Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä ärsyttää, jos lapsi puetaan toisen lapsen vaatteisiin päivähoidossa?

Vierailija
05.10.2006 |

Itseäni ainakin suunnattomasti ärsyttää, jos löydän lasta hakiessani toisen lapsen vaatteita, kenkiä tämän vaatteiden joukosta tai, jos huomaan, että oman lapseni vaatteet ovat sen näköiset, että aivan kuin joku toinen lapsi olisi niitä ulkoillessa pitänyt. Minusta henkilökunnan pitäisi huolehtia siitä, että jokainen on hoidossa omissa vaatteissaan ja kengissään. Jos maksan lapsen hoidosta, niin vaadin myös tarkkuutta tässä asiassa henkilökunnalta! Joskus tuntuu, ettei nimikointikaan auta???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä myöntää, että en ole ikinä tullu edes ajatelleeksi moista.

Meillä on joskus vaatteita väärissä lokeroissa, mutta eipä tuo nyt maailmaani kaada. Ei meillä aina isikään tunnista poikien vaatteita toisistaan, vaikka toisella on 116cm kamat ja toisella 86cm:) niin onko toi nyt ihme, jos päiväkodissa tuottaa hankaluuksia.

Vierailija
2/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun täytyy kyllä myöntää, että en ole ikinä tullu edes ajatelleeksi moista.

Meillä on joskus vaatteita väärissä lokeroissa, mutta eipä tuo nyt maailmaani kaada. Ei meillä aina isikään tunnista poikien vaatteita toisistaan, vaikka toisella on 116cm kamat ja toisella 86cm:) niin onko toi nyt ihme, jos päiväkodissa tuottaa hankaluuksia.

Jos lapsella on konkreettisesti päällä toisen lapsen vaatteita hakiessa ja henkilökuntakaan ei oikein tiedä, mikä on kenenkin vaate! Joskus laittavat kotiin menemään toisen lapsen kenkiä yms. tai lapsen vaatteen sisältä löytyy toiselle lapselle kuuluva vaate! Kyllä siinä epäilys herää, että millaisissakohan varusteissa ulkoilevat oikein pihalla ja näinköhän omissa:) Sitten, jos oma lapsi on ollut vielä niin pieni, ettei pahemmin sotke kamppeitaan pihalla, kun ei juurikaan liiku ja ulkovaatteet tulevat takaisin mielettömän likaisina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan tälläinen teoreettinen esimerkki, että olette ostaneet lapsellenne sen yli 100 euroa maksavan, kosteussuojatun Reimatecin ja naapurin Ville-Kalle on sen hoidossa vetäissyt pihalle päälleen ja persus mennyt puhki. Luulen, että teitä; stella80 ja muitakin se jo kovasti vaivaisi;)

Vierailija
4/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäisi. Pelkään sekaantuvan lopullisesti tai sitten vaikka kengistä voi sienikin tarttua. Inhottavaa. Ne hoitajat ovat laiskoja vetelyksiä.

Vierailija
5/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei voi pitää huolta jos niissä ei ole nimiä. Millä ihmeellä sitä muistaa millä vaatteilla kukakin on aamulla tullut.

Mutta ymmärrän toki etten minäkään halua toisen lapsen kulkevan minun lasten vaatteissa, mutta sekaannuksia sattuu.

Meillä ainakin lapsella on enemmän kuin yksi asu hoitoon menessä, eli toisena päivänä on valeanpunainen ja toisena beigen värinen. Riippuu siitä onko toinen pesussa. Kenkiä on myös joka lähtöön ja en voi millään olettaa että henkilökunta muistaa kaikki mahdolliset variaatiot.

Vierailija
6/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteet kuluu yhtä paljon vaikka ne ois ollut minun rakkaan mussukan päällä tai naapurin reima-olavin. Eiköhän päiväkodin henkilökunta yritä pukea kaikille oikeat vaatteet mutta minä ainakin tiedän että omat lapseni ei aina tarhan temmellyksessä ripusta omia vaatteitaan ja sitten jos niitä on siinä penkillä tai lattialla niin mistäs tädit tietäis nimettömistä kenen on. Ja vaikka olis nimi niin jos nyt tällanen vahinko sattuu niin sitten sattuu. Eikö ihmiset vois olla vähän suvaitsevampia, eikä aina vaan valittaa kaikesta. Minusta pääasia on että hoitavat lapsiani niin hyvin kun pystyvät. Minä olen valinnut että laitan lapseni päiväkotiin ja jos sanotaan nyt vaikka tytölläni on jonkun toisen tumput kädessä niin sanon ystävällisesti hakiessa että nämä eivät ole meidän, kuvailen millaset meidän on ja tiedustelen josko henk kunta on nähnyt niitä.

Vierailija
7/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hyvä muisti saa olla, jos hoitaja muistaa ryhmänsä kaikkien 20 lapsen kaikki vaatteet tarkasti. Kokeilkaapa vaikka itse muistella mitä työpaikkanne siivoojalla oli toissapäivänä päällään, niin huomaatte, ettei se ole ihan helppoa muistaa aukottomasti kaikkia ihmisen vaatteita. Lapsilla kun on vielä usein samanlaisia tai ainakin hyvin samankaltaisia vaatteita.

Vierailija
8/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" siis ihan varmasti ollut jollain toisella lapsella meidän petterin ulkovaatteet, kun eihän meidän kullannuppu ikinä sotke vaatteitaan, siis ei koskaan!!"

Menepäs kuule joskus salaa katsomaan, että miten äidin ja isin kullannuppu siellä päiväkodin pihassa oikein möyrii, saatat yllättyä;)!

Vierailija
9/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsemme vaate sukkia ja pikkareita lukuunottamatta on nimikoitu. Eli jos aikuiset osallistuvat pukemiseen, virhettä ei saa tapahtua, koska tietämättömyyden mahdollisuutta ei yksinkertaisesti ole.

Se on sitten eri asia, jos lapset keskenään kiskovat päälleen mitä käteen osuu, mutta ei kaik sellainenkaan periaatteessa saisi olla mahdollista.

Vierailija
10/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään halua, että oman lapseni päällä on jonkun muun vaatteita. En todellakaan.

Vierailija
11/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aikana ei ole kertaakaan meidän lapsilla ollut toisten vaatteita päällä tai toisilla meidän lasten vaatteita.

Että oliskos päiväkodeissa kuitenkin eroja?

Vierailija
12/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joku kummallinen ongelma, mutta en kovinkaan mielelläni lainaile mitään omaani tai lapsen juttuja muille... Tai jos esim. meillä on vieraita ja sitten jonkun lapsen pitäisi päästä päikkäreille, niin minua jostainsyystä häiritsee laittaa vieras lapsi nukkumaan oman lapsen lakanoihin pinnikseen jne.. Hmm.

Tai itseasiassa tuokin pätee vain tiettyihin ihmisiin ja, koska tiedän, että ongelma on minun, tuskin tekisin suurta numeroa vaatteiden vaihdoista tai muista, vaan olin yksinäni ärsyyntynyt.

Vierailija
13/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en ole tullut edes ajatelleeksi tuollaista.

Kerran toisessa pk:ssa olevan lapsen äiti harmitteli, kun tytölle oli vedetty päälle jotkut " varavaatteet yhteisvarastosta" , kun tämä oli sotkenut ruokaillessa omansa. Kuitenkin tytön kaapissa olisi ollut puhdas vaatekerta omia vaatteita, jos olisi katsottu...

No, pääasia, että sai kuivat ja puhtaat päälleen.

Vierailija
14/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni olisi päiväkodissa jossa toimittaisi näin nimikoinnista huolimatta, niin kyllä muakin ottaisi pannuun!

Ja eikös varavaatteetkin tule aina omasta takaa tai päiväkodilta, ettei muilta tarvitse lainailla..?

Vierailija
15/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllähän iso osa lapsista (yli 4-vuotiaista) pukee itse vaatteet päälle ja sitten kun niitä on lapset ripustaneet vahingossa vääriin naulakkoihin (ja kun ne todella voi olla hyvin samanlaisia) niin varmaan menee välillä väärät vaatteet päälle. Isommat, etenkin tytöt, myös haluavat vaihdella vaatteita - kokemusta on! Niin, mutta siis tädeillä varmaan on kädet täynnä jo pienten pukemisessa niin sittenkö niiden pitäis vielä ehtiä tarkastaa että itse pukevilla varmasti on omat vaatteet päällä??

Vierailija
16/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumaista jonkun mielestä, tiedän, mutta itsepähän pyykkäsin lapseni lakanat...

Isompana lapseni nukkui tietenkin päiväunet päiväpeiton päällä, silloin kaverikin saattoi toki nukkua päiväunensa päiväpeiton päällä. Se on eri asia kuin päivävaatteilla lakanoiden välissä. Mun mielestä...

Apua! Kohta joku kaataa ämpärillisen kylmää vettä niskaan... ;o)

Vierailija
17/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli laitettu toiselle pojalle päälle ja se oli lähtenyt se päällä kotiin. Mun pojalle oli laitettu sen pojan housut jalkaan ja otin ne heti pois ja jätin sinne ja otin pojan mukaan pikkareissa lämmintä kun oli. No kuinkas kävikään.

Niitä meidän pojan uusia, eka kertaa päällä olleita vaatteita ei koskaan tullut takaisin. Moneen kertaan kyselin henkilökunnalta niitä, ilman tulosta. He kuitenkin olivat ne väärälle lapselle pukeneet päälle ja heidän olisi pitänyt asia selvittää ja käskeä toisen pojan vanhempien tuoda vaatteet, koska he tiesivät ne pukeneensa sille pojalle täysin varmasti. meinasin jo itse kyseisen pojan vanhemmille sanoa asiasta, mutta en sitten kehdannut. Harmittaa vietävästi, ja ehti vaan kerran olla päällä vaatteet. Miksi henkilökunta ei tehnyt asian eteen mitään vaikka tiesi tehneensä virheen? Miten vanhemmat kehtasivat omia vaatteet eivätkä palauttaneet niitä? Siis varastivat! Ja vaatteissa oli nimi isolla!!

Muutenkin on varastettu esim aivan uudet kintaat, joissa oli nimi ja 3 uninallea yms. Kaikissa ollut nimet ja vanhemmat ovat täysin tietoisesti varastaneet siis tavarat!!

Vierailija
18/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itseäni tuskin häiritsisi. Sinun kotisi ja toki saat vaihtaa lakanat jos niin haluat! Mutta musta on eri juttu verrata tarhaan jossa lapsia on 20 ja osa pukeutuu itse, osassa vaatteita ei ole nimilappuja, lasten itse riisuessa vaatteita lojuu siellä täällä jne.

Vierailija
19/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen pojan äidille että toisiko sen verkkapuvun takaisin mitä lainasi. Ilman mitään syyttelyä.

Ette kai te kuvittele että tädit ottaa niitä tavaroita tyyliin " otetaanpas jukalle tästä kivat housut matin naulakosta" . Eiköhän ne ota ne vaatteet kunkin omasta naulakosta ja jos ne on siihen mennyt väärin niin kyseessä on varmaan lapsi itse, joka on väärin sen laittanut. Sitten jos talvella on vaikka ulkovaatteet kuivumassa niin niitä on aivan mahdoton muistaa mikä on kenen jos nimiä ei ole. Jos teillä itellänne on isompi lapsi niin käskekää sen katsoa että tulee omat vaatteet. Monet tuntuvat luulevan että tädit tahallaan valitsevat lapsille vääriä vaatteita.

Vierailija
20/25 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen päällä tai toisen lokerossa. Kohta on taas täiaika, joten en todellakaan halua, että vaatteet ovat muiden kuin omien lasten päällä tai lokeroissa. Samoin ärsyttää, kun vaatteita lojuu päiväkodissa lattioilla. Näillä märillä keleillä ottaa myös päähän, ettei viitsitä käskeä lapsia laittamaan kuravaatteita päälle ja saappaita jalkaan, kengät on täysin pilalla ja ulkohousuja saa pestä joka ilta.