"Täytyy koittaa ymmärtää vaan". Mä en enää ymmärrä, en jaksa ymmärtää ketään!
Kirjoitin jo eilen tästä, kun emme saa ketään synnytyksen ajaksi lastenvahdiksi.
Nyt paloi pinna ja meni hermot täysin ihaniin, avuliaisiin sukulaisiin. Haistakaa huilu ja kiitos!
En ymmärrä teitä enää, eikä huvita ymmärtääkään enää. Olette samperin itsekkäistä ja ikäviä. Kiitos paljon avustanne, jota emme teiltä saa.
Mukavaa elämää, turha enää soitella.
Kommentit (7)
Itseäni stressasi toisen lapsen syntymän aikoihin, kuka hoitaisi vajaa kaksivuotiasta esikoista, jotta mies pääsisi mukaan synnytykseen. Minulla oli neljän ihmisen kanssa sovittu tarkalleen, miten he voisivat auttaa riippuen siitä olivatko päivisin töissä vai kotiäitejä, voivatko tulla meille kotiin hoitamaan esikoista vai voisivatko ottaa hänet omaan kotiinsa.
Lopulta kultainen naapuri tuli meille yöksi ja kun hän lähti aamulla töihin, vei esikoisen toiselle, kotona olevalle naapurille. Anoppi tuli seuraavana iltana työpäivän päätteeksi.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Pahimmillaan ajattelin, että sitten menen sairaalaan yksin, jos ei muuten järjesty (työvuorot menevät ihmisillä hankalasti, kotiäidin omat lapset sairaana tms.)
Oletko kysynyt muilta kuin sukulaisilta? Itse olen oman kokemukseni pohjalta tarjonnut taloyhtiön odottaville äideille apua, jos näyttäisi siltä, että sovittu hoito ei pelaisikaan.
Me voitaisiin kyllä katsoa.. =)
Nimim. mä en ois ikinä voinu synnyttää ilman miestä =)
ja monilla kavereilla on pienet vauvat ja luonnollisesti he eivät voi ja toiset kaverit asuvat kaukana ja naapureina mummoja ja pappoja joita emme tunne.
ja Hämeenlinna, Jyväskylä ja jollain kolmannella paikkakunnalla toimii se vauvanet (maksaa aika tyyriisti, mutta tietyn tuntimäärän jälkeen on mahdollista saada verovähennystä).
Onnea tulevaisuudelle ja toivottavasti löydätte lastenhoitajan...
Paljonko synnytykseen on aikaa? Löytyisikö neuvolan tai seurakunnan perhekerhojen tms. kautta joku, joka ymmärtäisi tilanteesi ja voisi auttaa? Jos et halua laittaa ilmoitusta, kysy työntekijöiltä, tuntisivatko he sellaisia luotettavia perheitä, joita voisit pyytää "hoitorinkiin".
Jos haluat miehesi mukaan, on pakko ottaa kaikki keinot käyttöön ja valitettavasti lakata haikailemasta sukulaisten avun perään.
Itkin monet itkut kun itse olen auttavaista tyyppiä ja menisin tuollaisessa tilanteessa vieraammankin avuksi. Koita kestää =(