Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani pyytää rahaa ja haluaa että käytän sitä häneen jatkuvasti

Raha ongelmat suhteessa
10.04.2022 |

Olen pitkään paininut asian kanssa, johon liittyy kumppanini ja raha.

Olen opiskelija, jonka vuoksi rahaa ei todellakaan siis kuukaudessa ole juurikaan ylimääräistä. Kumppanini tietää tämän ja olen puhunut hänelle myös ajoittain raha huolistani ja saanut emotionaalista tukea - en ole itse koskaan lainannut häneltä rahaa tai pyytänyt häntä maksamaan minulle asioita eikä hän myöskään niin ole tehnyt.

Minä olen suhteessa kuitenkin se, joka aina maksaa kaiken. En asu yhdessä kumppanini kanssa, mutta hän on luonani joka viikko ainakin kolme kertaa yötä ja näemme lähes päivittäin.

Maksan aina kauppareissut, hänen ruokansa ja omani, ravintolat, leffat, pelit, vaatteet... Mitä vain hän haluaa, minä olen maksanut.

Lähiaikoina rahatilanteeni on huonontunut todella paljon, koska olen elättänyt itseni lisäksi toista ihmistä ja ostellut hänelle tavaroita ja asioita, koska en osaa sanoa ei.

Kun en osta, kumppanini muuttuu välinpitämättömäksi, kylmäksi ja surulliseksi. Kuitenkin harmittelee aina, että kun ei ole itsellä rahaa maksaa minulle mitään tai minun juttuja koskaan ja lupailee myös aina maksaa takaisin, mutta ei koskaan maksa.

Käytännössä siis elätän toista ihmistä ja ostan hänelle kaiken mitä hän haluaa vaikka se olisi omasta kuukauden ruoka budjetistani reilusti pois.

Nyt kun kirjoitan tätä, huomaan kuinka väärin tämä kaikki on ja miten en ole aikaisemmin huomannut edes sitä, kuinka toinen käyttää minua luultavasti vain hyväkseen. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, koska rakkautta löytyy molemmin puolin paljon ja kumppanini on myös paras ystäväni.

Mitä tässä tilanteessa edes pitää tehdä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suosittelen että lopetat välittömästi suhteen tuon lokin kanssa.

Vierailija
22/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti Menehän nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suhdehan tuo on. Ainakin minulla naisystävät ovat aina olettaneet, että kustannukset kuuluu minulle ja hyöty heille.

Vierailija
24/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun en osta, kumppanini muuttuu välinpitämättömäksi, kylmäksi ja surulliseksi."

Ja tuollainen on mielestäsi rakkautta? Eiköhän se rakkaus kohdistu lompakkoosi.

Vierailija
25/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun suhde on tasapainoinen ja molemmat viihtyvät siinä asiat ovat hyvin. Huomaat itsekin että nyt ei ole niin. Olisiko aika tehdä päätös että kumpikin jatkaa omaan suuntaansa.

Vierailija
26/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun paras ystävä on tuollainen niin et sitten kyllä tarvitse vihollisia mihinkään. 

Vierailija
27/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruuden ajan poikaystävä käytti valtaansa näin.

Valmistuttiin lähes samaan aikaan, hän 6 kk aikaisemmin, sai heti töitä.

Lupasin muuttaa hänen luo, jos hän maksaa vuokran, vuodeksi.

Mä sain vain pienen työttömyyskorvauksen. Halusi mennä viikonloppuisin baareihin, hän jopa halusi maksan. Kerran yöllä ajoi taksilla kotiin, mä kävelin 3 km. Taksikuski piti miehelle puhuttelun, haki mut ja vei kotiin ilmaiseksi. Mun olisi pitänyt maksaa taksi, koska en maksa asumisesta mitään.

Kesäksi sain töitä, miesystävä asui työpaikalla ma-pe ja vkonloput oltiin yhdessä. Kerran selitti kuinka paljob olen velkaa, kun hän joutui maksamaan kaikki minun ollessa tyltön.

Ennen muuttoa sovittiin hän maksaa vuokran, sähkölaskun. Minä pidän kodin siistinä.

Yhtäkkiä unohti kaikki. Tässä vaiheessa oli sitä mieltä olenkin velkaa ja nyt, kun olen töissä, voin kuitata velkani.

Elämä oli sitä, että perjantaisin tuli kotiin, oli viikolla miettinyt mitä sanoo. Yrjösi ne ikävät heti ja koko vkonloppu meni siinä, että mietittiin eroa.

Tämä tapahtui 90 luvulla ja reilu 10 v sitten otti yhteyttä ja nähtiin. Mehän erottiin siksi, koska oli pettänyt mua naapurissa asuvan 16 vuotiaan kanssa, jonka isä on hänen esimiehensä ja hänellä on iso valta alalla.

Menivät naimisiin ja saivat 4 lasta.

Kysyi miksi me erottiin, miksi en pitänyt hyvää huolta liitosta.

Raha on tyhmä asia tapella. Jos ei ole rahaa, ei voi käyttää. Mutta ei se köyhempi osapuoli voi vaatia varakkaampi ostaa materiaalia hänelle. Varakkaampi ei voi vaatia köyhempi on ikuisesti velkaa hänelle

Vierailija
28/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä.

Vierailija
29/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi naisten rakkautta.

Vierailija
30/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruuden ajan poikaystävä käytti valtaansa näin.

Valmistuttiin lähes samaan aikaan, hän 6 kk aikaisemmin, sai heti töitä.

Lupasin muuttaa hänen luo, jos hän maksaa vuokran, vuodeksi.

Mä sain vain pienen työttömyyskorvauksen. Halusi mennä viikonloppuisin baareihin, hän jopa halusi maksan. Kerran yöllä ajoi taksilla kotiin, mä kävelin 3 km. Taksikuski piti miehelle puhuttelun, haki mut ja vei kotiin ilmaiseksi. Mun olisi pitänyt maksaa taksi, koska en maksa asumisesta mitään.

Kesäksi sain töitä, miesystävä asui työpaikalla ma-pe ja vkonloput oltiin yhdessä. Kerran selitti kuinka paljob olen velkaa, kun hän joutui maksamaan kaikki minun ollessa tyltön.

Ennen muuttoa sovittiin hän maksaa vuokran, sähkölaskun. Minä pidän kodin siistinä.

Yhtäkkiä unohti kaikki. Tässä vaiheessa oli sitä mieltä olenkin velkaa ja nyt, kun olen töissä, voin kuitata velkani.

Elämä oli sitä, että perjantaisin tuli kotiin, oli viikolla miettinyt mitä sanoo. Yrjösi ne ikävät heti ja koko vkonloppu meni siinä, että mietittiin eroa.

Tämä tapahtui 90 luvulla ja reilu 10 v sitten otti yhteyttä ja nähtiin. Mehän erottiin siksi, koska oli pettänyt mua naapurissa asuvan 16 vuotiaan kanssa, jonka isä on hänen esimiehensä ja hänellä on iso valta alalla.

Menivät naimisiin ja saivat 4 lasta.

Kysyi miksi me erottiin, miksi en pitänyt hyvää huolta liitosta.

Raha on tyhmä asia tapella. Jos ei ole rahaa, ei voi käyttää. Mutta ei se köyhempi osapuoli voi vaatia varakkaampi ostaa materiaalia hänelle. Varakkaampi ei voi vaatia köyhempi on ikuisesti velkaa hänelle

Että.

Vierailija
31/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sitä mieltä, että rakastatte toisianne molemminpuolisesti ja olette parhaita ystäviä, tee pieni testi: lopeta puolisosi menojen maksaminen ja anna hänen hoitaa omat raha-asiansa. Jatka näin esim. kolme kuukautta. Siihen mennessä puolisosi perimmäiset syyt olla kanssasi ovat paljastuneet (onko rakkaus ja ystävyys aitoa vai onko hän kanssasi vain hyötymistarkoituksessa), ja voit hyvin perustein tehdä päätöksen yhteiselämän lopettamisesta tai jatkamisesta.

Tämä siis siinä tapauksessa, jos vielä jostain syystä haluat jäädä suhteeseen, sillä kovin epätasapainoiseltahan tuo kuulostaa.

Vierailija
32/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ostat hänen kiintymyksensä rahallasi. Lopeta heti. Kumppanisihan on selvä itsekäs hyväksikäyttäjä! Muuttuu kylmäksi ja surulliseksi jos et maksa?!? Suhde poikki ja heti!

Vierailija
33/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun en osta, kumppanini muuttuu välinpitämättömäksi, kylmäksi ja surulliseksi."

Ja tuollainen on mielestäsi rakkautta? Eiköhän se rakkaus kohdistu lompakkoosi.

Joo, tämä lause kertoi kylläkaiken oleellisen. Ap, tee itsellesi palvelus ja jätä se tyyppi. Älä tuhlaa aikaasi yrittämällä saada hänet ymmärtämään. Ihan turhaa. Hän ei välitä sinusta tipan vertaa.

Vierailija
34/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Vierailija
35/36 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se välittömästi ja etsi kumppani joka on elämäsi rakkaus ja joka kertoo sinulle joka päivä miten arvokas ja tärkeä ja rakas sinä olet ja osallistuu talouteen 100% mukaan... unohda moiset luuserit näitä on maailma täynnä... ansaitset paljon parempaa ihanuus...

Vierailija
36/36 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP mietit näistä kommenteista, neuvoista? Kilttejä ja herkkiä osaa lokit hyvin lukea ja käyttää hyväkseen.

Ottaako lokki haaveesi puheeksi jos lopetat hyysäämisen, heittää joitain koukkuja jotta et lopettaisi anteliaisuuttasi.

Et ole velvollinen huolehtimaan muista kuin itsestäsi ja malta odottaa puolisoa jolta saat rakkautta osoittavia tekoja eikä vain puheita.

Aina pitää seurata sitä mitä läheiset tekevät vai tekevätkö yhtään mitään eteesi vai puhuvatko vain mukavia, salaa naureskelevat hyväuskoisuudellesi ja pysyvät suhteen vallankahvassa puhumalla, lupaamalla ja ottavat hyödyn samalla irti.

Olet oikeutettu tasa-arvoiseen kohteluun, vain sinä itse voit pitää puoliasi, lokkia ei vois vähempää kiinnostaa miten sinä voit, jaksat tai saat suhteesta irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän