Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi. Mitä ihmettä tekisin päivisin?

Vierailija
05.10.2015 |

Ihan yllättäen minulta meni työpaikka, en ollut valmistautunut tällaiseen yhtään. Päivät tuntuvat aika helkkarin pitkiltä :D Mitä te muut työttömät teette päivällä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palstailen ja pelaan pleikkaria. Tosin tänään alkaa 1 aikaa työt.

Vierailija
22/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen täällä, iso puutarha ja omakotitalo hoidettavana. Harrastuksia on, nyt oikeastaan kunnolla aikaa harrastaa. Työhakemuksia teen urakalla, mutta ikä tulee jo vastaan, että haastatteluihin asti pääsisin.. Marjastan, teen nyt kaikkea sitä, kun työvuosina en ole ehtinyt. Tarvittaessa lastenvahtina lastenlapsille, kun tulee akuutti tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen töitä, pääsin myös opiskelemaan ylempää amk-tutkintoa työttömyystuella ja siihen menee aikaa. Ehdin lorvaillakin ihan riittävästi. Olen myynyt kirpparilla tavaraa ja sitä ennen inventoinut omaisuuttani. Sisustuksen rakentamiseen myös on mennyt aikaa.

Vierailija
24/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tekemään ruokaa. Tulee halvemmaksi ja kun aikaa kerta on...

Vierailija
25/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candy crush saga

Vierailija
26/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saiski olla vaan kotona rauhassa, nukkua puoleen päivää, mä vihaan työntekoa ja aamuheräämisiä.

Vierailija
27/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko leipoa, ommella tms?
Nyt joulun alla sulla olis hyvää aikaa väsätä vaikka leivonnaisia ja mennä myymään niitä joihinkin joulumyyjäisiin. Saisit lisärahaakin. :)

Lisäksi nyt on hyvää aikaa käydä kaikki kaapit järjestelmällisesti läpi. Tehdä siis suursiivo. Ja viedä ylimääräiset tavarat kirppikselle.

Käy katsomassa kaikkia niitä sukulaisia ja tuttuja, joiden näkeminen on kiireeseen vedoten jäänyt. :)

Vierailija
28/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet töitö, käyt lenkillä, käyt kuntosalilla, autat lähimmäisiä, käyt kirjastossa, teet ruokaa, otat päiväunet ja taas ulkoilet.

Vierailija
29/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pikkuremppaa meidän taloon, maalaan seiniä ja uusin lattioita yksi huone kerrallaan. Kesällä maalasin seinät ulkopuolelta. Pitää yllä talon arvoa ja oman mielen virkeänä.

Vierailija
30/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö eiköhän sulla pitäisi mennä se vähintään 6h päivässä työnhakuun. Itse aloitan niin että 9 kone auki ja työnhakua pari tuntia, sit käyn tänään kauppa/kirjasto reissun ja syön. Iltapäivällä myös 3h työnhakua. Sitten tunnin kävelylenkki, harrastuksiin, kotiin, nukkumaan. Siinä ne päivät kuluu. Viime viikolla työhaastattelu, jonka valmisteluun meni päivä. 

Vierailija
31/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta liikuntaa - kävelyä/lenkkeilyä ulkona tai vaikka joogaa, kuntosalia jne. sisätiloissa.

Kokkaa erilaisia ruokia.

Tee käsitöitä.

Keksi kaikennäköisiä projekteja joita olet miettinyt, mutta joihin ei ole ollut aikaa, esim. asunnon maalaus jos sellainen on ollut harkinnassa.

Aloita mikä tahansa uusi harrastus mikä kiinnostaa, esim. uinti, tennis, seinäkiipeily...

Mene vapaaehtoiseksi johonkin (mutta varmista ettet tee sitä liian usein mikäli saat työttömyyskorvausta).

Päivällä leffaan (halvempaa), vie itsesi kahvilaan, käy museoissa, gallerioissa yms. (ilmaispäivinä, jos alkaa tekemään rahasta tiukkaa).

Lukeminen on tietysti aina fiksua ja hauskaa.

Ala opettelemaan uutta kieltä esim. Duolingon avulla.

Tee silloin tällöin päiväreissuja tarpeeksi lähellä oleviin kaupunkeihin (esim. Helsingistä Porvooseen), se on hauskaa vaikka budjetti ei olisikaan suuri kun saa napattua halvat liput.

Vierailija
32/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:31"]Ööö eiköhän sulla pitäisi mennä se vähintään 6h päivässä työnhakuun. Itse aloitan niin että 9 kone auki ja työnhakua pari tuntia, sit käyn tänään kauppa/kirjasto reissun ja syön. Iltapäivällä myös 3h työnhakua. Sitten tunnin kävelylenkki, harrastuksiin, kotiin, nukkumaan. Siinä ne päivät kuluu. Viime viikolla työhaastattelu, jonka valmisteluun meni päivä. 
[/quote]
Tää kuulostaa kyllä aika hassulta :D Asun pienessä työttömyyden riivaamassa kunnassa, jossa aukeaa ehkä 1 mulle sopiva työpaikka kuukaudessa. Vaikea kuvitella että ihmettelisin sitä 6 h päivässä. Sitäpaitsi en ole vielä edes työtön työnhakija, irtisanomisajalla vielä useamman kuukauden. Toki katselen työpaikkoja silti.

Vierailija
33/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon remontoin ulkoa ja sisältä. Rakensin kesämökin. Päiväkahviseurana varakas rouva. Aloitin uudelleen valokuvausharrastuksen ja lintujen bongauksen. Kalastusta ja metsästystä kavereiden kanssa. Ystävien tapailua.

Ja ai niin, työttömän tulee etsiä töitä. Ja niin teinkin pari tuntia päivässä ja olen taas töissä. Parempi duuni kuin edellinen

Vierailija
34/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkällä sairaslomalla aika säännöllinen rytmi. Aamusta heti koirien kanssa lenkki, sitten imurointi yms. kotityöt. Jos piti käydä kaupassa niin se sitten kotitöiden jälkeen. Ruuan teko ja usein leivoin sämpylöitä yms. Sittenpä lapset tulikin jo koulusta, heille välipala, läksyt ja ruoka, harrastuksiin kuljettamista. Sittenpä olikin jo ilta ja hetki tv:n katselua ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
35/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:24"]

Voi kun saiski olla vaan kotona rauhassa, nukkua puoleen päivää, mä vihaan työntekoa ja aamuheräämisiä.

[/quote]

En todellakaan nukkunut työttömänä puoleen päivään, päinvastoin kärisn unettomuudesta. Ei se ole mitään leppoisaa lorvimista, vaan ahdistavaa aikaa ja huolta toimeentulosta ja tulevaisuudesta. 

Ap, nyt kun työ tai koulu ei tarjoa enää automaattista rutiinia, sun pitää luoda ne itse. Kello aamulla soimaan ja teet joka päivälle ohjelman. Esim. säännöllinen syöminen on tärkeää. Itse urheilin ja kuntoilin 1 - 2 h päivässä. Edulliseen ruokailuun käytin aikaa, suunnittelin tasapainoisen ja monipuolisen ruokailun etukäteen sen mukaan, mitä oli tarjouksessa, ja valmistin ruoat alusta loppuun aina itse. Työnhakuun käytin aluksi 8 h päivässä, mutta sen määrä väheni vähitellen, kun tuntui, että kaikkea oli jo kokeiltu, kaikkiin paikkoihin oli laitettu avoimia hakemuksia, eikä uusia avoimia paikkoja ilmaantunut juuri lainkaan. Tunnin, pari käytin päivittäin kielten opiskeluun ja valokuvausharrastukseen. Avoimessa yliopistossa opiskelin sen verran kuin työttömänä sain, sehän pitää sopia työkkärin kanssa. Kallistakin se tietysti on.

Etukäteen sitä kuvitteli, että työttömänä on aikaa vaikka mihin. Todellisuudessa varsinkin työttömyyden pitkittyessä sitä jotenkin usein lamaantuu ja masentuu niin, että asiat, jotka ennen sujuivat siinä sivussa, muodostuvat jonkinlaisiksi missioiksi. Jopa kaupassa käyminen on suoritus.

Vierailija
36/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:31"]Ööö eiköhän sulla pitäisi mennä se vähintään 6h päivässä työnhakuun. Itse aloitan niin että 9 kone auki ja työnhakua pari tuntia, sit käyn tänään kauppa/kirjasto reissun ja syön. Iltapäivällä myös 3h työnhakua. Sitten tunnin kävelylenkki, harrastuksiin, kotiin, nukkumaan. Siinä ne päivät kuluu. Viime viikolla työhaastattelu, jonka valmisteluun meni päivä.  [/quote] Tää kuulostaa kyllä aika hassulta :D Asun pienessä työttömyyden riivaamassa kunnassa, jossa aukeaa ehkä 1 mulle sopiva työpaikka kuukaudessa. Vaikea kuvitella että ihmettelisin sitä 6 h päivässä. Sitäpaitsi en ole vielä edes työtön työnhakija, irtisanomisajalla vielä useamman kuukauden. Toki katselen työpaikkoja silti.

[/quote]

Etkö tosiaan etsi töitä muualta kuin sieltä työttömyyden riivamasta kotikunnastasi..? 

Vierailija
37/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työtön jo monta kuukautta. Aamulla avaan tietokoneen, katson avoimet työpaikat. Ehkä kerran-pari kuussa siellä on jotain, jota voi hakeakin. Siihen menee max. puoli tuntia. En ole päässyt kertaakaan haastattaluun. Ulkoilen, palstailen täällä, kotona on aina jotain puuhaa, katson TV:tä, luen, käyn konserteissa ja taidenäyttelyissä, tapaan ystäviä. Aika ei todellakaan ole käynyt pitkäksi näinä kuukausina.

Vierailija
38/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:31"]Ööö eiköhän sulla pitäisi mennä se vähintään 6h päivässä työnhakuun. Itse aloitan niin että 9 kone auki ja työnhakua pari tuntia, sit käyn tänään kauppa/kirjasto reissun ja syön. Iltapäivällä myös 3h työnhakua. Sitten tunnin kävelylenkki, harrastuksiin, kotiin, nukkumaan. Siinä ne päivät kuluu. Viime viikolla työhaastattelu, jonka valmisteluun meni päivä.  [/quote] Tää kuulostaa kyllä aika hassulta :D Asun pienessä työttömyyden riivaamassa kunnassa, jossa aukeaa ehkä 1 mulle sopiva työpaikka kuukaudessa. Vaikea kuvitella että ihmettelisin sitä 6 h päivässä. Sitäpaitsi en ole vielä edes työtön työnhakija, irtisanomisajalla vielä useamman kuukauden. Toki katselen työpaikkoja silti.

[/quote]

No miten sä sitten ajattelit työn saada? Ja mistä? Tarvitset selkeän suunnitelman, jos aiot vielä töitä tehdä; muutto, opiskelu jne. Suurin osa työpaikoista on muuten piilotyöpaikkoja. Et töitä saakaan, jos odottelet jotain mollin ilmoituksia. 

Vierailija
39/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Etkö tosiaan etsi töitä muualta kuin sieltä työttömyyden riivamasta kotikunnastasi..? 
[/quote]
Ei perheellinen ihminen voi yhtäkkiä vain muuttaa toiselle paikkakunnalle. Toki etsin kohtuullisen työmatkan päästä, se lienee sanomattakin selvää.

Vierailija
40/52 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia, kuuntelen radiota ja katselen keittiön ikkunasta ulkona olevaa luontoa. Siis, tekisin näin jos olisin työtön ja hiljalleen alkaisin työn etsimisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi