Milloin siis koronassa voi/pitää mennä takaisin töihin?
Mulla ollut 4 pv lievää kuumetta ja nenä tukkoinen. Nyt kuumetta 37,5c. Menenkö töihin huomenna? Esimiehelle soitan huomenaamuna, tiedän jo että sanoo ”tarkista itse terveydenhuollosta”.
Kommentit (26)
Onko tuo virallinen ohje? Siis 5vrk eritys? Entä jos vaan on yhä kipeä kun 5vrk kulunut
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo virallinen ohje? Siis 5vrk eritys? Entä jos vaan on yhä kipeä kun 5vrk kulunut
Silloin jatketaan sairasloma nimikkeellä. 5 vrk olet eristyksessä.
Sairastin koronan pari viikkoa sitten, enkä todellakaan ollut tuon 5 vrk jälkeen terveenä. Olin toiset 5 vrk sairaslomalla, mutta sain liikkua asunnosta vapaasti, koska en enää tartuttanut siinä vaiheessa.
Korona ,omikron jne ei tod.ole ohi 5 päivässä! Itse olin pari viikkoa tosi väsynyt,nuhainen,yskäinen. Nyt 4 viikkoa jo mennyt ja vieläkin vähän nuhaa ja köhää.paska tauti.
Sitten kun olet saanut parina peräkkäisenä aamuna negatiivisen tuloksen testissä.
Minä olen ollut koko ajan töissä ilman maskia ja menee oikein hyvin.
Jos joku kuolee, niin sitten kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Viis päivää on minimi, eli jos olet oireettomassa koronassa niin viisi päivää riittää. Muutoin pitää olla kaksi oireetonta päivää ennen eristyksen päättämistä. Eli jos olet oireinen 5. päivänä ja oireeton 6. & 7. päivänä, voi lähityöhön palata 8. päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Korona ,omikron jne ei tod.ole ohi 5 päivässä! Itse olin pari viikkoa tosi väsynyt,nuhainen,yskäinen. Nyt 4 viikkoa jo mennyt ja vieläkin vähän nuhaa ja köhää.paska tauti.
No todellakin monella on. Ap:lla selvästikään ei.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tietää oletko työkykyinen ja tartutatko vielä.
Se on vain arvelu todennäköisyydestä. Ei sataprosenttisen varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olet saanut parina peräkkäisenä aamuna negatiivisen tuloksen testissä.
ei suomessa ole tämmöistä ohjetta
Kaikki antaa ihan eri ohjeen.! Mikä noista on se oikea? Mun pitää siis ilmeisesti hakea sairaslomaa nyt sit kuitenkin.
Kiva huomata, kunka ihmiset pelkäävät vieläkin koronaa. Muutama vanhus kuolee ja monisairas siihen päälle. Mikä tässä on ongelma=?
Mene vaan töihin milloin huvittaa, samapa tuo kuoleeko ihmisiä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki antaa ihan eri ohjeen.! Mikä noista on se oikea? Mun pitää siis ilmeisesti hakea sairaslomaa nyt sit kuitenkin.
Katso oman kuntasi nettisivuilta. Yleinen ohje taitaa olla 5 pv oireiden alusta ja vähintään 2 oireetonta päivää. Lieviä oireita ei lasketa mukaan.
Meille annettin ohje, että oireettomana/lieväoireisena saa tulla töihin. Eli jos ei pahana iske, niin saikulle ei tarvitse jäädä ollenkaan. Outoa, että ohjeita on näin moneen junaan. Itse olen kunnalla töissä.
Nämä jotka toteaa että sitten joku kuolee jos kuolee - olette sairaita. Hankkikaa apua noihin mt-ongelmiin, koska tuollaista ei heitetä edes vitsillä
Eristys on 5 vrk, eli huomenna et mene yhtään mihinkään. Oireeton täytyy olla kaksi päivää ennen töihin paluuta, lievä tukkoisuus tai yskä eivät ole este koska ne voi koronan jälkeen pitkittyä.