Ruoka, jota muut rakastavat mutta sinä et voi sietää
Onko teillä mitään sellaista ns. yleisesti pidettyä ruokalajia, joiden suosiota ette voi ymmärtää? Minulla sellaisia ovat näin äkkiä sanottuna mm. viinerit, täytekakku, appelsiinit, makaronilaatikko, riisipuuro, spagetti bolognese. Eivät nämäkään mitään oksennusreaktiota aiheuta, mutta en ole koskaan tajunnut miksi niin monet rakastavat niitä. :D Jätän tästä nyt pois kaikki maksalaatikot ja kaalikääryleet, sillä ne ovat mielestäni aika vahvasti mielipiteitä jakavia ruokia.
Kommentit (120)
Mansikka, hilla ja se makaronilaatikko nyt ainakin.
Pakastepitsat. Valkosipulille löyhkääviä ja maistuvia rasvakasoja.
Ananas pizzassa.
Tomaattikastikkeet ja ketsuppi. (Tosin itse tehty, haudutettu, erittäin hyvin maustettu tomaattikastike menettelee.)
Sienet/sieniruuat. Muuten olen aivan täysin kaikkiruokainen ja on tullut kokeiltua vaikka mitä, mutta en voi sille mitään, en voi syödä sieniä. Oksennus tulee ihan oikeasti, hävettää vieläkin mutta näin on käynyt kun olosuhteiden pakosta piti syödä. En ymmärrä miten kukaan voi syödä jotain mikä on niin hirveää ja parhaimmillaankin pilaantuneen makuista ja haisee kompostille.
persilja, ainoa ruoka-aine mikä saa kirjaimellisesti oksennuksen kurkkuun. En tiedä onko se pelkästään maku, vai se tuntuma. Myös paistetut kananmunat/munakokkeli on kamalaa. Kun olin ensimmäistä kertaa tarhakaverilla yökylässä, siellä oli aamupalaksi munakokkelia. Söin sitä itku silmässä ja yritin syödä sitä niin etten maistanut sitä :D Olen vanhemmiten yrittänyt totutella noihin ruokiin, mutta vieläkin... yöökk..
Maksalaatikko ja kaalikääryleet vatsinkin saavat minut pomppimaan ilosta. :) :P
Kebab kaikissa muodoissaan. Jätelihaa hyi helv..... Maistuu kuin kaikki maailman lihantähteet olisi muussattu yhteen ja lyöty suikaleiksi lautaselle vähän paistettuna.
Makkara kaikissa muodoissaan, kinkku ja leikkeleet, maksamakkara kaikista hirveintä. En voisi elää jos joku säilyttäisi sitä jääkaapissani. Kebabia en ole koskaan maistanut enkä aio maistaakaan. Hampurilaiset lihapihvillä
Kaaliruoat, esim. kaalilaatikko.
proteiinirahka ja lehtikaali, yök molemmat. Syön paljon salaattipuolta ja tykkään tavallisesta rahkasta, mutta kumpikaan ei hotsita. Onneksi kaikesta ei tarvitse tykätä ja olen maistanut niitä useasti.
Syön aina kaiken mutta olen melko neuroottinen yleisesti ottaen joistain menetelmistä miten jotkut kokkaavat ruokaa varsinkin jos ehdotan jotain koska olen todella perehtynyt asioihin ja minua joskus yököttää ruoka jos vinkkejä ei kuunella tai oteta laisinkaan lämpimästi vastaan varsinkin kesken kokkailua kuin olen keittiössä samaan aikaan tai jos macatöroonit ovat huonosti keitetty tai perunat huonosti keitetty. Ihmiset ketkä ottavat kuuntelemattomuudesta tai toisesta asiasta huolta kesken ruoanlaittoa ovat kaikkitietäväisiä paskoja. Ja kyllä paskoja!
Mandariinit. Oliivit. Vuohenjuusto.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:00"]
Katkaravut kaikissa muodoissaan. Söisin kirjaimellisesti mieluummin vaahtokumityynyn sisuksen palasia.
[/quote]80--luvulla, kun pizzeriat olivat vielä uusia, tilasimme kouluun vanhojen päivänä pizzat. Niissä oli katkarapua. Kuvittelin koko ajan syöväni matoja (tiesin siis niiden olevan katkarapuja) ja kotiin päästyäni oksensin. Sen jälkeen en ole minkään sortin rapua suuhuni pistänyt.
Sinappi, joka hyvin pieninäkin määrinä aiheuttaa minulla oksennusreaktion. En voi esimerkiksi syödä grillattua lihaa, joka on voideltu sinappia sisältävällä marinadilla. Sinapin vuoksi en voi syödä oikeastaan mitään valmista salaatin kastiketta, niissä on lähes aina sinappia.
Muita inhokkeja: punajuuri, kasvirasvapohjaiset ruokakermat (saavat kaiken maistumaan ummehtuneelta), kaupassa myytävät valmiit hillot (erityisesti mansikkahillo), olut.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:21"]Syön aina kaiken mutta olen melko neuroottinen yleisesti ottaen joistain menetelmistä miten jotkut kokkaavat ruokaa varsinkin jos ehdotan jotain koska olen todella perehtynyt asioihin ja minua joskus yököttää ruoka jos vinkkejä ei kuunella tai oteta laisinkaan lämpimästi vastaan varsinkin kesken kokkailua kuin olen keittiössä samaan aikaan tai jos macatöroonit ovat huonosti keitetty tai perunat huonosti keitetty. Ihmiset ketkä ottavat kuuntelemattomuudesta tai toisesta asiasta huolta kesken ruoanlaittoa ovat kaikkitietäväisiä paskoja. Ja kyllä paskoja!
[/quote] samoin riisi täytyy osata tehdä oikealla tavalla.
Vispipuuro!