Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala tilanne bussipysäkillä Vantaalla tänään :I Äiti juoksi

Vierailija
05.10.2015 |

vaunujen ja pienen lapsen kanssa bussille, joka jo vilkutti lähtövilkkuja lähteäkseen - sanoin kuskille, että tuolta juoksee vielä yksi nainen, odota hetki. Kuski sanoi, että oma moka jos on myöhässä, hänen pitää ajaa aikataulun mukaan, iski ovet kiinni, luulen teki sen ihan kiusallaan, ei ois tarvinnut odottaa kuin ehkä 10 sekuntia. Näin ikkunasta miten juokseva äiti kompastui viime metreillä, vaunut kaatui, vauva kierähti maahan ja äidin käsipuolessa ollut hiukan isompi lapsi -ehkä parivuotias - kaatui myös pahan näköisesti :(

Toivottavasti ei käynyt pahasti ja toivottavasti joku meni auttamaan :( Olisin mennyt itse, mutta bussi lähti jo :( Jäi niin paha mieli, ja vähän huoli.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:30"] Ei helvetti mitä vastauksia taas! Ootte aivan mielenvikaista porukkaa. Heti aletaan, että KUKA ON SYYLLINEN. Syylliset esiin! AIVAN SAMA kuka oli syyllinen, mutta vaunut kaatuivat ja vauva lensi ulos. Myös naista ja toista lasta sattui. Se nyt on pääasia. Työntäkää se syyllisyytenne perseeseenne. [/quote] Sattui juu varmasti, mutta voisiko äiti vaikka oppia tästä, ettei enää ota tarpeettomia riskejä lasten kanssa liikkuessaan. Niitä busseja menee pk-seudulla todella usein, jos on kiire niin taksit kyllä palvelevat. En itsekään lähtisi ison raskausmahani kanssa ryntäysjuoksemaan ehtiäkseni bussiin, juurikin siksi että kiireessä ja hätiköidessä kompurointi on mahdollista... [/quote]Tarpeettomia riskejä :D Niinkuin juoksupyrähdys? Anna mä arvaan, sä kuljetat sitä raskausmahaasi golfautolla, ettet vaan kompuroi. Älä nyt vaan ulkona liiku, voi vaikka taivaalta tippua jotain päähän. Me normaalit ihmiset kävelyn lisäksi saatetaan ottaa vaikka pieni juoksupyrähdys. Juu joskus sitä voi vaikka kaatua jossain. Hirveä riski tosiaan. KAUHEE! [/quote] No on jos vauva putoaa kovalle asvaltille rattaista!

[/quote]Ja todennäköisyys sille on mikä? 

[/quote]

No eihän ne vauvat siellä vaunuissa ole mitenkään kiinni. Että jos vaunut jostain syystä kaatuu niin kyllä se vauvakin sieltä jonnekin pyörii.

Vierailija
82/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä odottanut bussikuskina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää bussilla mennä niin voisi pysäkille tulla ajoissa. Se on pieni vaiva. Kiireiselle on Taksi.

Vierailija
84/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussi odottaa joka pysäkillä 10s. Tekee se 30 pysäkillä 5min.
Linjan on oltava se, että ilman pakottavaa syytä ei odoteta sekuntiakaan, muuten homma ei pidemmänpäälle pelaa.

Vierailija
85/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on AV-mammojen empaattisuus oikein huipussaan. Pitää näinkin ikävässä asiassa päästä nälvimään; "mitäs juoksi, oma vika, olisi tilannut taksin turvaistuimineen ja -kaukaloineen päivineen" (hei haloo, ei kai kukaan tee niin normaalisti!). Oksettavaa. Toivottavasti jutun äidillä ja lapsukaisilla on kaikki kaatumisesta huolimatta hyvin!

Vierailija
86/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas typerä bussikuski, mutta oon huomannut, että juuri sellaisia ne lähes poikkeuksetta täällä pk-seudulla ovat. Eivät tervehdi ja jos jotain kysyy, niin ovat todella tylyjä. Kerran heilautin kättäni jo hyvissä ajoin kuin näin bussin tulevan, mutta kuski vain heilutti iloisesti takaisin ja kurvasi ohi.

En silti koskaan lähtisi juoksemaan lasten kanssa tuollaisessa tilanteessa, niin kova kiire ei voi olla.

Vierailija
87/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti tätä palstaa taas. Empatia oikein kukoistaa taas.

Aina pitää alkaa syyttelemään äitiä tai isää, tapahtui mitä tahansa.
Tuohan on onnettomuus, kiire varmasti jokaiselle tuttua jossain määrin.

Mitä tunnevammaisia, vihamielisiä ihmisiä täällä käy kun näihin onnettomuuksiin suhtaudutaan aina ylimielisesti ja vihaisesti? Aina syyttävä sormi osoittaa johonkin, yleensä vanhempaan. Ettekö osaa asettua toisen asemaan, tunne myötätuntoa koskaan? Normaalielämässä osoitetaan myötätuntoa ja empatiaa, ollaan pahoillaan toisten puolesta mutta TÄÄLLÄ aletaan aina analysoimaan, miten vastuuntunnoton vanhempi taas oli! Milloin jättää sekunniksi valvomatta lasta, tässä tapauksessa kehtasikin ottaa juoksuaskelia!

Täällä käy jotain sosiaalisesti lahjattomia introvertteja, jotka ei osaa myötäelää mitään. Vittumaisiakin ovat aina. Ja vihaisia. Huono elämä itsellä?

Vierailija
88/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syyllisyyskysymyksen ratkaiseminen on aina ensiarvoisen tärkeää!
[/
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:08"]

Ei ole kuskin vika. Ihan omalla toiminnallaan äiti tuon itse aiheutti.
[/quote]

Syyllisyyskysymyksen ratkaiseminen on aina ensiarvoisen tärkeää!
[/quote]

Kyllä, tällä palstalla ei muuhun kyetä kuin etsimään syyllisiä ja sitten vähän moralisoidaan!

Vierailija
89/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki <3

Onneksi en asu siellä.

Vierailija
90/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja venäläiset kuskit ovat just tuollainen. Somalit odottaa aina.

Vierailija
91/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:40"]

Helsinki <3

Onneksi en asu siellä.

[/quote]

Tämä tulinen tunnustus liittyi Vantaaseen miten?

Vierailija
92/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy VAIN ja AINOASTAAN pk-seudulla. T. Kuopiolainen jonka ei tarvitse edes kättään heilauttaa saadakseen bussin pysähtymään.

Vierailija
93/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:40"]

Helsinki <3

Onneksi en asu siellä.

[/quote]

Tämä tulinen tunnustus liittyi Vantaaseen miten?

[/quote]

:D Korjaan: pk-seutu <3

Onneksi en asu siellä(kään).

Vierailija
94/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:04"]vaunujen ja pienen lapsen kanssa bussille, joka jo vilkutti lähtövilkkuja lähteäkseen - sanoin kuskille, että tuolta juoksee vielä yksi nainen, odota hetki. Kuski sanoi, että oma moka jos on myöhässä, hänen pitää ajaa aikataulun mukaan, iski ovet kiinni, luulen teki sen ihan kiusallaan, ei ois tarvinnut odottaa kuin ehkä 10 sekuntia. Näin ikkunasta miten juokseva äiti kompastui viime metreillä, vaunut kaatui, vauva kierähti maahan ja äidin käsipuolessa ollut hiukan isompi lapsi -ehkä parivuotias - kaatui myös pahan näköisesti :(

Toivottavasti ei käynyt pahasti ja toivottavasti joku meni auttamaan :( Olisin mennyt itse, mutta bussi lähti jo :( Jäi niin paha mieli, ja vähän huoli.
[/quote]

Outoa että uhrautui siten että vaunut kaatuivat ja vauvakin kierähteli...

Kun kuljin päivittäin töihin julkisilla kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa, myöhässässä ollessani huutelin pysäkillä oleville ihmisille ja heilutin kättäni.

Toki se harmitti jos linja-auto jatkoi matkaansa odottamatta minua ja kahta lastani. Silti ei olisi tullut mieleenkään piehtaroida niin vastuuttomasti että vaunut kaatuvat ja vauvat lentelevät. :D

Vierailija
95/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhässä*

Vierailija
96/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, ja hirveän ikävää.

Kuski tuskin tarkoitti pahaa, eikä varmasti ainakaan että kaatuisivat. Moni kuski tekee tollain että räppää ovat kiinni. Se on nimittäin kiva olla "King of something" ja siinä kuski saa sitten olla 'päättävässä' asemassa.

Tietenkään, bussit ei voi odottaa matkustajiaan ikuisesti mutta pientä inhimillisyyttä voisi olla jos kyseessä vanhus tms. hieman hankalammassa asemassa oleva kuin terve nuori ihminen joka liikkuu ilman vaunuja ja parivuotiasta.

Moni meistä tietää että mielenliikutuksesta voi mennä tasapaino ja voi kaatua tervekin ihminen, itse olen kerran ollut lenkillä ja koska kuuntelen puhelimesta musiikkia päätin soiton tullen vastata vaikken muuten puhelimeen vastaiskaan tuollaisessa tilanteessa. Soittaja oli mun silloinen mies joka alkoi jotain rähistä ja mielenliikutus niin paha että päistikkaa kaaduin sinne hiekkatielle.

Varmaan tämäkin erittäin ikävä tilanne äidille olisi voitu välttää mikäli bussi olisi odottanut.

Voitte kuvitella millaista on jos menette turvallenne, vaunut kaatuu ja vauva putoaa sekä parivuotias vielä menee pahasti nurin. Äiti on varmaan joutunut shokkiin kaatumisen jälkeen.

Monelle meistä olisi noloa vaan jo se jos juoksee bussille ja bussi lähtee ja ihmiset ympärillä näkee tilanteen. Ilman että mitään sattuu.

Vierailija
97/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kyllä monenlaista bussikuskia. Osa on todella asiakaspalveluhenkisiä, mutta osa juuri noita ovet lyödään nenän edestä kiinni (ei tarvitse edes olla myöhässä), ei pysähdytä pysäkillä (vaikka on monta ihmistä huitomassa, ja bussi ei ole täynnä- laskin että viime kesänä kävi näin 3 kertaa, myös pari kertaa bussi jätti kokonaan tulematta), ajetaan väärää reittiä...jne. On todella mahtavaa maksaa ihan törkeitä hintoja julkisen liikenteen käyttämisestä kun siihen ei voi edes luottaa. Palvelu huononee vuosi vuodelta ja hinnat vaan nousee.

Vierailija
98/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, räppää * ovet kiinni piti sanomani.

Vierailija
99/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:04"]vaunujen ja pienen lapsen kanssa bussille, joka jo vilkutti lähtövilkkuja lähteäkseen - sanoin kuskille, että tuolta juoksee vielä yksi nainen, odota hetki. Kuski sanoi, että oma moka jos on myöhässä, hänen pitää ajaa aikataulun mukaan, iski ovet kiinni, luulen teki sen ihan kiusallaan, ei ois tarvinnut odottaa kuin ehkä 10 sekuntia. Näin ikkunasta miten juokseva äiti kompastui viime metreillä, vaunut kaatui, vauva kierähti maahan ja äidin käsipuolessa ollut hiukan isompi lapsi -ehkä parivuotias - kaatui myös pahan näköisesti :(

[/quote]

Outoa että uhrautui siten että vaunut kaatuivat ja vauvakin kierähteli...

Kun kuljin päivittäin töihin julkisilla kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa, myöhässässä ollessani huutelin pysäkillä oleville ihmisille ja heilutin kättäni.

Toki se harmitti jos linja-auto jatkoi matkaansa odottamatta minua ja kahta lastani. Silti ei olisi tullut mieleenkään piehtaroida niin vastuuttomasti että vaunut kaatuvat ja vauvat lentelevät. :D
[/quote]

Totta.

Vierailija
100/112 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:14"]

Joo odotellaan vaan joka pysäkillä niitä mattimyöhäsiä. Mitäs jos vaikka ihan varmuuden vuoksi jäätäisiin pysäkille seisomaan esim. minuutiksi, jotta kaikki halukkaat ehtivät kyytiin.

[/quote]

Ja sitten sen minuutin seisoskelunkin jälkeen odotetaan taas kaikkia mattimyöhäisiä.. Eihän se bussi pääsisi ikinä edes seuraavalle pysäkille.