Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus

Ahtaanpaikankammo ja paniikki
10.04.2022 |

Tietääkö kukaan onko missään avoimia magneettikuvaus laitteita,en pystynyt esilääkityksestä (ei rauhoittanut juurikaan)huolimatta menemään 60cm putkeen ja tutkimukset loppui siihen.Haluaisin saada apua vaivoihin jotka haittaavat jokapäiväistä elämää ja magneettikuvaus pitäisi suorittaa jotta saisin apua.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yli 60cm putkia edes ole?

Vierailija
22/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne lihavat potilaat. Mahtuvatko noihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta olen saanut lähetteen kahteen magneettikuvaan ja kumpaakaan ei pystytty tekemään ahtaanpaikankammon vuoksi ja se oli siinä.Voisin käydä yksityisellä mutta en löydä mistään missä tämmöisiä laitteita on,olen kysynyt tk.lääkäriltäkin mutta eivät kuulemma tiedä,työtön olen eikä ole siis mitään työterveyslääkäri tms.Että tämmöistä hoitoa saa julkisella nykyisin.

Olet siis saanut lähetteen kaksi kertaa. Yhden kerran ensin, etkä pystynyt menemään. Uuden ajan sait etkä edelleenkään pystynyt menemään.

Kerrotko miten julkinen terveydenhuolto petti sinut. Tämä varmasti kiinnostaisi montaa ihmistä.

Itse asiaan; olet saanut apua, mutta et ole sitä ottanut vastaan. Se on: no can do. Jos tarpeeksi on tarvetta, löytyy myös rohkeutta.

Vierailija
24/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni että missä mahtaa käydä ihmiset jotka eivät mahdu putkeen?

Niin tehokkaita magneetteja ei ole keksitty joilla heitä voisi kuvata.

Vierailija
25/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ahtaanpaikankammo, mutta kun menee sinne syvään hengittäen, silmät kiinni ja pyytää haluamansa radiokanavan korviin niin onnistuu... koko ajan kuvitellen, että tässähän mä omassa sängyssäni lepäilen musaa kuunnellen. Silmät kiinni koko ajan.

Vierailija
26/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta olen saanut lähetteen kahteen magneettikuvaan ja kumpaakaan ei pystytty tekemään ahtaanpaikankammon vuoksi ja se oli siinä.Voisin käydä yksityisellä mutta en löydä mistään missä tämmöisiä laitteita on,olen kysynyt tk.lääkäriltäkin mutta eivät kuulemma tiedä,työtön olen eikä ole siis mitään työterveyslääkäri tms.Että tämmöistä hoitoa saa julkisella nykyisin.

Olet siis saanut lähetteen kaksi kertaa. Yhden kerran ensin, etkä pystynyt menemään. Uuden ajan sait etkä edelleenkään pystynyt menemään.

Kerrotko miten julkinen terveydenhuolto petti sinut. Tämä varmasti kiinnostaisi montaa ihmistä.

Itse asiaan; olet saanut apua, mutta et ole sitä ottanut vastaan. Se on: no can do. Jos tarpeeksi on tarvetta, löytyy myös rohkeutta.

Kyllähän noihin tarjotaan rauhoittavia yms. En epäile etteikö tilanne ole vaikea kammoiselle mutta on siitä muutkin selvinneet jollakin konstilla.

Vierailija
27/55 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis lähetteen kahteen eri magneettitutkimukseen samaan aikaan samalta lääkäriltä.Menin tutkimuksee jossa sain rauhoittavan lääkkeen joka ei vaikuttanut minuun mitenkään,koetin mennä putkeen muutamaan otteeseen mutta en pystynyt kun alkoi tulla paniikkikohtaus.Lääkäri sanoi että muuta ei voida tehdä .

Vierailija
28/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä ahtaanpaikankammoa voi siedättää vaikka kotona menemällä siivouskomeroon tai käyttämällä pahvilaatikkoa?

Vierailija
29/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvaus on sellainen mitä ei ihan noin vaan suoriteta ainakaan julkisella puolella. Sellaiseen pääsee tyyliin kolarin jälkeen, jolloin oot sen verran tajuton, että et edes tiedä mitä tapahtuu.... Yksityinen tietysti tekee, jos on varaa maksaa, heillä varmasti myös on pelkopotilaille hoitoa tarjolla, jos vaan kysyt asiasta.

Sinne laitaan, kun katsotaan, että tarvitaan tuollainenkin kuva diagnoosin tekemiseen. Ei sinne tavallinen terveyskeskuslääkäri laita, vaan erikoislääkäri.

Vierailija
30/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 90-luvulla nuorena ja normipainoisena ahtaassa putkessa,mikä meni hyvin. Myöhemmin mulle tuli ahtaan paikan kammo, ja lisäksi ylipainoa. Selkä kuvattiin jalat edellä, onneksi.

Syksyllä jouduin uudestaan magneettiin, ja painoa on nyt lähes 120 kg. Pelkäsin todella. Putki oli paöjon isompi kuin aiemmin, ja pääpuolen pääty oli avoin. Laitoin silmät kiinni heti kun menin lavetille, ja ajattelin ihan muita asioita. Kun olin ollut putkessa n. 10 min. uskalsin jo avata silmät välillä. Enää en pelkää sitä.

Jos päästää itsensä paniikkitilaan jo ennen tutkimusta, putkeen ei varmaan esilääkitykselläkään pysty menemään. Se on sitten jo vaikeampi kysymys, miten paniikkn voi estää, jos lääkekään ei auta.

