Kumppani pyytää rahaa ja haluaa että käytän sitä häneen jatkuvasti
Olen pitkään paininut asian kanssa, johon liittyy kumppanini ja raha.
Olen opiskelija, jonka vuoksi rahaa ei todellakaan siis kuukaudessa ole juurikaan ylimääräistä. Kumppanini tietää tämän ja olen puhunut hänelle myös ajoittain raha huolistani ja saanut emotionaalista tukea - en ole itse koskaan lainannut häneltä rahaa tai pyytänyt häntä maksamaan minulle asioita eikä hän myöskään niin ole tehnyt.
Minä olen suhteessa kuitenkin se, joka aina maksaa kaiken. En asu yhdessä kumppanini kanssa, mutta hän on luonani joka viikko ainakin kolme kertaa yötä ja näemme lähes päivittäin.
Maksan aina kauppareissut, hänen ruokansa ja omani, ravintolat, leffat, pelit, vaatteet... Mitä vain hän haluaa, minä olen maksanut.
Lähiaikoina rahatilanteeni on huonontunut todella paljon, koska olen elättänyt itseni lisäksi toista ihmistä ja ostellut hänelle tavaroita ja asioita, koska en osaa sanoa ei.
Kun en osta, kumppanini muuttuu välinpitämättömäksi, kylmäksi ja surulliseksi. Kuitenkin harmittelee aina, että kun ei ole itsellä rahaa maksaa minulle mitään tai minun juttuja koskaan ja lupailee myös aina maksaa takaisin, mutta ei koskaan maksa.
Käytännössä siis elätän toista ihmistä ja ostan hänelle kaiken mitä hän haluaa vaikka se olisi omasta kuukauden ruoka budjetistani reilusti pois.
Nyt kun kirjoitan tätä, huomaan kuinka väärin tämä kaikki on ja miten en ole aikaisemmin huomannut edes sitä, kuinka toinen käyttää minua luultavasti vain hyväkseen. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, koska rakkautta löytyy molemmin puolin paljon ja kumppanini on myös paras ystäväni.
Mitä tässä tilanteessa edes pitää tehdä?
Kommentit (36)
Mitä tässä tilanteessa pitää tehdä :)
Mieti ihan itseksi.......
Mielipiteeseeni vaikuttaisi ehkä hiukan (vaikka ei saisi!) se kun tietäisin oletko/oletteko miehiä vai naisia. Mutta sitä tietämättä nyt kuitenkin ehdotan että avaudu pohjia myöten. Näytä tiliotteesi, eli kaikki tulosi ja myös menosi. Tee laskelma tästä hetkestä eteenpäin, pohjautuen aiempaan elämäntapaanne, josta näkyy selvästi milloin konkurssisi on tosiasia. Lycka till :)
Oletko 7v vai muuten vaan jälkeenjäänyt???
Et maksa enää, muuttukoon miksi haluaa.
Miksi ihmeessä kurjistat omaa elämääsi toista elättämällä?
Pyytää rahaa? Lakkaat antamasta, sanot että menee töihin.
Miten hän edes kehtaa ottaa rahaa, saati pyytää?
Luuseri ja hyödyntäjä.
Minulla vähän sama tilanne. Rahaa menee mieheen, ja nyrkistä sain kiitokseksi vaan...
On siinä taas ongelmat. Lue itse kirjoittamasi teksti uudelleen, siitä näkee mitä sinun pitää tehdä. Rakkautta teillä ei ole, sä olet keskenkasvuinen kakara etkä tiedä rakkaudesta mitään. Joten JSSAP.
Heh, kumppanisi on löytänyt hyvän höynäytettävän. Ei se rakasta sinua vaan hyväntahtoisuuttasi rahojesi suhteen. Lokit osaavat näyttää rakastuneelta. Kun eroatte niin kohta on taas "umpirakastunut" seuraavaan uhriinsa, jonka varmasti löytää viikon pari sisään.
Olen pitkään paininut asian kanssa.
No, paini sitten edelleenkin.
L O L
Voinko mäkin muuttaa teille, muhun ei mene paljoa rahaa
Missä kohtaa tuossa on se rakkaus?
Tätähän se naisten (joidenkin) viisaus on että riittää kun rakastaa. Ja koska ap nyt ilmeisesti rakastaa niin eikö se riitäkään?
Ei kannata jatkaa tuota. Tuollainen on kykenemätön näkemään tilannetta todenmukaisesti. Tuo vain pahenee jos muutatte yhteen ja perustatte perheen. Nimimerkillä kokemusta on!
"Kun en osta, kumppanini muuttuu välinpitämättömäksi, kylmäksi ja surulliseksi. Kuitenkin harmittelee aina, että kun ei ole itsellä rahaa maksaa minulle mitään tai minun juttuja koskaan ja lupailee myös aina maksaa takaisin, mutta ei koskaan maksa."
Nauttiiko hän luottamustasi vielä? Kuulostaa enemmän siltä kuin sinulla olisi joku maksullinen seuralainen kuin aikuisten ihmisten vakava parisuhde.
Aika hyvin opiskelijalta, että riittää rahaa ravintolaan, leffoihin, peleihin, vaatteisiin KAHDELLE
Niin mihin se toinen käyttää omat rahansa?
Tyyppi"rakastaa" sua silloin kun saa mitä haluaa, kun ei saa, hän muuttuu myrtsiksi juurikin sen takia ettei rakasta sinua.
Vaikuttaa että olet vain hyödyke hänelle; kun näyttää siltä ettei lypsäminen enää onnistu alkaa manipulointi eli kuvailemasi etääntyminen, kylmäksi tekeytyminen. Käyttää henkistä väkivaltaa sinuun kieltämällä "rakkauden" / "rakastavan " käytöksen sinulta.
Olet liian kiltti ja kilttejä, hyväsydämisiä käytetään hyväksi.
Haluat uskoa "rakkauteenne" mutta hyötysuhde lienee kuvaavampi sana, kumpikin saatte jotain suhteestanne.
Ala pitämään omaa erillistä taloutta ja katso ja kestä mitä siitä seuraa. Hyvää höynäytettävää tuskin päästää irti vaan saattaa alkas jopa ostamaan sinullekin jotain jotta jaksaisit edelleen uskoa "rakkauteenne" Ole varovainen, pidä rajoistasi kiinni, opettele olemaan hyvä itsellesi.
Mikä siinä on vaikeaa, että molemmilla on oma talous ja molemmat elää varojensa mukaan? 25v seurustellu 2 ihmisen kanssa ja aina näin toimittu - myös silloin, kun olin itse opiskelija elin sillä, mihin oli varaa, en sillä, mihin toisella oli varaa. Ja asuttiin samassa osoitteessa. En kokenut koskaan, että kumppanin pitäisi maksaa minun menoja. Kun käytiin ulkomailla, hän lainasi minulle rahaa matkaa , jonka maksoin takaisin pienissä erissä.