Tulisiko asevelvollisuus tehdä tasa-arvoiseksi?
Tuli vaan mieleen kun kaikkeen pitää nykyään ulottaa tasa-arvo niin eikö asevelvollisuudenkin pitäisi olla tasa-arvoinen?
Kommentit (31)
Ehdottomasti, tasa-arvossa ei pidä tehdä kompromisseja, se ei ole enää tasa-arvoa. Miesten syrjintä asevelvollisuuskysymyksessä on räikeä tasa-arvovinouma.
Vierailija kirjoitti:
Ei! Ei miehetkään synnytä! Elämän jatkuminen tulee taata.
Toivottavasti tuo oli vain surkea trollausyritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo oli vain surkea trollausyritys.
Ei ollut.
Nykyään miehetkin voi synnyttää niin maanpuolustus jätettäköön naisille. Oikeus ja kohtuus kun miehet ovat sen vuosisatoja hoitaneet.
Mielestäni tulisi, olisi pitänyt olla aikaa sitten. Olisin halunnut aikanaan armeijaan ja olisi kiinnostanut kovinkin ura siellä, mutta sitä ei minun nuoruudessani naisille suotu. Olin kateellinen niille jotka pääsi, kun se mahdollisuus tuli. Olin tuolloin jo 'yli ikäinen'
Jos olisin nyky nuori, niin ehdottomasti hakeutuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä toistaiseksi ei eletä The Handmaids tale -sarjassa, joten naisiakaan pakoteta synnyttämään - kyllä se ihan lähtee omasta tahdosta.
Jos naiselle sanoo, että myös naisten pitäisi suorittaa pakollinen asepalvelus, niin nainen sanoo, että kuka hoitaa lapset sodassa, niin sanoin että valitaan vaikka arvalla kumpi lähtee sotimaan, jos on perhe. Nainen vain sanoi, että ei halua enää puhua tästä ja lähti pois tuohtuneena.
Semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tulisi, olisi pitänyt olla aikaa sitten. Olisin halunnut aikanaan armeijaan ja olisi kiinnostanut kovinkin ura siellä, mutta sitä ei minun nuoruudessani naisille suotu. Olin kateellinen niille jotka pääsi, kun se mahdollisuus tuli. Olin tuolloin jo 'yli ikäinen'
Oliko tämä vastaus kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, tasa-arvossa ei pidä tehdä kompromisseja, se ei ole enää tasa-arvoa. Miesten syrjintä asevelvollisuuskysymyksessä on räikeä tasa-arvovinouma.
Kuka syrjii, miehethän saa mennä armeijaan, minulta se estettiin aikanaan, silloin ei naiset saaneet mennä.
Vierailija kirjoitti:
Voit osallistua vapaaehtoisesti maanpuolustuskoulutukseen, sinne et varmaan vieläkään ole yli-ikäinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin tarkkaa ole täällä sivistyksen kehdossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka syrjii, miehethän saa mennä armeijaan, minulta se estettiin aikanaan, silloin ei naiset saaneet mennä.
Haha. Näin käännetään vankilan uhalla saneltu velvollisuus etuoikeudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eikö se siitä käy ilmi. Jos ei, niin järjessäsi on jonkinsortin vaje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit osallistua vapaaehtoisesti maanpuolustuskoulutukseen, sinne et varmaan vieläkään ole yli-ikäinen!
Luuletko, että kiinnostaa niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselle sanoo, että myös naisten pitäisi suorittaa pakollinen asepalvelus, niin nainen sanoo, että kuka hoitaa lapset sodassa, niin sanoin että valitaan vaikka arvalla kumpi lähtee sotimaan, jos on perhe. Nainen vain sanoi, että ei halua enää puhua tästä ja lähti pois tuohtuneena.
Semmosta.
Jep. Naisille on k e r t a k a i k k i a a n mahdotonta hyväksyä että voisi olla jokin pakko tai velvollisuus. Naisen pitää saada olla vapaa ja tehdä just eikä melkein mitä itse parhaakseen katsoo.
Ase käteen ja ammu jos et halua tulla venäläisten raiskaamaksi. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Oikea tasa-arvo olisi hienoa. Sama palvelus kaikille niin, että palveluksen mahdolliset edut ja haitat esim. työllisyyteen liittyen olisivat samanlaiset kaikille.