Vierailija
31/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vahvempi esilääkitys. Itse olen käynyt magneetissa nelisen kertaa. Ensimmäisellä kerralla ilman mitään lääkitystä, silloin kuvaus oli keskeytettävä. Putkessa tuli aivan ääreton paniikki, vaikka kuinka oli silmät kiinni,aloin  itkemään ja hyperventiloimaan.  Seuraavat kerrat esilääkityksessä, on sujunut ihan hyvin.  Nämä kuvaukset siis tehty läheteellä ihan julkisella puolella.

Vierailija
32/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölön mehiläisessä on molemmista päistä avoin isohko magneettikuvauslaite. Jouduin itse ajelemaan sinne lahdesta, koska ahtaanpaikankammo. En voi myöskään syödä rauhoittavia, koska olen toipuva päihderiippuvainen. 

25min kuvaus piti keskeyttää siinä vartin kohdalla kun meinasin flipata sinne putkeen, mutta superihana hoitaja oli loppuajan mukana siinä vieressä ja piti nilkasta kiinni, niin pystyin sen sitkeilemään läpi. 

Vierailija
33/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siis lähetteen kahteen eri magneettitutkimukseen samaan aikaan samalta lääkäriltä.Menin tutkimuksee jossa sain rauhoittavan lääkkeen joka ei vaikuttanut minuun mitenkään,koetin mennä putkeen muutamaan otteeseen mutta en pystynyt kun alkoi tulla paniikkikohtaus.Lääkäri sanoi että muuta ei voida tehdä .

Niin. No sitten sun pitää miettiä kumpi on tärkeämpää, se että kestät sitä ahtaanpaikankammoasi kuvauksen ajan ja saat tarvitsemasi tutkimuksen tehtyä, vai se että voit jankuttaa miten julkinen terveyenhuolto on pettänyt sut.

Itse en ollut koskaan ajatellut olevani ahtaanpaikankammoinen mutta kyllä se magneettikuvaus osoitti että olen, paniikki meinasi tulla, mutta pakkohan siitä on selvitä jos haluaa tietää kuoleeko siihen vaivaan miksi sinne tutkimukseen on mennyt. Vähän perspektiä nyt.

Vierailija
34/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monta kertaa kuvauksessa. Pahinta on kun olen taipuvainen suonenvetoihin etenkin takareidessä. Että miten sen kestää liikkumatta siinä putkessa 45 min, kun ei saa hievahtaakaan

Vierailija
35/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, harmi kun magneetti tekee paniikin. Joskus voi käydä myös päinvastoin, mulla on paha masennus ja ahdistus ja esim. kauppareissut ruuhka-aikaan on painajainen. Jouduin magneettiin ja mietittiin että miten käy kun terveetkin kokee sen ahdistavana. Mulla sujui hienosti ja oli pitkä aika, noin 45 min siellä putkessa. Koko ajan oli hoitaja saatavilla ja kysyivätkin välillä että miten pärjään? Laitoin silmät kiinni ja kuuntelin musiikkia. Tsemppiä!

Vierailija
36/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töölön mehiläisessä on molemmista päistä avoin isohko magneettikuvauslaite. Jouduin itse ajelemaan sinne lahdesta, koska ahtaanpaikankammo. En voi myöskään syödä rauhoittavia, koska olen toipuva päihderiippuvainen. 

25min kuvaus piti keskeyttää siinä vartin kohdalla kun meinasin flipata sinne putkeen, mutta superihana hoitaja oli loppuajan mukana siinä vieressä ja piti nilkasta kiinni, niin pystyin sen sitkeilemään läpi. 

Päijät-Hämeen Keskussairaalassa on myös sellainen isompi molemmista päistä avoin magneettikuvauslaite. Tiedoksi vaan, jos saat julkisella lähetteen niin sellainen löytyy myös lähempää. Kävin juuri pari viikkoa sitten.

Vierailija
37/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kova ahtaan paikan kammo , kävin viime kesänä putkessa. Monta yötä meni valvoessa etukäteen , sain hyvät esilääkkeet ja hoitaja selitti mitä tulee tapahtumaan. Siinä päätin että menoksi vaan , yritetään ainakin. Kun liuuin putkessa ja se visiiri napsahti nenän eteen sydän alkoi hakkaamaan tuhatta ja sataa , mutta hoin mielessäni "kestä , 20 minsaa ja ohi on". Aloin laskemaan sekunteja ja kuuntelin Novaa , pikkuhiljaa kun aikaa kului rentouduin ja äkkiä tutkimus oli ohi. Yritä sinnillä , se tutkimus on tärkeää saada tehdyksi.  Laske sekunteja ja ajattele muuta , minäkin selvisin , sinäkin selviät.

Vierailija
38/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvaus on sellainen mitä ei ihan noin vaan suoriteta ainakaan julkisella puolella. Sellaiseen pääsee tyyliin kolarin jälkeen, jolloin oot sen verran tajuton, että et edes tiedä mitä tapahtuu.... Yksityinen tietysti tekee, jos on varaa maksaa, heillä varmasti myös on pelkopotilaille hoitoa tarjolla, jos vaan kysyt asiasta.

Sinne laitaan, kun katsotaan, että tarvitaan tuollainenkin kuva diagnoosin tekemiseen. Ei sinne tavallinen terveyskeskuslääkäri laita, vaan erikoislääkäri.

Mulla laittoi "tavallinen" lääkäri. itse en olisi halunnut , mutta ensin otettiin rtg-kuvat , sitten ultraus ja ei saatu selvää ennenkuin magneetissa.

Vierailija
39/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa yksityisellä "avarammat" putket , oisko uudemmat.

Vierailija
40/55 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ainakin tehdään nukutuksessa. Luulisi olevan mahdollista aikuisillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän