Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotain automerkkejä tai malleja olemassa, joiden perässä ette halua ajaa vaan ohittaa heti?

Vierailija
10.04.2022 |

Ajatte vaikka reipasta ylinopeutta, jos ette muuten pääse ohi. Mikähän mahtaisi olla teidän auto sitten niissä tilanteissa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ohittamani auto on skoda, vw tai toyota

Vierailija
2/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei oikeen oo sellasta, mikäköhän vois olla, oisko Skoda, vaikee mennä sanomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, sinä olet se, jolla on 20 vuotta vanha Nissan Micra. 

Vierailija
4/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta muiden merkit, mutta jos se vauhti seilaa miten sattuu niin ohi vaan.

Vierailija
5/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta muiden merkit, mutta jos se vauhti seilaa miten sattuu niin ohi vaan.

Ja muutenkin epävarmat autoilijat.

Vierailija
6/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset pienet munamalliset autot, "kauppakassit" joku toyota yaris tai vastaava. Tietää että papparaiset ja mummelit naama kiinni tuulilasissa ajelee.

Vierailija
7/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladasta on vaan pakko päästä ohi ja nopeasti.

Vierailija
8/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan aina valkoisen bentleyn, jos sellaisen näen, ja katson, onko cheek ratissa.

Vierailija
9/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuttavat dieselit on aina pakko ohittaa mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
10/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että Scodan on ohitettava kaikki muut. Aina. Miksi?

Vierailija
11/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillä ei niin väliä, mutta sähköautosta on bensalenkkareilla kova hinku päästä ohi. Polkevat niitä ruosteenraiskaamia käryttimenromujaan kuin serkkuaan. Kerrankin yksi skodanromu rupesi kiilaamaan kun olin liittymässö motarille. Painoin tallan pohjaan ja rotisko jäi vilkuttelemaan valojaan jonnekin horisonttiin.

Vierailija
12/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audikuskit on ainakin niin arvaamattomia ja vaarallisia, että jätän reippaan välin.

Vierailija
13/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat ajajat ohitan jos heitä havaitsen. Rekan ohitan myös, jos ajan pitkää matkaa. Automerkeillä ei ole väliä. BMW -kuski voi myös olla juuri kortin saanut tai muuten epävarma.

Vierailija
14/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ole tällaista pakonomaista tarvetta ohittaa ketään, joka ajaa muun liikenteen nopeutta. Mutta huomaan kyllä, että monilla on. Minulla on työsuhdeautona iso uusi (kallis) auto, miehellä on omana pikkuruinen ja vanha auto. Kun ajan tuolla pikku autolla, monet ohittelee mielenosoituksellisesti, eivät anna kaistaa ja jopa tööttäillään. Isolla autolla ei koskaan ole näitä ongelmia. Ajan ihan normaalia nopeutta ja samalla tavalla molemmilla. Todella raivostuttavaa, ja tuntuu aivan absurdilta, että samoilla teillä samana päivänä samalla kelillä kanssa-autoilijat käyttäytyvät niin eri tavalla.

Vierailija
15/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muuten ihan sama!

Vierailija
16/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkillä tai mallilla väliä, mutta yleensä se on punainen pikkukippo joka saa minut ohittamaan. Ajavat jostain syystä (ainakin minun ollessani takana) reippaasti alle nopeusrajoituksen ja seilaavat vähän miten sattuu. Ei siis joka kerta, mutta sanoisin että lähes puolissa ohituksista jotka teen nopeusrajoitusten mukaisesti, ohitettava on punainen pikkuinen auto. Jossain vaiheessa rupesin itsekin kiinnittämään huomiota tähän ja mietin, onko minulla jotain antipatioita pikkuisia punaisia kohtaan. En laske tähän mukaan kehäteitä tai moottoriteitä, vaan semmoisia tavallisia kaksikaistaisia teitä taajaman ulkopuolella.

Vierailija
17/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen missä on suksiboksi katolla, oon aina varma että se irtoo ja lentää mun tuulilasista sisään 😄

Vierailija
18/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nysväreistä ajan aina ohi, olivat sitten liikkeellä millä tahansa.

Ihan toinen juttu on sitten se että nysvääjällä on usein (aina!) allaan Toyota Avensis, Nissan Qashqai tai pienimoottorinen kauppakassi. Harvemmin Ässämersu, M3 Bemari tia joku GTI.

Vierailija
19/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole automerkistä vaan esim siitä että öljy palaa niin että takana-ajavan silmiä kirvelee ja henki ei kulje tai sitten ajetaan kolmeakymppiä satasen alueella tai edelläajavasta autosta putoilee tavaroita, lunta, puita yms. tielle.

Vierailija
20/43 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Tykkään ajaa rekan perässä pitkiä matkoja. Rekkakuski huiskii hirvet mennessään, ja ehkä saan imuvoimaakin. Niin ja pimeässä vasta onkin helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä