitään, kyllä ne miehet niitä muksuja nyt muutaman kuukauden kattelee. Tullaan sitten viikonloppulomilla moikkamaan ja silloin tietysti vaaditaan, että on mun herkkuruokaa valmiissa pöydässä ja ainakin 2 orgasmia/viikonloppu saatava.

Metsäleiri ei kestä puolta vuotta.  Olisi jotenkin suotavaa että ymmärtäisit edes alkeet aiheesta josta puhut, sinä etuoikeutettu mamma. 

Kyllä me tykättäis siellä kasarmillakin syödä munkkia välillä.

Senkus meette.  Sinnehän saa sotkuun mennä munkille.  

Esitätkö nyt että etuoikeutettuna sinä muka kadehdit miehiä joilla on PAKOLLINEN asepalvelus. 

Teille naisille on kaikki pedattu valmiiksi ja saatte kyllä mennä armeijaankin JOS ITSE HALUATTE. 

Meen. Tuuks hoitaan mun lapset ja duunit siks aikaa? Tuu, please. Kokeillaan ees kuukausi?

Hoida itse räkänokkasi ihan miten lystäät. Ei myöskään kiinnosta mikään alipalkattu työ jossa (naisen)euro on 70 senttiä. 

Koita nyt vaan jaksaa laittaa ne pyykit narulle uupumisestasi huolimatta.  Onneksi sinulla on täällä ainakin 10 kpl palstafeministejä jotka antaa pyytettömän tukensa miesvihallesi.  

Jaksat kyllä ja pyykkinaru odottaa. 

En mä oo uupunut. Mulla on 6000e/kk asiantuntijatyö. Ja kaks (päiväkodinkin mukaan fiksua, hyväkäytöksistä ja helppoa) lasta ja oon eronnu. En vihaa miehiä yleisesti. Exästä en sano mitään.

Ihan vaan mietin, että näin 38-vuotiaana oishan se nyt tosi hauskaa vaihtelua lähteä jonnekin inttiin. Ja joku intti-ikäinen mies sillä aikaa hoitais tän mun perus päivittäisen härdellin.

aika ällöttävää lässytystä.  

Etkö ymmärrä olevasi etuoikeutettu?  Sinä kyllä saat mennä inttiin mutta miesten on PAKKO. 

Toki olet jo niin vanha ettei sinua inttiin huolita, mutta arvosi on muutenkin julmassa laskussa tässä yhteiskunnassa. Etenkin pariutumismarkkinoilla 38 nainen on aika OUT. 

Ihan samat oikeudet mulla on ollut lähtökohtaisesti kuin muillakin. En ole mitään Helsingin kermaa vaan pieneltä paikkakunnalta. Onko sinusta jotenkin huono asia, että äiti ennen lasten saamista hankkii koulutuksen ja riittävän tulotason?

Joo, sulla on samat oikeudet + muutama etuoikeutus miehiin verrattuna.  

Naisille on olemassa kiintiöpaikkoja työelämässä.  Naisilla on vapaus mennä armeijaan JOS HALUAVAT, miehillä ei vapautta ole, heillä on pakolliset kutsunnat ja mentävä joka armeijaan, siviilipalvelukseen tai vankilaan.  

Eli sinun mielestäsi mies ei sitten ansaitse koulutusta ja riittävää tulotasoa tai ihan vaikka vapautta. ...vaikka nyt ennen sitä lapsen hankkimista tai vaikka ihan hankkimattakin.  

Nyt en yhtään ymmärtänyt? Olen varmaan tosi yksinkertainen? Kerrotko vielä, että miksi et kouluttautunut haluamallesi alalle?

Näissä asioissa Suomessa on meinaan asiat kunnossa, että tämä itku ei työssäkäyvien äitien uupumiseen liity.