Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Holter-tutkimus (24h ekg)

Vierailija
04.10.2015 |

Löytyisikö tuossa tutkimuksessa olleita, miten koit? Entä ärsyyntyikö ihosi niistä teipeistä? Oliko sykevaihtelua? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän häiritsi nukkumista, muuten ei yhtään. Iho vähän punoitti poistamisen jälkeen ja jäi tosi kuivaksi. Ei näkynyt mitään poikkeavuuksia sykkeessä.

Vierailija
2/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä näkyi lieviä rytmihäiriöitä, tosin varsinaine flimmeri saatiin kiinni vasta myöhemmin, jolloin mies soitti lääkärin etukäteen antamien ohjeiden mukaan ambulanssin ja flimmeri saatiin tallennettua "nauhalle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:57"]

Vähän häiritsi nukkumista, muuten ei yhtään. Iho vähän punoitti poistamisen jälkeen ja jäi tosi kuivaksi. Ei näkynyt mitään poikkeavuuksia sykkeessä.

[/quote]

Mukava, että löytyi kohtalotoveri. Oliko sinulla lisälyöntejä, tai muuta erityistä? Minulla tulee pitkähkö tauko, jolloin ei syke tunnu ja sitten taas nopeammin ja poikkeava normi EKG.

Vierailija
4/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:59"]

Miehellä näkyi lieviä rytmihäiriöitä, tosin varsinaine flimmeri saatiin kiinni vasta myöhemmin, jolloin mies soitti lääkärin etukäteen antamien ohjeiden mukaan ambulanssin ja flimmeri saatiin tallennettua "nauhalle".

[/quote]

Tuo on monilla, että nauhoituksessa ei aina saada kiinni flimmeriä.

Vierailija
5/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsi unta koska pyörin kuin hyrrä unissani, kaikki piuhat pysy kuitenkin kiinni. Ihoärsytystä tuli vähän, mutta laiton rasvaa ja se oli sillä ohi. Itsellä kans lisälyöntejä, jotka tuntuu juurikin "pitkänä" taukona sydämenlyöntejen välissä ja sitten muljahtaa. Joka 15 lyönti oli lisälyönti ja yöllä sydän piti jotain kummallisia omia taukojaan josta lääkäri ei osannu sanoo mistä johtuu. Sykkeen keskinopeus oli 88 lyöntiä minuutissa. Lisälyönnit todennäköisesti johtuu astmalääkityksestäni.

Vierailija
6/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:57"]

[/quote]

Mukava, että löytyi kohtalotoveri. Oliko sinulla lisälyöntejä, tai muuta erityistä? Minulla tulee pitkähkö tauko, jolloin ei syke tunnu ja sitten taas nopeammin ja poikkeava normi EKG.
[/quote]

On lisälyöntejä ja sivuääni sydämessä. Kahteen kertaan ultrattiin ja syytä kummallekaan ei löytynyt. Mulla nämä alkoi raskauden aikana ja jatkuu edelleen!

Vierailija
7/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:57"] Vähän häiritsi nukkumista, muuten ei yhtään. Iho vähän punoitti poistamisen jälkeen ja jäi tosi kuivaksi. Ei näkynyt mitään poikkeavuuksia sykkeessä. [/quote] Mukava, että löytyi kohtalotoveri. Oliko sinulla lisälyöntejä, tai muuta erityistä? Minulla tulee pitkähkö tauko, jolloin ei syke tunnu ja sitten taas nopeammin ja poikkeava normi EKG. [/quote] On lisälyöntejä ja sivuääni sydämessä. Kahteen kertaan ultrattiin ja syytä kummallekaan ei löytynyt. Mulla nämä alkoi raskauden aikana ja jatkuu edelleen!

[/quote]

Aina ei syytä löydy, sivuääni johtuu jostain, rasittavaa tuo on pitemmän päälle.

Vierailija
8/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kahdesti 48h holter. Monia poikkeavuuksia löytynyt mutta selitystä minun oireisiini ei ole vielä löytynyt. Edessä uusi 48h holterointi..

Vierailija
9/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin vuosi sitten. Syke nukkuessa 48 ja korkeimmillaan kävi 178.lisälyöntejä joku 50, vaarattomia mutta ilkeen tuntusia.

Vierailija
10/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:20"]

Mulla on ollut kahdesti 48h holter. Monia poikkeavuuksia löytynyt mutta selitystä minun oireisiini ei ole vielä löytynyt. Edessä uusi 48h holterointi..

[/quote]

Haluatko kertoa tarkemmin, suorituskyvyn laskua, tunnetta että taju menee, onko tällaisia?

Vierailija
11/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:32"]

Mulla tehtiin vuosi sitten. Syke nukkuessa 48 ja korkeimmillaan kävi 178.lisälyöntejä joku 50, vaarattomia mutta ilkeen tuntusia.

[/quote]

Saitko mielenrauhan, oliko tuo korkea syke liikkuessa?

Vierailija
12/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tosi herkkä iho ja kuten arvata saattaa, jäljet oli vielä kahden viikon jälkeenkin ja niitä kutitti ihan armottomasti. nyt on kyllä hyvä aika tehdä tuo eikä kesäkuumalla, kuten itse tein. piti sitten peittää ne piuhat vaatteilla, ja oli koko ajan kuuma.

jotain siellä näkyi mut rasituskokeessa kaikki oli ok eli ei ollutkaan mitään.

Vierailija
13/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärtyi iho niistä lapuista. Kutitti ihan vietävästi jo tutkimuksen aikana ja myös sen jälkeen. Ainakin viikko meni, että iho palautui. Laite ei sinänsä häirinnyt elämää. Yöllä heräsin pari kertaa, niin varmistin, että laite on ok ja jatkoin unia. Yritin pysytellä selälläni.

Löytyi lisälyöntejä vajaan vuorokauden aikana n. 7500. Harmittomia ovat mutta inhottavan tuntuisia. Propral rauhoittaa mutta ei loputa kokonaan.

Vierailija
14/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:36"]

mulla on tosi herkkä iho ja kuten arvata saattaa, jäljet oli vielä kahden viikon jälkeenkin ja niitä kutitti ihan armottomasti.

[/quote]

Sama täällä. Järkyttävä ihottuma D:

Muuten ei häirinnyt yhtään, en oikeastaan edes olisi huomannut koko laitetta ilman sitä kutinaa, ja se pahin kutina ja kirvely alkoikin vasta sitten kun laite oli otettu pois.

Ei löytynyt mitään ongelmia, onneksi. Tai siis sydän oli kait vähän vieraskorea tai jotain. Rytmihäiriöt alkoivat sitten taas kun Holter-laite otettiin pois :D

Vierailija
15/15 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemusten jakamisesta.ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme