Ketä ärsyttää, jos lapsi puetaan toisen lapsen vaatteisiin päivähoidossa?
Itseäni ainakin suunnattomasti ärsyttää, jos löydän lasta hakiessani toisen lapsen vaatteita, kenkiä tämän vaatteiden joukosta tai, jos huomaan, että oman lapseni vaatteet ovat sen näköiset, että aivan kuin joku toinen lapsi olisi niitä ulkoillessa pitänyt. Minusta henkilökunnan pitäisi huolehtia siitä, että jokainen on hoidossa omissa vaatteissaan ja kengissään. Jos maksan lapsen hoidosta, niin vaadin myös tarkkuutta tässä asiassa henkilökunnalta! Joskus tuntuu, ettei nimikointikaan auta???
Kommentit (25)
Eli pukeeko tädit vai itse? Meidän tämänhetkinen tarhalainen on 3 v ja olen omin silmin nähnyt miten ripustelee vaatteitaan ihan vääriin lokeroihin. Vaikka miten olis nimettyjä niin en oleta että tädit siellä kaiken muun kiireen keskellä käyvät läpi jokaisen lokeroita ettei tavaroita vaan ole vaihtunut. Sitten vielä ihmetellään että lapset karkailee päiväkodeista jos tätien tarvii käyttää aikaansa moiseen.
Mä aina yliviivaan edellisen käyttäjän nimen ja kirjoitan oman lapseni nimen kyllä NIIIN selvästi,ettei sekaannuksen vaaraa oikeesti ole jos on lukutaitoinen.
Kiersin aikoinani kaupungin päiväkodissa sijaisena ja täytyy sanoa, että monen monta kertaa tuli vastaan tuo, että haalarissa ym. oli edellisen käyttäjän nimi ja uuden omistajan nimeä ei ollut missään. Ja varsinkin, jos noita väärillä nimillä olleita vaatteita oli paljon, niin ei siinä sijainen todellakaan pysty tietämään kenen se on.
Eli kyllä se varmasti harmittaisi, jos oman lapsen uusi puku olisi vahingossa toisen päällä ja sattuisi tuommoinen repeämä peppuun! Jotenkin vaan haluan, että oman lapseni vaatteet pysyvät hänen päällään eikä hänellä ole myöskään vahingossa kenenkään muun vaatteita päällä juuri noiden yllättävien vahinkojen takia! Tarkoitin sitä, että jos oma lapsi on vauvaikäinen, eikä esim. kävele ulkona, niin eivätpä ne ulkovaatteet voi paljon likaantua esim. rattaissa istumalla:D
Jos vaatteet on nimikoitu oikein, niin ei tule virheitä.
Mutta jos siinä kumminkaimannaapurintädinlapselta perityssä haalarissa lukee MattiEsko Wirta-Barta ja haalarin omistajan nimi on WillePecca Perkanen, niin mistä hitosta esim. sijainen voi tietää, kelle tuo haalari kuuluu, varsinkin kun kenenkään lapsen sukunimi ei ole tuo Wirta-Barta. Vakkarit kyllä voivat tietää ja muistaa nuo, mutta eivät todellakaan sijaiset.