Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin siis koronassa voi/pitää mennä takaisin töihin?

Vierailija
10.04.2022 |

Mulla ollut 4 pv lievää kuumetta ja nenä tukkoinen. Nyt kuumetta 37,5c. Menenkö töihin huomenna? Esimiehelle soitan huomenaamuna, tiedän jo että sanoo ”tarkista itse terveydenhuollosta”.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille annettin ohje, että oireettomana/lieväoireisena saa tulla töihin. Eli jos ei pahana iske, niin saikulle ei tarvitse jäädä ollenkaan. Outoa, että ohjeita on näin moneen junaan. Itse olen kunnalla töissä. 

THL:n sivuilta löytyy myös ohjeet, mutta yleinen ohjeistus on että 5 vrk eristyksessä ja sitten töihin JOS ei ole oireita.

Mutta en usko edes tuohon sinulle annettuun ohjeistukseen. Ei nyt mikään kunta voi noin omavaltaisesti todeta, että voit tulla oireisena töihin

Vierailija
22/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille annettin ohje, että oireettomana/lieväoireisena saa tulla töihin. Eli jos ei pahana iske, niin saikulle ei tarvitse jäädä ollenkaan. Outoa, että ohjeita on näin moneen junaan. Itse olen kunnalla töissä. 

THL:n sivuilta löytyy myös ohjeet, mutta yleinen ohjeistus on että 5 vrk eristyksessä ja sitten töihin JOS ei ole oireita.

Mutta en usko edes tuohon sinulle annettuun ohjeistukseen. Ei nyt mikään kunta voi noin omavaltaisesti todeta, että voit tulla oireisena töihin

No ei tämä minun ideani ole, enkä väitä, että ohjeessa olisi mitään järkeä. Hämmästeltiin tätä töissä, että onpa outoa ja moni totesi, että aikoo olla pois ohjeistuksesta viis, jos testi näyttää positiivista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki antaa ihan eri ohjeen.! Mikä noista on se oikea? Mun pitää siis ilmeisesti hakea sairaslomaa nyt sit kuitenkin.

Vauvapalstaltahan näitä viranomaissuosituksia kannattaa kysellä.

Vierailija
24/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä niiden oireiden pitää olla? Mulla nyt siis pieni kuume ollut 4pv ja yskittää ja nenä tukossa. Onko nää oireita joilla mennään töihin vai ei mennä? Ihan helkatin sekava ohjeistus!

Vierailija
25/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet saanut parina peräkkäisenä aamuna negatiivisen tuloksen testissä.

ei suomessa ole tämmöistä ohjetta

Eikä muuallakaan sivistysmaissa, sillä testi voi näyttää positiivista kolmekin kuukautta paranemisen jälkeen.

Vierailija
26/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä niiden oireiden pitää olla? Mulla nyt siis pieni kuume ollut 4pv ja yskittää ja nenä tukossa. Onko nää oireita joilla mennään töihin vai ei mennä? Ihan helkatin sekava ohjeistus!

Et mene töihin. Kaksi kuumeetonta päivää kotona. Sen jälkeen, jos yskä on laantunut niin, että vähän köhit silloin tällöin, voit mennä, muuten et.