Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka, jota muut rakastavat mutta sinä et voi sietää

Vierailija
04.10.2015 |

Onko teillä mitään sellaista ns. yleisesti pidettyä ruokalajia, joiden suosiota ette voi ymmärtää? Minulla sellaisia ovat näin äkkiä sanottuna mm. viinerit, täytekakku, appelsiinit, makaronilaatikko, riisipuuro, spagetti bolognese. Eivät nämäkään mitään oksennusreaktiota aiheuta, mutta en ole koskaan tajunnut miksi niin monet rakastavat niitä. :D Jätän tästä nyt pois kaikki maksalaatikot ja kaalikääryleet, sillä ne ovat mielestäni aika vahvasti mielipiteitä jakavia ruokia.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas! Hyi ja yök

Vierailija
2/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustonaksut! Haisevatkin ihan sukkahielle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas on varmasti ainoa mikä ei mene alas missään muodossa ikinä. Inhokki ruoka on kana ja riisi, yök.

Vierailija
4/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookos 

Vierailija
5/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:51"]

Onko teillä mitään sellaista ns. yleisesti pidettyä ruokalajia, joiden suosiota ette voi ymmärtää? Minulla sellaisia ovat näin äkkiä sanottuna mm. viinerit, täytekakku, appelsiinit, makaronilaatikko, riisipuuro, spagetti bolognese. Eivät nämäkään mitään oksennusreaktiota aiheuta, mutta en ole koskaan tajunnut miksi niin monet rakastavat niitä. :D Jätän tästä nyt pois kaikki maksalaatikot ja kaalikääryleet, sillä ne ovat mielestäni aika vahvasti mielipiteitä jakavia ruokia.

[/quote]

Riisipuuro täälläkin! Jo pelkkä haju on ihan kammottava...

Vierailija
6/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin trendikäs gourmetruoan merkki: vaahto. Siis sellainen isokuplainen vaahtolisäys nimenomaan suolaisessa ruoassa. "Kampasimpukkavaahto" tai "tryffelivaahto". GAaaa! 

Olen aina ollut innokas kokeilemaan uusia ruokajuttuja, mutta tuo vain näyttää niin syvästi siltä että joku on valuttanu ison syljen ruoan päälle. Ja just joku mieto merenelävä vaahdotettuna maistuukin siltä. :(

Vierailija
7/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Domino keksit!

Vierailija
8/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää kahvia (pahaa), kurkkua (kitkerää), mannapuuroa (ällöttävä koostumus) ja juustonaksuja (etoo se feikki juustonmaku). Monet ei ymmärrä, varsinkaan tuota kurkkua :D

Vierailija
9/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinerit kaikissa muodoissaan
Dallaspullat, rahkapullat yms mitä näitä nyt on (vain tavallinen pulla maks. voisilmällä on hyvää!)
Täytekakut
Lakritsi
Kinuski
Kookos suolaisissa ruoissa
Rahkapiirakat
Suklaaleivokset joihin on lisätty esim. minttua, appelsiinia tai aprikoosia (pilaa suklaan maun)

Vierailija
10/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat kakut ja tortut. Marjat menee minun mielestä pilalle jos ne haudataan piirakkaan tai puuroon tai kiisseliin. Maustetuista jugurteista en pidä enkä makeista alkoholista enkä myöskään colajuomista enkä -karkeista.

En myöskään ole ikinä ymmärtänyt ravunsyömisen iloa. Kauheesti vaivaa eikä pal mitään syötävää eikä sekään erityisen hyvää.

Vierailija
11/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:56"]

Pestokastike; olen syönyt sitä kerran elämässäni ja oksentelin loppuillan. Ei koskaan enää.

[/quote]

Mahdoitkohan olla sille allerginen, vai oliko nimenomaan maku niin kaamea?

Pestoon laitetaan oikeaoppisesti pinjansiemeniä, mutta kaupalliset, halvat pestot tehdään cashewpähkinästä, jolle voi olla todella allerginen. Voimakas allergia voi aiheuttaa mm. vatsavaivoja.

[/quote]Eikös pinjansiemenistä voi joillekin tulla viikkoja kestävä metallinmaku suuhun? 
[/quote]

Minulle tuli ja onneksi googlailemalla selvisi. Oli todella outo kokemus!

Vierailija
12/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat missä tahansa ruuassa tai pullissa/kakuissa, pelkiltään menettelevät.

Kuivakakut, toscapiirakka ja viinerit. Suurin osa pikkuleivistä (esim. ässät, lusikkaleivät) ja kekseistä. Kaikki kreemiä sisältävä on myös vastenmielistä.

Pidän kookoksen mausta, mutta en sahajauhoa muistuttavasta koostumuksesta. Bounty patukka ei mene alas, mutta kookosmaito - ja kerma maistuvat minulle kyllä ruuissa.

Vierailija
13/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto on minusta kuvottavaa! Ärsyttää, kun oletus on, että kaikki rakastavat sitä ja aah kun on niin ihanaa herkkua mmmmm. En syö lihaa, ja TODELLA usein ravintoloissa, juhlissa ym. ainoa kasvisvaihtoehto sisältää vuohenjuustoa. Ravintoloissa tietty juuston saa aina vaihdettua, juhlissa vähän hankalampaa. Nykyään, kun juhliin ilmoittautumisen yhteydessä kysytään erikoisruokavalioista, ilmoitan myös etten voi syödä vuohenjuustoa. Vaikka tuntuukin typerältä, koska en ole sille mitenkään allerginen, mutta toisaalta onko järkeä siinäkään, että varta vasten minua varten valmistetaan annos, jota en sitten pysty syömään.

Vierailija
14/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamousse, suklaajäätelö, suklaavanukkaat, -kiisselit ym. En saa niistä mitään nautintoa. Tykkään kyllä suklaasta muuten, suklaalevyn tai -patukan muodossa ja suklaakakkukin vielä menee, mutta nuo lusikoitavat maitopohjaiset suklaa-asiat ovat minusta pahoja. Maistuvat lähinnä mämmiltä mielestäni.

Vierailija
15/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurtti! En tiedä olenko ainoa mutta kaikki jugurtit on pahoja!

Kahvi myös.

Vierailija
16/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot kaikessa muodossaan, yök!
Makaronilaatikko, ei vaan pysty!
Kiisselit, paitsi ehkä joskus kaupan teolliset eineskiisselit, jos ovat paksuja eikä ole sattumia.

Vierailija
17/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaravut ynnä muut merenelävät kalaa lukuun ottamatta. Samaan nippuun myös etanat ym. nilviäiset sekä graavi- ja kylmäsavukalat ja -lihat ja vielä raaka kala.

Sinihomejuusto ja yleensä voimakasmakuiset ja -hajuiset juustot, mm. feta ja parmesaani.

Liima- eli silppulihasta tehdyt leikkeleet, rasvaiset makkarat.

Sienet kaikissa muodoissaan, mutta se on eri juttu, olen allerginen.

Vierailija
18/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keitot, ei voi tajuta, että vesi pitää lusikoid lautaselta.

Vierailija
19/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-cola. En tiedä ketään muuta, joka ei pidä siitä. Minusta se on kammottavaa imelää maustelientä, jota hiilihappo ei millään tavalla tee juotavammaksi.

Vierailija
20/120 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat, sienikastike ja sienet muutenkin, tomaatti, fetajuusto