Ruoka, jota muut rakastavat mutta sinä et voi sietää
Onko teillä mitään sellaista ns. yleisesti pidettyä ruokalajia, joiden suosiota ette voi ymmärtää? Minulla sellaisia ovat näin äkkiä sanottuna mm. viinerit, täytekakku, appelsiinit, makaronilaatikko, riisipuuro, spagetti bolognese. Eivät nämäkään mitään oksennusreaktiota aiheuta, mutta en ole koskaan tajunnut miksi niin monet rakastavat niitä. :D Jätän tästä nyt pois kaikki maksalaatikot ja kaalikääryleet, sillä ne ovat mielestäni aika vahvasti mielipiteitä jakavia ruokia.
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:00"]Miks kukaan kirjottelee tähän, kun kaikkien mielipiteet alapeukutellaan, tässähän oli nimenomaan kyse mistä muut ei tykkää.. huhhuh.
[/quote]
Alapeukku=eri mieltä eli tykkään tästä ruoasta
Yläpeukku=samaa mieltä eli en ymmärrä tätä ruokaa
Kiusaukset. Karjalanpaisti. Voileipäkakku!
Ben&Jerry's -jäätelöt. Ihan liian makeita!
Perunamuusi, ruskeakastike
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:53"]Graavilohi, toscakakku, Bicmac-hampurilainen, lötköt herkkusienet pizzan päällä.
Voisko joku selittää mulle eritoten toscakakun hienoutta. En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä.
[/quote]
Tosca on niin hyvää! Jopa - ihme kyllä ei-itse tehtynä. Useimmitenhan nuo ovat kamalaa teollista paskaa.
Hampurilaiset, kaikki liharuoat, sinappi, appelsiinijogurtit tai -vanukkaat, suklaavanukkaat, bataatti missä tahansa, punainen maito...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:56"]
Pestokastike; olen syönyt sitä kerran elämässäni ja oksentelin loppuillan. Ei koskaan enää.
[/quote]
Mahdoitkohan olla sille allerginen, vai oliko nimenomaan maku niin kaamea?
Pestoon laitetaan oikeaoppisesti pinjansiemeniä, mutta kaupalliset, halvat pestot tehdään cashewpähkinästä, jolle voi olla todella allerginen. Voimakas allergia voi aiheuttaa mm. vatsavaivoja.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:21"]Syön aina kaiken mutta olen melko neuroottinen yleisesti ottaen joistain menetelmistä miten jotkut kokkaavat ruokaa varsinkin jos ehdotan jotain koska olen todella perehtynyt asioihin ja minua joskus yököttää ruoka jos vinkkejä ei kuunella tai oteta laisinkaan lämpimästi vastaan varsinkin kesken kokkailua kuin olen keittiössä samaan aikaan tai jos macatöroonit ovat huonosti keitetty tai perunat huonosti keitetty. Ihmiset ketkä ottavat kuuntelemattomuudesta tai toisesta asiasta huolta kesken ruoanlaittoa ovat kaikkitietäväisiä paskoja. Ja kyllä paskoja!
[/quote]
Mikä vittu sinua vaivaa? Ihan sekopäinen viesti.
Suklaa. En inhoa suklaata, mutta en ole mikään suklaahullu, tuntuu että kaikki muut ovat aivan sekopäisiä suklaan suhteen...
Kaikki suolaiset piirakat! Piirakan pitää olla makea.
Jaffa-keksit, Julia karkit ja muut vastaavat suklaan ja hedelmän yhdistelmät.
Niin monesti olen yrittänyt syödä "ei se niin pahaa voi olla" ja ikinä en pysty.
Perunalastut, popcornit, maissilastut, mikä tahansa hillo jäätelön kera.
Nuorempana en voinut sietää ketsuppia, ranskalaisia, pizzoja, tomaatteja, mansikoita, useimpia "liian makeita" hilloja ja marmeladeja ja karkkeja, limuja..Keski-ikäisenä makuaisti on tylsistynyt ja se näkyy krpassa negatiivisesti..Olin jonkun sortin supermaistaja ja siksi minua pidettiin kranttuna. Oikeasti koin maut valtavan vahvoiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:27"]Hampurilaiset, kaikki liharuoat, sinappi, appelsiinijogurtit tai -vanukkaat, suklaavanukkaat, bataatti missä tahansa, punainen maito...
[/quote]
Lisäksi ruokakerma, kermakastikkeet, majoneesi, yäk!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:56"]
Pestokastike; olen syönyt sitä kerran elämässäni ja oksentelin loppuillan. Ei koskaan enää.
[/quote]
Mahdoitkohan olla sille allerginen, vai oliko nimenomaan maku niin kaamea?
Pestoon laitetaan oikeaoppisesti pinjansiemeniä, mutta kaupalliset, halvat pestot tehdään cashewpähkinästä, jolle voi olla todella allerginen. Voimakas allergia voi aiheuttaa mm. vatsavaivoja.
[/quote]Eikös pinjansiemenistä voi joillekin tulla viikkoja kestävä metallinmaku suuhun?
Pekoni!! Siis, ääääh. En vaan saa siitä mitään kiksejä. Rasvasta, ällön suolasia nökeröitä. Yyh
Ihanaa, nyt sain avautua :D
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:06"]Kiinalainen ruoka. Kamalaa vetelää pilattua vihannesta. [/quote] Minustakin kaikki kiinalainen on aina samanlaista; hapanimelää, ylikypsää ja öljyistä.
[/quote]
Niinno aitokiinalainen ruoka on täysin erilaista, mitä meille länkkäreille tarjotaan kiinalaisissa ravintoloissa. Kiinassa saa oikein herkullista ja terveellistä ruokaa, missä ruoka ei taatusti lillu öljysoosissa eikä ole ylikypsiä lihoja. Puhumattakaan mistään frittijälkkäreistä vaniljajätskin kans
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:06"]Kiinalainen ruoka. Kamalaa vetelää pilattua vihannesta.
[/quote]
Minustakin kaikki kiinalainen on aina samanlaista; hapanimelää, ylikypsää ja öljyistä.