Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavaa kun musiikin teoriaa osaamaton kertoo mikä on hänestä hyvää ja huonoa musiikkia :D

Vierailija
10.04.2022 |

Ja näitähän piisaa!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tota huumoriakaan kannata kokeilla ilman stand up -koomikon taustaa.

Vierailija
22/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaapa vähän ap provoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaikkea teoreettisesti hyväksi arvostettua musiikkia edes kutsua musiikiksi. Joudun kotona kuuntelemasn sivusta milloin mitäkin kolistelua ja paukuttelua, joka on kuuluisan saveltäjän säveltämää ns. klassiseksi luokiteltua. Itse en nimitä niitä edes musiikiksi, vaan ääniksi, joita saadaan erilaisista esimeistä, jotka ei edes ole yleisen luokittelun mukaan soittimia.

Vierailija
24/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin musiikillisesti hyvää on eri asia, pidätkö siitä miltä se kuulostaa. Kyllä Johann Sebastian Bach on musiikillisesti parempaa kuin Billie Eilish. Kummasta pidät enemmän on eri kysymys.

En tajua miksi tämä on niin monelle ihmiselle hankala asia ymmärtää.

Voisin kehua jotain kappaletta ammattilaisen tekemäksi, vaikka jokin melodia siinä ärsyttäisi minua. Samoiten voin kehua jotain todella amatöörimäistä musiikkia, koska pidän siitä miltä se kuulostaa.

Vierailija
25/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apurahamuusikot tekevät musiikkia toisilleen.

Samoin apurahakirjailjat kirjailijat kirjottavat toisilleen. Kuvataiteilijat samoin ja yliopistojen sukukupuolen tutkijat ja köyhyystutkijat.

Verorahoilla tekevät tyhjänpäiväistä "työtä"

Vierailija
26/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee jotain musiikkia kuunnellessa kylmät väreet, se on silloin hyvää musiikkia. Saa kehossa jonkun reaktion aikaiseksi. Jos ei tule mitään reaktiota, se tarkoittaa, että juuri sillä hetkellä se musiikki ei iske.

On paljon ihan ok musiikkia, mutta josta ei tule mitään reaktiota. Menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Kuuntelen radiota lähinnä. Jos en tykkää musiikista, kanava menee samantien vaihtoon.

Vierailija
27/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa kun hyviä laulajia kysyttäessä suurin osa nimeää POPULAARIMUSIIKIN henkäilijöitä ja rääkyjiä! Siis noillahan ei juuri ole tekemistä parhaan eli klassisen laulutaiteen kanssa...

Vierailija
28/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa kun hyviä laulajia kysyttäessä suurin osa nimeää POPULAARIMUSIIKIN henkäilijöitä ja rääkyjiä! Siis noillahan ei juuri ole tekemistä parhaan eli klassisen laulutaiteen kanssa...

Mikä estää nimeämästä joukkoon klasaripuolen laulajia? Minä kuuntelen molempia.

Vierailija
29/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin musiikillisesti hyvää on eri asia, pidätkö siitä miltä se kuulostaa. Kyllä Johann Sebastian Bach on musiikillisesti parempaa kuin Billie Eilish. Kummasta pidät enemmän on eri kysymys.

Voisin kehua jotain kappaletta ammattilaisen tekemäksi, vaikka jokin melodia siinä ärsyttäisi minua. Samoiten voin kehua jotain todella amatöörimäistä musiikkia, koska pidän siitä miltä se kuulostaa.

Tietty musiikki voi olla ammattimaista, mutta siitä puuttuu sielu. On paljon mitäänsanomatonta musiikkia, diipa daapaa.

Hyvä kysymys, miksi joku musiikki koskettaa ja toinen ei.

Vierailija
30/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta en naura asialle, koska ymmärrän, että harva ihminen kuuntelee oopperaa. Miksi oletat heidän tietävän oopperalaulajien nimiä tai edes kuuntelevan oopperaa?

Vierailija
31/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaessa kuuntelen radiota. Säädän jatkuvasti kanavia ja pysähdyn siihen, kun kuulen jotain mielenkiintoista. Kuuntelen ihan laidasta laitaan pop, rock, tekno ja välillä iskelmää ja klassista. Tämä tapa kuunnella on tietysti epäreilu, koska jaksan kuunnella jotain ehkä 5 sekuntia ja sitten riittää. Riippuu, missä kohtaa kappaletta on.

Vierailija
32/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta en naura asialle, koska ymmärrän, että harva ihminen kuuntelee oopperaa. Miksi oletat heidän tietävän oopperalaulajien nimiä tai edes kuuntelevan oopperaa?

Voisiko olla, että oopperan juuret ovat teatterissa ja jollakin tavalla se pääsee oikeuksiinsa vasta lavalla? Hiukan sama, kun katsoo näytelmää televisiosta.

Vierailija
33/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Coca cola on parempaa kuin vesi mutta vesi on parempi juoma. Samaa sanaa käytetään (parempi), mutta eri tarkoitus. Tiilestä rakennettu talo on parempi kuin risukasa, mutta joku voi viihtyä siinä metsän keskellä olevassa risulinnassaan enemmän.

Vierailija
34/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu, mihin tarkoitukseen musiikki on sävelletty. Kevytmusiikki on tarkoitettu radioon, se kuulostaa siinä hyvältä.

Klassinen musiikki taas tarvitsee tilallisen kokemuksen.

Vierailija
35/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse osata musiikin teoriaa, nauttiakseen aivan mielettömästi musiikista.

Emmehän me osaa kuvataiteenkaan perusasioita, teoriaa sun muuta, silti voimme nauttia suuresti maalatuista tauluista.

Ei kukaan sanonut, että ette voisi nauttia musiikista.

Kyse on siitä, että musiikin teoriasta aivan pihalla olevat ihmiset ovat innokkaasti kertomassa, mikä on hyvää ja mikä huonoa musiikkia. Vaikka heillä ei ole mitään kompetenssia arvioida asiaa.

Sulla ei ole kompetenssia arvioida ihmisten viestintää. Tarkoittavat että mieluista, vastaa tai herättää tiettyjä tunnetiloja.  Ei ammattipohjalta.

Vierailija
36/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset musiikkityylit ovat muodostuneet , kun on kehitetty erilaisia tapoja äänittää ja toistaa musiikkia. Tällä tavalla musiikki on myös kiinni ajassa.

Vierailija
37/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Musadiggailu on makuasia eikä siinä ole kyse siitä osaako teoriaa vaiko ei.

Mun mielipide on se että ap koittaa ylentää itseään alentamalla muita ja se on täysin sopimatonta käytöstä.

Vierailija
38/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse osata musiikin teoriaa, nauttiakseen aivan mielettömästi musiikista.

Emmehän me osaa kuvataiteenkaan perusasioita, teoriaa sun muuta, silti voimme nauttia suuresti maalatuista tauluista.

Ei kukaan sanonut, että ette voisi nauttia musiikista.

Kyse on siitä, että musiikin teoriasta aivan pihalla olevat ihmiset ovat innokkaasti kertomassa, mikä on hyvää ja mikä huonoa musiikkia. Vaikka heillä ei ole mitään kompetenssia arvioida asiaa.

Sulla ei ole kompetenssia arvioida ihmisten viestintää. Tarkoittavat että mieluista, vastaa tai herättää tiettyjä tunnetiloja.  Ei ammattipohjalta.

Joskus musiikintekijät ovat liian sisällä musiikissa ja se estää heitä näkemästä punaista lankaa. Liikaa oman päänsä sisällä ja miettivät eri teorioita. Ehkä juuri siksi hyvääkin musiikkia voi säveltää ihminen, joka ei tunne musiikin teoriaa. Keveästi ja fiilispohjalta.

Vierailija
39/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla lehmä tietääkseen onko maito hapanta.

Vierailija
40/63 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, kun ap kertoo, mistä makeisista tykkää ja mistä ei kun ei ole koskaan ollut yhdessäkään karkkitehtaassa töissä.

En ole 7-vuotias, joten en syö makeisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän