Mitä pitää tehdä kun nuoret miehet kiusaavat yliopistolla
Vaikka esim kävelen käytävällä saan kuulla ilkeyksiä tai naureskelua, vain olemalla paikalla. Ja nää on tuntemattomia? Mitä mun pitää tehdä tilanteessa?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:52"]
Vaikka esim kävelen käytävällä saan kuulla ilkeyksiä tai naureskelua, vain olemalla paikalla. Ja nää on tuntemattomia? Mitä mun pitää tehdä tilanteessa?
[/quote]
Olet aikuinen ihminen. Ole välittämättä tuollaisesta, ja näytä että et ole samalla tasolla näiden "teinipoikien" kanssa. Ole ylpeä itsestäsi! Mitä muutakaan voit tehdä? Keskity opiskeluun ja anna tuollaisten olla omissa oloissaan.
[/quote]Aikuinen ihminen ei suvaitse kiusaamista missään muodossa. Otan yhteyttä tasa-arvoihmisiin yliopistolla, ja katsotaan mitä keksitään. Oli täällä ketju jossa miestä kiusattiin niin kehottivat jatkuvasti vittuilemaan takasin. Kumma kun naisen pitäs kestää paskaa. Ei tuu onnaan. Se on joko tai -ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:56"]
Kai se on tästä edes päin puututtava yksitellen tilanteisiin. Häirintäyhdyshenkilöön pikavalinta ja ukot kuriin -ap
[/quote]
Ihanko totta?! Ihanko itse keksisit?!
[/quote]Mistä näitä kusipäitä sikiää, paskasta? -ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:25"]
Kai se on tästä edes päin puututtava yksitellen tilanteisiin. Häirintäyhdyshenkilöön pikavalinta ja ukot kuriin -ap
[/quote]
[/quote]
Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...kumpi olikaan tyhmenpi toistaan? Mikä oli sinun motiivisi vastata tälläiseen? Huonosti piilotettua itsekorostusta?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:25"]
[/quote]
[/quote]
Ja tämäkö kypsää keskustelua. Ohi aiheen henkiökohtaisuuksiin.
Ai aina ne samat miehet on siellä käytävällä missä sinäkin ja aina nauravat sinulle? Kuulostaa jotenkin epätodennäköiseltä...
Mitä ne ilkkuu, huutelee? En kyllä ihmettele yhtään,nykyajan kundit osaa olla todella ilkeitä. Kiitos vain vanhempien jotka sallivat heidän käyttäytyä miten vain.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:36"]
Taidan aavistaa ketä hutsu kirjoittaa siellä. Näytä persettä ja näytä mitä olet perhettä. Mutta sinua en koskisi edes tikulla.
[/quote]No hyi sa*tana! Se se vielä puuttus! Tällasia nää reppanat. Kuvittelee itestään AIVAN liikaa, ja luulee omistavansa koko laitoksen ja kaiken päälle luulee että joku niitä haluaa:DD -ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:26"]
Miks ne on ottanut sut silmätikuks? Ootko ylipainoinen? Musta on alkanut tuntumaan, että yliopistolla on keskimääräisesti urpompaa väkeä kuin esim. ammattikorkeakouluissa, etenkin miehet. Käytän nyt ihan omaa kokemusta pohjalla esim. kaikki uskomattoman urpot miehet joiden kanssa olen käynyt treffeillä ovat opiskelleet yliopistossa.
[/quote]
Samaa mieltä ja samoja kokemuksia treffiasiasta. Olen myös opiskellut sekä AMK:ssa että yliopistossa. Edellisessä miehet olivat tosi kohteliaita ja avasivat ovetkin. Yliopistolla on jopa jotain pientä sovinismia välillä ilmassa. Tosin yliopistossa on enemmän naisia, mikä ehkä vaikuttaa asiaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:52"]Vaikka esim kävelen käytävällä saan kuulla ilkeyksiä tai naureskelua, vain olemalla paikalla. Ja nää on tuntemattomia? Mitä mun pitää tehdä tilanteessa?
[/quote]
Kai pillua voisit antaa tai suihin vaikka vessassa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:52"]
[/quote]
Olet aikuinen ihminen. Ole välittämättä tuollaisesta, ja näytä että et ole samalla tasolla näiden "teinipoikien" kanssa. Ole ylpeä itsestäsi! Mitä muutakaan voit tehdä? Keskity opiskeluun ja anna tuollaisten olla omissa oloissaan.
Jos tarina on totta, asiaan pitää puuttua ja siihen on edellä kerrottu ihan hyviä ohjeita.
Mutta valitettavasti jokaisessa vähänkään isommassa koulussa tai työpaikassa tuntuu olevan ihmisiä, jotka kertovat muille, että tuntemattomat nauravat hänelle tai pilkkaavat häntä jostain syystä, kun hän kulkee ohi. Kun sitten tapausta aletaan selvittää, käy ilmi, että mitään ei olekaan tapahtunut. Naurava porukka ei ollut edes huomannut kertojaa, saati sitten alkanut joukolla nauraa hänelle. Jos on naurettu, on naurettu jollekin ihan muulle. Jos tarkistetaan tapahtunut valvontakameroista, käy ilmi, että väitetyt pilkkaajat eivät kertaakaan edes kääntäneet päätään pilkatun suuntaan.