Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WordDive kokemuksia

Vierailija
01.05.2024 |

Aioin kokeilla tuota ja olenkin nyt tehnyt lyhyen aikaa joitain harjoituksia. En tiedä edes, olenko maksanut jostain (yritin), ilmeisesti en, koska se huomauttelee ostomahdollisuudesta, mutta antaa silti jatkaa.

Odotin paljon, mutta olen tosi pettynyt. Aluksi tentattiin monen kysymyksen verran aiempia taitoja ja miksi muka en esim. osaa esitellä itseäni tai ymmärrä TV-ohjelmien keskustelua. Olisiko voinut vain saada valita itse, aloittaako alkeista ja alusta, niin että saa kuulla kielioppiohjeet vaikka nopeanakin kertauksena. Jos sovellus sitten huomaa, että tämähän oppii tai osaa, niin olisi sitten nopeuttanut tahtia opiskellessa.

En oikein tiedä, miten opiskelija voisi tietää sanat, joita ohjelma tenttaa, jos niitä ei aikaisemmin ole opetettu missään. Sekava ohjelma, en pidä vieraiden ihmisten naamoista ja valokuvakuvituksesta, joka vie 2/3 ruudusta. Nyt huomaa, että piirroskuvat olisivat paljon parempia. En pidä myöskään huomauttelusta, jota sovellus tekee.

Olen pettynyt, en jaksa tuon huumorittoman kuivan sovelluksen kanssa jankata. Myös se, että voit opiskella vain yhtä kieltä, tai et voi kesken tilauksen kuulemma vaihtaa kieltä. Ainoa positiivinen seikka on ilmeisesti se, että kielioppia jonkin verran opetetaan. Se olikin syy, jonka takia halusin ohjelmaa kokeilla, mutta se ei riitä pitämään kiinnostusta yllä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingo on kiva, sille suuret suositukset!

Vierailija
2/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin Duolingolla opiskellut, mutta halusin sitä kielioppia lisää. Se on Duolingon puute, mutta haen sen kieliopin muualta sitten. Duolingo on muuten kyllä kiva, tosin kilpailu vie hermot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt tuota aikaisemmin opiskelemani kielen (saksa) sanojen kertaukseen ja uusien sanojen opetteluun. Minusta se on siihen loistava. Ja täysin vapaasti voi valita, miltä tasolta aloittaa. Tosin käyttöliittymä ei tunnu aluksi tässä asiassa täysin intuitiiviselta, vaan ainakin minä jouduin aluksi kokeilemaan ennen kuin löysin oikean tavan.

En usko, että WordDive on läheskään yhtä hyvä kieliopin opetteluun, vaikka sitäkin harjoituksissa on jonkin verran. Mutta minulle kielioppi onkin aina ollut naurettavan helppoa, kun taas sanojen opiskeluun tarvitsen tukea. Siihen WordDive toimii minulla todella hyvin, paremmin kuin mikään muu kokeilemani.

Ja se uuden sanan arvaaminen neljästä annetusta vaihtoehdosta on juuri osa oppimisprosessia. Aivosi työskentelevät selvästi aktiivisemmin, kun mietit, mikä noista olisi oikea sana, sen sijaan, että sovellus kertoisi sen sinulle suoraan. Ja sovellus toimii juuri niin, että se kysyy monta kertaa niitä sanoja, joita et ensin osaa.

Vierailija
4/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lyhyen ajan eli muutama tunti, jonka olen WordDivea käyttänyt, en ehkä kaikkea ole vielä nähnyt ja saattaa jäädä näkemättäkin. Ei ole ollut ongelmia arvata tai tietää neljästä sanasta, jos ne esitetään, mutta on ollut myös harjoitus, jossa minulle uusi sanonta tai sanayhdistelmä olisi pitänyt suoraan kirjoittaa kirjaimin, mistä ominaisuudesta en myöskään pidä. Kuuntelin siksi, kun en sanaa tiennyt, jo tuli huomautus, ettei pidä kuunnella. No miksi se nappi siinä on sitten? Kuunneltuani tajusin, mitä siinä haettiin.

Kielioppi on ollut minullekin helppoa muissa kielissä, joita koulussa luettiin. Eli opin, kun se kerran kunnolla esitetään. Duolingossa se esitetään satunnaisina paloina ja viiveellä, josta en oikein pidä. Huomaan kuitenkin lyhyenkin WordDiven kokeilun jälkeen, että vanhassa vara parempi. Duolingossa jatkan ja luen jotain nettikielioppia rinnalla.

Vierailija
5/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielisovellusten myyjien kannattaisi kuunnella asiakaspalautetta, mutta jostain syystä se ei heitä tunnu kiinnostavan. 

Vierailija
6/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei olee ollut ongelmia arvata tai tietää neljästä sanasta, jos ne esitetään, mutta on ollut myös harjoitus, jossa minulle uusi sanonta tai sanayhdistelmä olisi pitänyt suoraan kirjoittaa kirjaimin, mistä ominaisuudesta en myöskään pidä."

Tällaista ominaisuutta sovelluksessa ei pitäisi olla. Uusi sana tai sanonta esitellään aina ensin niin, että se arvataan neljästä mahdollisesta ainakin kerran tai kaksi (useamminkin, jos ei aluksi arvaa sanaa oikein), ja vasta sen jälkeen tulee tehtävä, jossa sama sana pitää kirjoittaa itse kirjaimin. Joko sovellus on toiminut kohdallasi virheellisesti tai sitten olet vahingossa hypännyt jonkin vaiheen yli.

Olen nyt suorittanut WordDiven saksan kurssista yli 95 % (kun kaikki tasot lasketaan mukaan) eikä minulla ole tullut kertaakaan tilannetta, jossa olisi pitänyt kirjoittaa kirjaimin sana, jota ei ole aikaisemmin esitetty kokonaisena.

3

Vierailija
7/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko on mennyt sen 95%:n kanssa? Puhutaanko siinä itse ääneen jossain kohtaa? 

Vierailija
8/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko on mennyt sen 95%:n kanssa? Puhutaanko siinä itse ääneen jossain kohtaa? 

Minulla meni (kysymys on siis saksan kurssista) tuohon viisi kuukautta niin, että käytin sovellusta 1-2 tuntia viikossa. Mutta minulla on paljon parempi pohja saksassa kuin monella muulla. Olen asunut saksankielisissä maissa yhteensä vuoden ja sinä aikana käyttänyt pelkästään saksaa (en esim. englantia lainkaan missään). Siitä on kuitenkin aikaa jo 35 vuotta, ja koska saksaa on tullut käytettyä sen jälkeen tosi vähän, olen unohtanut aika paljon.

Itse asiassa aloitin kaikista vaativimmasta tasosta ja käytin sen (taso koostuu neljästä eri aihepiirien kurssista) läpikäymiseen yhteensä 7,5 tuntia. Huomasin harjoittelun kuitenkin niin hyödylliseksi, että päätin käydä läpi helpommatkin tasot. Pelkän lukiosaksan pohjalta kurssien läpikäymiseen olisi mennyt varmasti paljon enemmän aikaa, koska sovellus kysyy monta kertaa niitä sanoja, joita ei aluksi osaa.

Varsinaisia puheharjoituksia ainakaan saksan kursseihin ei sisälly, mutta minä harjoittelen puhumista niin, että aina ennen kirjoittamista sanon ääneen sen, mitä aion kirjoittaa.

Vierailija
9/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 = 3

Vierailija
10/11 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista. 

Vierailija
11/11 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopinut. Jankataan samoja sanoja uudestaan ja uudestaan. Ohjelma ei ollenkaan huomio sitä, jos sanan on saanut jo monta kertaa oikein (tuttuja sanojakin siis on) ne tulee aina uudestaan eteen. Suoranaista ajanhukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi