Miksi luullaan venäläiseksi?
En koe olevani kovinkaan imarrreltu asiasta, etenkään viime aikoina. Outoa kun luullaan usein nimenomaan venäläiseksi, suomalaisetkin on sekoittanut :D
Ulkonäkö: maantienväriset hiukset, kalpea iho, harmaat silmät jne. Vaatteet ihan peruskamaa, meikkaan harvoin. Luonteeltani olen rauhallinen. Mistäköhän johtuu?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En käytä turkiksia. Lyhyet pixie hiukset on. Silmät on vinohkot, itse asiassa hyvin saman tyyliset kuin melania trumpilla. Tämä selittää ehkä? Ap
Varmaan joo. Melanialla botoxia aika lailla mutta silmät taitaa olla alkujaankin vinot.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut, että kasvonpiirteeni ovat melko venäläiset. Jos vielä meikkaisin räikeästi, olisin ilmiselvä Tatjana. Pidän mieluummin matalaa profiilia, eli en meikkaa ollenkaan.
Vanhempani on suomalaisia Karjalan Kannakselta. Oliskohan jomman kumman suvussa joku laukkuryssä päässyt lisääntymään? Siskoni ja veljeni eivät näytä slaaveilta, vain minä.
Ja mikä on laukkuryssä?
Mulla sama homma kuin ap:lla. Venäläistä verta on aivan tilkkanen, mutta muuten ihan itäsuomalaista sukua. Venäläisten mielestä mun silmissä ja poskipäissä on jotain todella perivenäläistä. Pitkät hiukset ja hoikkuus siihen päälle, vaikka ruumiinmuoto muuten se haukuttu kotimainen persjalka. Luullaan kuitenkin venäläiseksi Suomessa ja ulkomailla, ihan koko ajan. Kännisten venäläisten kanssa joutunut joskus töissä pitkäänkin rautalangasta vääntämään että valitettavasti en puhu venäjää kuin ensimmäisen peruskurssin verran.
Laukkuryssät (myös ”reppuryssät”) olivat kulkukauppiaita, jotka kiersivät eri puolilla Suomea ja Pohjois-Ruotsia 1800-luvun puolivälistä seuraavan vuosisadan alkupuolelle saakka. Nimityksestään huolimatta ”laukkuryssät” eivät olleet etnisesti venäläisiä, vaan itäkarjalaisia talonpoikia.[1] Kauppiaiden harjoittamaa toimintaa kutsuttiin ”laukkukaupaksi”, mikä tulee heidän käyttämistään suurista nahkaisista repuista.[2]
Kasvonpiirteet, pukeutuminen, jokin piirre joka aiheuttaa tuon? Oletko koskaan kysynyt, miksi/mikä tarkalleen ottaen saa sinut näyttämään niin venäläiseltä? Mitä vastattiin? Minullakin suvussa isoäidin vanhemmat Venäjältä, vielä ei ole sentään minua luultu tatjanaksi.
Mutta tuli vain mieleen, että saattaahan ap sinullakin olla suvussa venäläistä verta? Ja aina ei se kirkonkirjoihin merkitty isä sitten ole oikea, eli varmaksi on paha sanoa sukututkimuksia.
Olen itse huomannut, että kasvonpiirteeni ovat melko venäläiset. Jos vielä meikkaisin räikeästi, olisin ilmiselvä Tatjana. Pidän mieluummin matalaa profiilia, eli en meikkaa ollenkaan.
Vanhempani on suomalaisia Karjalan Kannakselta. Oliskohan jomman kumman suvussa joku laukkuryssä päässyt lisääntymään? Siskoni ja veljeni eivät näytä slaaveilta, vain minä.