Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1501/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä sivulla mainittiin lasten kaverisynttärit. Että sekin on sellainen asia, jonka järjestäminen lankeaa naisen vastuulle ja aiheuttaa paineita ja stressiä.

Olen joskus miettinyt, että minun iässäni minun kuuluisi olla naimisissa ja perheellinen, mutta tätä ketjua lukiessani mietinkin, että olen ihan tyytyväinen omaan lapsettomaan sinkkuelämääni. Joudutte siis paapomaan miesvauvaa ja siivoamaan sen jälkiä, hoitamaan kodin lähes täysin ja siinä sivussa käytte töissä. Joudutte myös hoitamaan yhteydenpidon miehen sukulaisiin (koska sosiaalinen vastuu lankeaa aina naiselle) ja vieläpä järkkäämään jotain helvetin kaverisynttäreitä?!? 

Miksi alistutte tuollaiseen pas.kaan?

Miksi sinä uskot kaiken, mitä murto-osa naisista (vihaiset, turhautuneet, epäreilut, parisuhteistaan

epäonnistuneet naiset) sanovat? Etkö kyseenalaista? Etkö tutki kiinnostuneena, miten asiat todellisuudessa ovat? Miksi haluat rajoittaa itseäsi katkerien ihmisen kertomusten perusteella? Taidat kuulua itsekin viiteryhmään?

Hetkinen, miten minä nyt muka rajoitan itseäni? Olen sinkku ja lapseton, koska elämä nyt vain on mennyt näin. Joskus olen ajatellut jääneeni jostain paitsi, mutta näitä juttuja lukiessa sekä lähipiirin elämää seuratessa toteankin, että oma elämäni on ihan ok.

Sanoin vähän ikävästi lasten kaverisynttäreistä, koska - anteeksi vain - lasten juhlien järjestäminen kuulostaa minusta äärimmäisen epäkiinnostavalta. Toki ymmärrän, että lapsille synttärit ja sensellaiset voivat olla tärkeitä. 

Ihmettelin vain tätä suomalaisen kulttuurin piirrettä, että nainen on vetovastuussa lähes kaikesta kotiin ja perheeseen liittyvästä. Hyvä, että asiasta keskustellaan.

- tuo, jolle vastasit

Miksi et osannut vastata noihin kysymyksiin?

Vierailija
1502/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Pakko ei ole kenenkään muuttaa yhteen jos hommat ei natsaa.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Suuri osa meistä naisista on nähnyt äitinsä ja muiden lähipiirinsä vanhempien naisten joustavan, joustavan ja joustavan. Se ei kiinnosta ainakaan minua, koska se näyttää harvoin olevan vastavuoroista.

Missähän nää kaikki supernaiset jotka on eläneet hellan ja nyrkin välissä mutta silti kaiken tehneet oikeen on kun en minä itse sellaisia ole elämäni aikana missään nähnyt.

Jaa a. Minä olen nähnyt montakin. Nyrkistä en tiedä, mutta harva vanhempi nainen on esimerkiksi pystynyt opiskelemaan niin pitkälle, kuin olisi halunnut ja rahkeet olisivat riittäneet (ellet sattunut syntymään kultalusikka pepussa tai ollut oikeasti supernainen).

Vierailija
1504/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneen äitini yksi kesäinen työpäivä.

Klo 3.00 yöllä,  kun oli vielä kaste ja viileää, hän lämmitti uunin kuumaksi.

Leipoi rieskaa, pullaa ja perunalimppua, lopuksi karjalanpaisti uuniin muhimaan.

Sitten verkkoja kokemaan, meidät  lapset herätettiin muikkuja verkoista päästelemään ja perkaamaan.

Tämän jälkeen äiti meni navettaan ja hoiti lypsämisen ym.

Kohta olikin kiire heinäntekoon, kesäisenä pävänä ei saanut hukata hetkeäkään.

Isä oli tietysti jo klo kolme niittokoneen kanssa pelloilla, että ethtii verkkoja äidin kanssa verkkoja kokemaan.

Me lapset osallistuimme kaikkeen, iumaan ja kisailuun ei ollut aikaa. Pikkusikot oppivat uimaankin, me emme.

Pyykkin äiti pesi käsin, talvella huuhteli avannolla. Pulsaattoripesukone myöhemmin pikkasen helpotti.

Ei äiti valittanut koskaan,  ehdimme häntä onneksi kiittää ja hän tiesi kuinka kunnioitimme ja arvostimme häntä, samoin tietysti isäämme.

Tasa-ervosta emme ehitinee turista.

Testamentissaan isä ja äitin määräsivät, että ainoa poika ja tytöt ovat tasa-arvoisia.

Totta, ennen kodinkoneita ja maatalouskoneita työt olivat aikaavieviä ja raskaita. Ihmiset joutuivat olemaan uutteria, vähän vuodenajasta riippuen.

Tekikö äitisi kodin töiden ohessa vieraalle töitä 40h viikossa +työmatkat? Kesät talvet?

Ja isäsi pelkästään sen 40 h viikossa vieraalle sekä lisäksi kaksi kertaa vuodessa puolen tunnin "miesten homman"?

Peseekö sun pyykit kone vai käsinkö peset?  

Minä käytän pesukonetta pestäkseni sekä omat, että miehen pyykit ja sitten ripustan ne kuivumaan. Sen jälkeen kun olen käyttänyt 9 tuntia päivästäni siihen, että olen vieraalla töissä, jotta voin tuoda kotitalouteen oman nyt 55% ansiotulosta.

Siis kauheeta.... ihanko itse laitat pyykit kuvumaan?   Olen järkyttynyt.  

Sun täytyy olla täysin uupunut. 

En onneksi ole, niin meistä tämän talouden aikuisista sentään toinen jaksaa hoitaa muun muassa ne pyykit, ettei tarvitse likaisissa vehkeissä kulkea.

Voi jukra.   Tiedätkös, jos valittaisit vähemmän täällä internetissä niin sulla ois enemmän aikaa tehdä kotitöitä. 

Mutta kun valittaminen on paljon kivempaa kun kotityöt. 

Vierailija
1505/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ja tasa-arvo. Eiköhän tässä ole kyse halujen ristiriidasta, naiset haluavat yleisesti ottaen enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä. Oon aina ihmetellyt tuota naisten hinkua työelämään, mutta en valita, tehkää vaikka munkin työt siinä samalla tuossa kaikessa työinnossanne.

Siis aidosti ihmettelet sitä, ettei nainen halua elää köyhyydessä tukien varassa, vaan tekee töitä? Suomalaiset miehet ei nimittäin naisiaan millään tavalla elätä, ovat keskimäärin todella pihejä. Suomimiehelle on iso juttu tarjota edes yksi juoma naiselle. Keski-Euroopassa tarjotaan ihan vieraillekin ihmisille, jos sattuvat samaan pöytäseurueeseen. Omalle vaimolle nyt tietysti kaiken maksavat. Suomimies ei, vaan jos suomalainen nainen haluaa muutakin kuin kirppiskamaa ja makaroonia, on hänen tienattava itse rahansa.

Ei helvetti mikä tilitys :D Ihan kun jostain 1900-luvun alun prisenssatarinoista. "Yhyy miehet ei tarjoo drinkkejä yhyyyy"

Ottaa se sulla koville, kun oma elämä on 8 eurosta kiinni ja komea, avokätinen saksalaismies tulee ja vie naiset (paljon on pariskuntia, jossa suomalainen, hyvännäköinen ja kouluttautunut nainen ja saksalainen mies).

Vierailija
1506/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko koomista vai masentavaa että sun kaltaiset antifeministit on ylensä niitä ainoita jotka näissä langoissa mistään feminismistä ylipäänsä puhuu.

Taitaa kuule olla niin että ihmisistä yli 95% on antifeministejä.  Tämän voi tarkastaa ihan feministipuolueen kannatuksen kautta. 

Öö, millähän kaavalla tämän lasket. Kokonaisväestö - feministipuolueen kannatus on varmaan jotain 99,7% väestöstä mutta ei kai kaikki jotka eivät feministejä äänestä ole antifeministejä. Vai onko kaikki jotka eivät fasimia kannata antifasisteja?

Vierailija
1507/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ja tasa-arvo. Eiköhän tässä ole kyse halujen ristiriidasta, naiset haluavat yleisesti ottaen enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä. Oon aina ihmetellyt tuota naisten hinkua työelämään, mutta en valita, tehkää vaikka munkin työt siinä samalla tuossa kaikessa työinnossanne.

Siis aidosti ihmettelet sitä, ettei nainen halua elää köyhyydessä tukien varassa, vaan tekee töitä? Suomalaiset miehet ei nimittäin naisiaan millään tavalla elätä, ovat keskimäärin todella pihejä. Suomimiehelle on iso juttu tarjota edes yksi juoma naiselle. Keski-Euroopassa tarjotaan ihan vieraillekin ihmisille, jos sattuvat samaan pöytäseurueeseen. Omalle vaimolle nyt tietysti kaiken maksavat. Suomimies ei, vaan jos suomalainen nainen haluaa muutakin kuin kirppiskamaa ja makaroonia, on hänen tienattava itse rahansa.

Ei helvetti mikä tilitys :D Ihan kun jostain 1900-luvun alun prisenssatarinoista. "Yhyy miehet ei tarjoo drinkkejä yhyyyy"

Ottaa se sulla koville, kun oma elämä on 8 eurosta kiinni ja komea, avokätinen saksalaismies tulee ja vie naiset (paljon on pariskuntia, jossa suomalainen, hyvännäköinen ja kouluttautunut nainen ja saksalainen mies).

:D No voe jessus ei minua kiinnosta pätkän vertaa kenen kanssa tuollaiset prinsessat pariutuu.

Vierailija
1508/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipoi rieskaa, pullaa ja perunalimppua, lopuksi karjalanpaisti uuniin muhimaan.

Sitten verkkoja kokemaan, meidät  lapset herätettiin muikkuja verkoista päästelemään ja perkaamaan.

Isä oli tietysti jo klo kolme niittokoneen kanssa pelloilla, että ethtii verkkoja äidin kanssa verkkoja kokemaan.

Me lapset osallistuimme kaikkeen, iumaan ja kisailuun ei ollut aikaa. Pikkusikot oppivat uimaankin, me emme.

Pyykkin äiti pesi käsin, talvella huuhteli avannolla. Pulsaattoripesukone myöhemmin pikkasen helpotti.

Ei äiti valittanut koskaan,  ehdimme häntä onneksi kiittää ja hän tiesi kuinka kunnioitimme ja arvostimme häntä, samoin tietysti isäämme.

Testamentissaan isä ja äitin määräsivät, että ainoa poika ja tytöt ovat tasa-arvoisia.

Totta, ennen kodinkoneita ja maatalouskoneita työt olivat aikaavieviä ja raskaita. Ihmiset joutuivat olemaan uutteria, vähän vuodenajasta riippuen.

Tekikö äitisi kodin töiden ohessa vieraalle töitä 40h viikossa +työmatkat? Kesät talvet?

Ja isäsi pelkästään sen 40 h viikossa vieraalle sekä lisäksi kaksi kertaa vuodessa puolen tunnin "miesten homman"?

Mielelläänhän minä näitä muistelen. Äitini oli kätevä käsistään ja meillä oli kangaspuut ja äiti teki mattoja ja seinärannuja naapureille. Isä taas talven luppoaikana meni metsätöihin ja siihen aikaan tehtiin paljon teitä maahamme, siis tietöitäkin riitti.  Isä meni joskus hyvinkin kauas,  me kotona häntä kaivattiin ja äidin vastuu vain kasvoi, koska viikonloppusinkaan isä ei päässyt kotiin.

Oli vaihe, kun isällä todettiin tuberkuloosi ja hän joutui läheiseen parantolaan. Se oli rankkaa. Oli muuten ainoa kerta, kun isämme halasi meitä kaikkia, koin että hän halusi sanoa kuinka paljon hän meitä rakastaa. Niitä sanoja ei meillä sanottu. Osoitettiin toki valittämisell ja teoin, olemm sisarusten kanssa sen toki myöhemmin ymmärtäneet.

Vierailija
1509/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa meistä naisista on nähnyt äitinsä ja muiden lähipiirinsä vanhempien naisten joustavan, joustavan ja joustavan. Se ei kiinnosta ainakaan minua, koska se näyttää harvoin olevan vastavuoroista.

Missähän nää kaikki supernaiset jotka on eläneet hellan ja nyrkin välissä mutta silti kaiken tehneet oikeen on kun en minä itse sellaisia ole elämäni aikana missään nähnyt.

Jaa a. Minä olen nähnyt montakin. Nyrkistä en tiedä, mutta harva vanhempi nainen on esimerkiksi pystynyt opiskelemaan niin pitkälle, kuin olisi halunnut ja rahkeet olisivat riittäneet (ellet sattunut syntymään kultalusikka pepussa tai ollut oikeasti supernainen).

Eh? No tuo nyt ei ole laajastikaan koskenut väestöä. Vähän harmillisesti haiskahtaa että joku ideologia on päässyt pesitymään teidän mieliin. Tuollainen oman ryhmän uhriasemaan laittaminen on nykyisin vähän harmillisen suosittu ajatusmaailma. En tiedä mitä sillä oikein saavutetaan.

Vierailija
1510/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen jaksaa helposti tehdä töitä 12 tuntia päivässä, oli ne sitten kotona tai muualla. Kotitöissä on vielä se hyvä puoli, että ne voi tehdä oman kaavan mukaan haluamassaan aikataulussa. Jos ei viitsi, se on eri asia. Armottoman väsymyksen saa aikaan tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja yli tarpeen ja se kyllä näkyy sitten vaa'alla myös.

Tämä on totta. Mieheni syö heti töistä tultuaan pinon voileipiä ja sitten asettuu sohvalle päiväunille tai selaamaan kännykkää, koska väsyttää. Minä olen syönyt kevyen lounaan ja alan töiden jälkeen puolestaan valmistamaan päiväruokaa, pesemään pyykkiä, tenttaamaan lapsen koealuetta jne. Ruoan jälkeen miestä taas väsyttää ja mulla on täysi työ houkutella häntä mukaan lenkille tai salille. Nukun n 7h yössä, mies 8-9. Ehkä tuossa ruokavaliossa on jotain...

MARTYYYYR! 

Usein miehillä on fyysinen työ joka rasittaa (=nukuttaa).  Etenkin jos työskennellään ulkotiloissa nukutuksen määrä on käsin kosketeltavissa.  

Toki näissä on myös yksilöllisiä eroja, ihmiset kun ovat kaikki erilaisia. 

-raksalla työskentelevä nainen 

Hah, ollaan kuule molemmat ns tietotyöläisiä, minä keskijohdossa, hänellä hieman vähemmän vastuuta työssään. Ihmiset on ilmeisesti vaan ensinnäkin energiatasoltaan erilaisia ja hän on hyvin perinteisestä kodista, jossa nainen oli kotiäiti ja hoiti pientä karjaa ja mies kävi sekalaisissa oikeasti raskaissa töissä osin kotitilalla ja osin kodin ulkopuolella. Ei mun uupumustani silti yhtään vähennä se, että häntä väsyttää. miten se tekee minusta marttyyrin sanoa tosiasiat ääneen?

Valitsitko itse miehesi?   Onko syy miehessä vai peilissä?   

Ehkä sun pitää löysätä nutturaa ja tehdä vähemmän siellä kotona jos kerran uuvuttaa.  Asioilla on tapana järjestyä, mutta jos sun intohimo on siivota kokoajan ja nipottaa kodista niin kyllä varmaan ahdistaa ja uuvuttaa.... eikä pelkästään sinua. 

Teillä luulisi olevan varaa ostaa melko usein ruokaa mukaan ja palkata jopa kotisiivooja silloin tällöin?  Oletko niin pihi ettei pysty vai mikä kiikastaa.  

Ilmeisesti haluat olla mieluummin martyyyyr kun hoitaa asiat järkevästi.  

Ei siivoojan palkkaaminen mitään auta kun kun naiset siivoavat ennen siivoojan tuloa että koti ei näytä niin likaiselta kun herää se ajatus että mitähän tuokin ajattelee kun täällä on niin likaista

Pitäähän ne tavarat raivata paikalleen ennen siivoojan tuloa. Toki senkin homman voi mies maksaa, jos rahaa riittää.

Aika erikoinen paikka jos tavaroita pitää raivata.  Toki ammattisiivooja osaa tehdä muutakin kuin pyyhkiä pölyjä, mutta sinähän et siitä mitään ymmärrä.  

*mies maksaa*    LOL. 

Raivaaminen tarkoittaa tavaroiden laittamista paikoilleen. Eihän siinä voi edes niitä pölyjä pyyhkiä, jos lasten lelut on kaadettu lattialle, likaisia vaatteita siellä täällä ja tasot täynnä tavaraa. Jos mies ei hoida tuosta omaa osaansa, niin sitten hän maksaa siitä palvelusta.

No huh huh, ompa kova homma.  ei ihme että uuvuttaa.    

Kannattaiskohan sun opettaa lapsia siivoamaan jälkensä tai jos ovat niin kovapäisiä etteivät opi niin vähentää siivottavan rojun määrää niiltä.  

Siis väitätkö että sun mies levittelee kaikki tasot täyteen erilaista tavaraa vai kuka ne sotkee? 

Miehellä nyt tuppaa kaikki tavarat jäämään siihen, missä hän viimeksi niitä käytti. Mutta en minä niistä nipota, potkin syrjään, jos ovat tiellä.

Jännä mies kun tunkee tasot täyteen tavaraa.  Varmaan korjaa moottorisahankin kirjahyllyssä.   

...en minä valita mutta valitan.... 

Ilmeisesti miehesi on ahkera kun käyttää noin paljon tavaraa että sitä on joka puolella... me kun luultiin että sun mies on laiska joka ei tee mitään. 

Tavarat on lehtiä, kirjoja, astioita, vaatteita, kyniä, taskulaskimia, kalentereita, kaikkea kalastukseen liittyvää, mitä  mies on ostanut ja mitä ei ole vielä ottanut käyttöön.

Sulla on ihana ja rakastettava mies. Lehdistä se lukee kuinka käsittelet kultaasi. Kirjojen avulla hän on se romanttinen prinssi jonka olet oppinut tuntemaan. Astioilla hän loihtii sinulle ruokaa joka on kuin sulaa kultaa. Vaatteillaan ja lihaksillaan hän saa sinun sydämesi pumputtamaan. Kynillä tekstaa sinulle romanttiset ja vihjailevat aamuntoivotukset ennen hipsiessään töihinsä. Taskulaskimilla hän räknää taloutenne raha-asiat mahdollistamaan kaikkea toivottua. Kalenterilla hän osaa ajoittaa kaiken toivotun. Kalastusvehkeille en keksi mitään käyttöä mutta luotan ukkosi niillekin tietävän mielekästä puuhaa.

M ohis

Vierailija
1511/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Vierailija
1512/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläänhän minä näitä muistelen. Äitini oli kätevä käsistään ja meillä oli kangaspuut ja äiti teki mattoja ja seinärannuja naapureille. Isä taas talven luppoaikana meni metsätöihin ja siihen aikaan tehtiin paljon teitä maahamme, siis tietöitäkin riitti.  Isä meni joskus hyvinkin kauas,  me kotona häntä kaivattiin ja äidin vastuu vain kasvoi, koska viikonloppusinkaan isä ei päässyt kotiin.

Oli vaihe, kun isällä todettiin tuberkuloosi ja hän joutui läheiseen parantolaan. Se oli rankkaa. Oli muuten ainoa kerta, kun isämme halasi meitä kaikkia, koin että hän halusi sanoa kuinka paljon hän meitä rakastaa. Niitä sanoja ei meillä sanottu. Osoitettiin toki valittämisell ja teoin, olemm sisarusten kanssa sen toki myöhemmin ymmärtäneet.

Anteeksi, innostuin liikaa muistelemaan.

Raanuja äiti teki, ei mitään seinärannuja. Raanu  on seinätestiili jota pidettiin myös peitteenä.

Vierailija
1513/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Oliko sun oma äiti tuollainen? Tai isoäiti? Tai edes kukaan lähipiiriin kuuluva nainen. Jos kyllä niin sitten ehkä ymmärrän mistä tuollainen ajatusmaailma tulee.

Vierailija
1514/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni näiltä vanhoja aikoja ja uutteraa äitiä muistelevilta myös miltä se isän arki ja elämä näytti. Voin kertoa omasta puolestani: isä teki töitä metsurina puusavotoilla ympäri maakunnan. Autoa ei ollut joten hän kulki töihin mopedilla, joskus jopa 120 km. Savotoilla toki yövyttiin, joskus jopa kahdesta kolmeen viikkoa, eli ei sitä matkaa ajettu joka päivä. Työt tehtiin urakalla, joten työpäivät olivat pitkiä. Kotona ollessaan hän hoiti korjaustyöt navetassa, kotona ja ulkorakennuksissa. Niitä oli paljon kun vanha talo. Auttoi äitiä kantamalla lehmille ja patoihin vedet pidemmäksikin aikaa, siivosi karsinat. Polttopuut tekivät sedän kanssa yhdessä talkoilla. Heinää tehtiin myös talkoilla naapureiden kanssa, yhdellä oli traktori joka saatiin mukaan kuljettamaan heiniä pellolta. Lumityöt aina kotona ollessaan. Uunien lämmitykset aina. Nauris -ja perunapenkkien hoito. Pienpetoansastus. Metästys. Verkot, rysät, katiskat (valmistus, korjaus ja käyttö). Teurastukset, omat ja naapurin.

Mitä ei koskaan tehnyt oli siivoaminen, ruoanlaitto ja leipominen. Lehmät äiti hoiti pääosin. 

Eli ei ne miehetkään ennen tehneet 8 tunnin työpäivää ja sen jälkeen heittäytyneet sohvalle..

Vierailija
1515/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä näillä tutkimuksilla ja niiden tuloksilla on, ei suomalaiset perusta perheitä.

Vierailija
1516/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suvussani näitä on paljon. Kaikkeen pystyviä, kaiken hoitavia, lapsilleen omistautuneita naisia. Heitä on sinänsä helppo ihailla, vaikka loputon suorittaminen ja päättymätön puuhastelu ei sinänsä ole minusta mikään erityisen tavoiteltava asia elämässä. Miehensä.... Sohva, ravit, kalastus, telkkari, ralleissa käyminen, sohva, telkkari. 

Vierailija
1517/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä näillä tutkimuksilla ja niiden tuloksilla on, ei suomalaiset perusta perheitä.

Enemmistö perustaa.

Vierailija
1518/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut ku onhan meidän pääministerikin ollut uupunut. Ja voitte olla varmoja et myöhemmin saadaan lehdistä lukea uupumisesta enemmänkin.

Eli oli asetelma MIKÄ TAHANSA: nainen uranainen, joka on dumpannut lähes täysin perheensä (mies kantanut päävastuun lapsesta siitä lähtien kun se oli 1 v) tai näitä kotona olevia "miehenuranmahdollistaja" -naisia, niin aina se on nainen joka on uupuja-uhri.

Ei ketään kiinnosta peen vertaa miltä miehistä tuntuu ja miten ne voi.

Vierailija
1519/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*HUUTONARUA*

Jos sinä edustat näitä hyvännäköisiä ja koulutettuja naisia niin tervetuloa sakemannit... tulkaa hakemaan äkkiä nämä feministit pois maastamme. 

Vierailija
1520/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko täällä on kerrottu, mitä ne kerrostalossa asuvien "miesten työt" oikein on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi