Onko totta että päiväkodeissa työntekijät joutuvat ostamaan itse kahvit?
Onko yleistä muillakin työpaikoilla?
Meillä työnantaja tarjoaa kahvit ja teen.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset tarjoaa, valtio ja kunnat eivät.
Ei tarjoa yksityiselläkään. Meillä muutan vuoden tilanne, että tarjosi hetken kunnes taas loppui.
Puolustushallinnon puolella 30 vuotta itse piti ostaa kahvit.
Itse pitää ostaa kahvit.
Sen lisäksi päiväkodissa ei ole lainkaan ruokataukoja, vaan syömme maksullista päiväkotiruokaa tai omia eväitä lasten kanssa samoissa pöydissä. Jos oma ruokailu pitää keskeyttää vain kahdesti että käy antamassa jollekulle lisää ruokaa, pyyhkimässå kaatunutta maitoa tms, voi olla tyytyväinen.
Monet kunnalla töissä olevat saavat istua rauhassa ja ruokailla, he voivat olla lautasellisen ajan pois asiakkaiden palvelemisesta, mutta ei suinkaan päiväkodissa.
Koko työpäivän aikana on yksi kymmenen minuutin tauko. V**tu hiphei.
Monessa duunissa toiset syö sun eväätkin jääkaapista.
Juu kunnalla, omat kahvit, maidot ja mahdolliset sokerit. Ennen tuli Hesari, mutta se etu on lopetettu.
Lastentarhanope kirjoitti:
Itse pitää ostaa kahvit.
Sen lisäksi päiväkodissa ei ole lainkaan ruokataukoja, vaan syömme maksullista päiväkotiruokaa tai omia eväitä lasten kanssa samoissa pöydissä. Jos oma ruokailu pitää keskeyttää vain kahdesti että käy antamassa jollekulle lisää ruokaa, pyyhkimässå kaatunutta maitoa tms, voi olla tyytyväinen.
Monet kunnalla töissä olevat saavat istua rauhassa ja ruokailla, he voivat olla lautasellisen ajan pois asiakkaiden palvelemisesta, mutta ei suinkaan päiväkodissa.
Ei, se ei ole maksullinen ruoka. Se on ateriaetu josta työnantaja maksaa sinulle n. 4€ per ateria ja sinä maksat siitä summasta veroprosenttisi mukaisen veron. Lisäksi saat tietysti sen ruuan. Ja tiedän, ruoka ei ole aina kovin kummoista. Mutta ei valiteta sillä työnantaja voisi myös lisätä työpäivääsi 30 min palkattoman ruokatauon ja se on tällöin pakollinen. Toki saisit poistua tällöin työpaikalta ja se olisi omaa aikaa. Mutta paljon mieluummin syön ateriaedulla ja työhän sidonnainen aika ei kasva.
Meillä on aina ruokailussa yksi aikuinen joka saa syödä rauhassa ja sitten on yksi joka ramppaa ja hyppää. Maitotölkit nostetaan pöytään ja se on lapsi joka nousee pöydästä ja hakee maidon siitä pöydästä missä aikuinen syö. Leipiä voidellaan valmiiksi ja lapsi nousee ja hakee leipänsä. Lisää ruokaa annetaan useammalle kerralla, ei yksittäiselle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Monessa duunissa toiset syö sun eväätkin jääkaapista.
Joo, joku oli sitten tehnyt källin, silpunnut vahvaa chiliä toooosi hienoksi ja lisäsi lihapulliin...siihen loppui rosvous
Lastentarhanope kirjoitti:
Itse pitää ostaa kahvit.
Kun olin kunnalla, niin ihan omalla ajalla olin puoli tuntia siinä kesken päivän ruokatunnilla. Pakollisesti. Oon mä muuten ollut joskus tosi nuorena sellaisessakin paikassa, jossa oli tunnin ruokatunti. Seitsemään töihin ja neljältä pois. Ei sekään aina mukavaa ollut, vaikka aika oli omaani ja sain tehdä ihan mitä tykkäsin. Usein hoidin asioita.
Yliopistossa piti viedä omat kahvit ja teet, proffia myöten kaikki maksoi omansa.