Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala tilanne bussipysäkillä Vantaalla tänään :I Äiti juoksi

Vierailija
05.10.2015 |

vaunujen ja pienen lapsen kanssa bussille, joka jo vilkutti lähtövilkkuja lähteäkseen - sanoin kuskille, että tuolta juoksee vielä yksi nainen, odota hetki. Kuski sanoi, että oma moka jos on myöhässä, hänen pitää ajaa aikataulun mukaan, iski ovet kiinni, luulen teki sen ihan kiusallaan, ei ois tarvinnut odottaa kuin ehkä 10 sekuntia. Näin ikkunasta miten juokseva äiti kompastui viime metreillä, vaunut kaatui, vauva kierähti maahan ja äidin käsipuolessa ollut hiukan isompi lapsi -ehkä parivuotias - kaatui myös pahan näköisesti :(

Toivottavasti ei käynyt pahasti ja toivottavasti joku meni auttamaan :( Olisin mennyt itse, mutta bussi lähti jo :( Jäi niin paha mieli, ja vähän huoli.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:18"]

Muistaakseni HSL on kertonut että kuskit ohjeistetaan nimenomaan olemaan odottamatta juoksijoita, koska juoksijat ovat vaaraksi liikenteelle ja itselleen. Eli kuskit ei saa odottaa, jottei ihmiset opi että juoksemalla ehtii -> lisää onnettomuuksia.

[/quote]

Etenkin junien kohdalla darwin tekee valitettavasti työtään vielä joku päivä.

Entistä enemmän on tullut nähtyä niin täyttä välinpitämättömyyttä, että on pitänyt silmät sulkea.

Nimittäin juostaan kohta lähetvään junaan raiteiden yli, joko sen ko. junan edestä, tai sitten vastakkaisilta raiteilta, josta on juna tulossa asemalle.

Yleensä olleet teinejä nämä tollot. Konnarit käyvät pitämässä tietysti tiukan puhuttelun tällaisen jälkeen, mutta yleensä pelkkää naureskeluahan siitä vain on syntynyt. Kun eihän MEILLE mitään voi sattua.

Lähiasemalla meni viime talvena jauhelihaksi pari radan ylittäjää, saa nähdä miten tänä vuonna...

Vierailija
22/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mitä vastauksia taas! Ootte aivan mielenvikaista porukkaa. Heti aletaan, että KUKA ON SYYLLINEN. Syylliset esiin! AIVAN SAMA kuka oli syyllinen, mutta vaunut kaatuivat ja vauva lensi ulos. Myös naista ja toista lasta sattui. Se nyt on pääasia. Työntäkää se syyllisyytenne perseeseenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pistänyt merkille, että bussikuskit oikein katsoo siitä peilistään, että juokseeko sieltä joku mattimyöhänen ja tahallaan vetää ovet kiinni kriittisellä hetkellä ja myhäillen kääntää päänsä ettei muka näkisi, että joku koputtaa siinä oven takana. Kai se on sit bussikuskienkien jostain saatava kiksinsä työssään.

Vierailija
24/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tää äiti ei olisi kaatunut, jos bussi olisikin odottanut? Eiköhän se silti olisi juossut. Vai alkoiko muka juoksemaan vasta kun bussi lähti liikkeelle?

Vierailija
25/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:27"]

Joopa joo. Uskon jos tästä on lehdissä. Varmasti äiti sinne itkee jos on totta

[/quote]

Eipä taida tän ketjun jälkeen uskaltaa :D

Vierailija
26/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankeräys! Bussifirma saa kyllä maksaa taksikyydin! 

Vierailija
27/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:30"]Ei helvetti mitä vastauksia taas! Ootte aivan mielenvikaista porukkaa. Heti aletaan, että KUKA ON SYYLLINEN. Syylliset esiin! AIVAN SAMA kuka oli syyllinen, mutta vaunut kaatuivat ja vauva lensi ulos. Myös naista ja toista lasta sattui. Se nyt on pääasia. Työntäkää se syyllisyytenne perseeseenne.
[/quote]

Ei mahdu mun peppuun mutta sun aukkoosi varmaankin mahtuis?

Vierailija
28/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa ap aloituksessaan syytti kaatumisesta bussikuskia? Ei missään. Eli miksi heti alatte siitä jankata? 

Vierailija
29/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]Mä olen pistänyt merkille, että bussikuskit oikein katsoo siitä peilistään, että juokseeko sieltä joku mattimyöhänen ja tahallaan vetää ovet kiinni kriittisellä hetkellä ja myhäillen kääntää päänsä ettei muka näkisi, että joku koputtaa siinä oven takana. Kai se on sit bussikuskienkien jostain saatava kiksinsä työssään.

[/quote]
Mä luulen, että ne bussikuskit vilkaisee peiliin tarkistaakseen, ettei kukaan jää ove väliin, urpo!

Vierailija
30/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan usein bussilla ja on kuskista kiinni, odottaako, aika usein ei ota kyytiin, vaikka matkustaja koputtaa oveen. Aikataulussa on kuulemma pysyttävä. Moni bussikuski kyllä ajelee hurjaa vauhtia ja sitten jollakin pysäkillä odotetaan montakin minuuttia, että pysytään aikataulussa.

Yleensä bussikuskit (Helsinki) ovat mukavia, mutta aina silloin tällöin ratissa on epäkohtelias ja kiukkuinen suomalaiskyrmy. Mamu-kuskit ovat poikkeuksetta ystävällisiä ja kohteliata. No, joskus on vanhempia venäläisiä, jotka eivä osaa mitään kieltäkään.

Kaksi puolta tälläkin jutulla. 

Vierailija
31/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:30"]

Ei helvetti mitä vastauksia taas! Ootte aivan mielenvikaista porukkaa. Heti aletaan, että KUKA ON SYYLLINEN. Syylliset esiin! AIVAN SAMA kuka oli syyllinen, mutta vaunut kaatuivat ja vauva lensi ulos. Myös naista ja toista lasta sattui. Se nyt on pääasia. Työntäkää se syyllisyytenne perseeseenne.

[/quote]

Sattui juu varmasti, mutta voisiko äiti vaikka oppia tästä, ettei enää ota tarpeettomia riskejä lasten kanssa liikkuessaan. Niitä busseja menee pk-seudulla todella usein, jos on kiire niin taksit kyllä palvelevat.

En itsekään lähtisi ison raskausmahani kanssa ryntäysjuoksemaan ehtiäkseni bussiin, juurikin siksi että kiireessä ja hätiköidessä kompurointi on mahdollista...

Vierailija
32/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos bussi oli jo täynnä rattaita? Ihan turha jäädä odottamaan, jos se äiti ei kuitenkaan mahdu sisään.

Vierailija
33/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]Mä olen pistänyt merkille, että bussikuskit oikein katsoo siitä peilistään, että juokseeko sieltä joku mattimyöhänen ja tahallaan vetää ovet kiinni kriittisellä hetkellä ja myhäillen kääntää päänsä ettei muka näkisi, että joku koputtaa siinä oven takana. Kai se on sit bussikuskienkien jostain saatava kiksinsä työssään.

[/quote]
Mä luulen, että ne bussikuskit vilkaisee peiliin tarkistaakseen, ettei kukaan jää ove väliin, urpo!
[/quote]

Juu ja sitten myhäilevät ivallisesti kun kukaan ei jäänyt väliin?

Vierailija
34/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:31"]Mitenköhän tää äiti ei olisi kaatunut, jos bussi olisikin odottanut? Eiköhän se silti olisi juossut. Vai alkoiko muka juoksemaan vasta kun bussi lähti liikkeelle?
[/quote]

Jep, minuakin ihmetytti näiden kahden tapahtuman välinen yhteys. Melkein tuntuu, että aloitusviestissä olisi etsitty syyllistä bussikuskista, mutta ei se varmaankaan oo mahdollista, koska syyllisyys löytyy tunnetusti minun perseestäni.

Vierailija
35/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiseltä kuskilta välittömästi kortti pois ja tuntuvat rapsut päälle. Jos ei kerran ammattiaan hallitse niin ei sitä pidä harjoittaa.

Vierailija
36/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:07"]

Pk-seudulla bussikuskit ovat tuollaisia, oman kokemuksen mukaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Tyhmää äidiltä juosta tuollasen "lastin" kanssa. Ei voi olla hänelläkään niin kiire, ettei voi odttaa seuraavaa dösää. Tai vaihtoehtoisesti olisi ollut ajoissa.

[/quote]

Se  seuraava bussi saattaa tulla tunnin päästä. Ymmärrän senkin, että pikkulasten kanssa aikataulut äidilläkään ei aina pidä. Täydellisillä äideillä ne tietysti aina pitävät, kuten voi todeta näitä palstoja lukiessa.
[/quote]
Ei tarvitse olla mikään täydellinen äiti ymmärtääkseen, että lasten kanssa kannattaa varata aina ylimääräistä aikaa, kun on aikatauluista kyse. Itse ainakin mieluummin odotan varttitunnin sitä bussia, jolla ehdin perille, kuin myöhästyn ja odotan varttitunnin seuraavaa bussia.

Vierailija
37/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:30"]

[/quote]

Sattui juu varmasti, mutta voisiko äiti vaikka oppia tästä, ettei enää ota tarpeettomia riskejä lasten kanssa liikkuessaan. Niitä busseja menee pk-seudulla todella usein, jos on kiire niin taksit kyllä palvelevat.

En itsekään lähtisi ison raskausmahani kanssa ryntäysjuoksemaan ehtiäkseni bussiin, juurikin siksi että kiireessä ja hätiköidessä kompurointi on mahdollista...

[/quote]Tarpeettomia riskejä :D Niinkuin juoksupyrähdys? Anna mä arvaan, sä kuljetat sitä raskausmahaasi golfautolla, ettet vaan kompuroi. Älä nyt vaan ulkona liiku, voi vaikka taivaalta tippua jotain päähän. Me normaalit ihmiset kävelyn lisäksi saatetaan ottaa vaikka pieni juoksupyrähdys. Juu joskus sitä voi vaikka kaatua jossain. Hirveä riski tosiaan. KAUHEE!

Vierailija
38/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala juttu tuo kaatuminen. Eikö kuitenkin pääkaupunkiseudulla ole aika toimiva julkinen liikenne? Eikö siellä seuraava bussi tule aina hetken päästä? Toista se on täällä pohjoisessa. Oulussa jos jäät bussissta, niin pahimmassa tapauksessa odotat seuraavaa tunnin. Jotenkin sitä ajattelee niin, että mitä harvempi julkinen liikenne, niin sitä enemmän tulisi niille mattimyöhäisillekin antaa armoa. Ja jos toinen bussi on tulossa 5-10 min kuluttua, niin ei ehkä kannattaisi juosta vauvan vaunujen ja taaperon kanssa liikenteessä. Noin niinkun maalaisjärjellä ajateltuna.

Vierailija
39/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ihan juoksulenkkejä vaunujen kanssa aikanaan. En tiennytkään että otin aivan älyttömän hervottoman kamalan pelottavan suuria riskejä siinä. 

Vierailija
40/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ehti tehdä noin vastuuttomasta ja itsekkäästä äidistä ls-ilmoituksen!